شرکت آلومینیوم در راس آلودگی هوای اراک قرار دارد

استاندار مرکزی گفت: چند مورد از صنایع استان هم در ارتباط با آلودگی تاثیرگذارند که در راس آنها شرکت آلومینیوم قرار دارد.

شرکت آلومینیوم در راس آلودگی هوای اراک قرار دارد

به‌گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از اراک ، سید علی آقازاده عصر امروز در دیدار با شهردار اراک اظهار داشت: چند موضوع مرتبط با شهرداری را تاکید داریم که از جمله آنها تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های عمرانی شهرداری است، بنده می‌دانم که حال و روز شهرداری‌ها خوب نیست و به سختی تلاش می‌کنند که درآمد ـ هزینه شهرداری را هر روز تا شام و هر ماه تنظیم کنند و تعادل برقرار کنند تا هزینه‌های عمرانی و خدمات شهری به نوعی تامین شود.

وی افزود: شهر اراک آبروی استان بوده و امیدوار هستیم با تکانی که ممکن است در قیمت ملک، زمین و صدور پروانه اتفاق بیفتد شاهد افزایش درآمد شهرداری‌ها از طریق عوارض باشیم و بتوانند امور خود را اداره کرده و در بخش عمرانی و خدمات شهری اقدامات بهتری را انجام دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز انسجام و وحدت بی‌نظیر و ویژ‌ه‌ای را در میان مسئولان و خانواده دولت در استان شاهد هستیم که حضور استاندار و معاونان در شهرداری نشان از یک وحدت و صمیمت دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم که در سایر قسمت‌ها هم شاهد این اهتمام ویژه برای برطرف‌سازی مشکلات هستیم و این وحدت را میان تمامی مسئولان، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان در مجلس شاهد هستیم و باید این فرصت را غنیمت شماریم و از آن درراستای سرعت بخشیدن به توسعه استان، صنعت و کشاورزی استان استفاده کنیم.

آقازاده بیان کرد: با بهره‌گیری از این فرصت می‌توان در مسیر توسعه با سرعتی بیش از گذشته آنچه را که هدف کشور و مقام معظم رهبری است تحقق بخشیم تا بتوان عزمی را که در بخش‌های مختلف وجود دارد برای برطرف‌سازی مشکلات مورد استفاده قرار دهیم.

وی ادامه داد: کوچک‌ترین ضربه به اقتصاد کشور می‌تواند در تغییر شرایط شهرداری‌ها تاثیرگذار باشد، و در کوچک‌ترین ضربه به اقتصاد نخستین خاکریز شهرداری‌ها هستند و اگر امروز شهرداری‌ها حال و روز خوبی ندارند به‌سبب اقتصاد است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: همه ما در یک مسیر هستیم و تلاش می‌کنیم که مسیر را همان گونه که برای رشد، توسعه و پیشرفت هم‌نوعانمان مناسب است هموار کنیم، هیچ فرقی هم میان کارمند شهرداری با شهردار و استاندار در این مسیر نیست بلکه همه در یک کشتی و در یک مسیر برای یک هدف واحد تلاش می‌کنیم.

آقازاده اضافه کرد: گاهی اوقات شرایط کار کردن در برخی از ادارات سخت‌تر از سایر است که شهرداری جزو این دستگاه‌ها بوده و کار کردن در شهرداری بسیار سخت است و به‌رغم شایعاتی مبنی بر اینکه شهرداری‌چی هستند و وضع خوبی دارند واقعیت این است که در شرایط سختی باید امور محوله را انجام دهند و فشار کاری بسیاری را متحمل شوند، بنابراین کار در شهرداری‌ها امروز از کارهای سخت در دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: سعی می‌کنیم با همین مدیریت‌های صحیح و با کیفیت حداکثر بهره‌برداری را از امکانات موجود داشته باشیم، بودجه تنها 10 کلانشهر کشور به اندازه یک و نیم برابر بودجه عمرانی کشور است البته آن قسمتی که تحقق پیدا می‌کند، اگر 71 هزار میلیارد تومان بودجه کشور را که در سال 96 دولت مصوب کرده در نظر بگیریم بیش از 37 تا 38 هزار میلیارد تومان را نمی‌توانیم تحقق بخشیم، بودجه کلانشهرهای کشور هم در همین حد است 40 تا 50 هزار میلیارد تومان است اما دیگر شهرداری‌ها نمی‌توانند بگویند پول نرسید، دولت به ما پول بدهد و این همان سختی‌هایی است که مطرح می‌کنیم، شهرداری اراک اگر امسال 500 میلیارد تومان بودجه مصوب داشته باشد باید تلاش کند، 90 درصد، 80 درصد یا 70 درصد این بودجه را در بیاورد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امیدواریم دست در دست هم بتوان مشکلاتی را که پنج تا 6 سال است پشت سر می‌گذاریم برطرف کنیم، افق آینده افق امیدوارکننده‌ای است و امیدواریم با تلاشی که همه دستگاه‌ها دارند این روزهای سخت را که خاطرات ویژه‌ای را در ذهن ما می‌تواند داشته باشد پشت سر بگذاریم و به افق مد نظر در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برسیم.

آقازاده با اشاره به آلودگی هوای اراک هم گفت: امروز اراک نسبت به دیگر شهرهای آلوده کشور روز پاک خود را گذراند و این درحالی بود که در بسیاری از شهرها آلودگی سبب تعطیلی مدارس شد، آلودگی اراک نسبت به آلودگی شهرهای بزرگ که بیشتر منشا شیمیایی دارند کمتر است و عامل اصلی آن ریزگردها هستند گرچه چند مورد از صنایع استان هم در رابطه با آلودگی تاثیرگذار هستند و در راس آنها شرکت آلومینیوم قرار دارد.

وی بیان کرد: درواقع تهدید ما بیشتر از صنایعی است که در داخل خود اراک قرار دارند که با توجه به قول‌هایی که شرکت ایرالکو در یکی دو سال اخیر داشته باید به تعهدات خود عمل کند و به سهم خود پیگیر صنایعی که آلایندگی دارند به‌ویژه در شهرهای بزرگ مثل اراک و ساوه هستیم و باید تعهدات خود را اجرایی کنند تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم، در این زمینه از حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در استان هم استفاده می‌کنیم و از دولت هم کمک می‌گیریم.

استاندار مرکزی ادامه داد: شهرداری هم کارهای خوبی را در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام داده که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی پیست موتورهای برقی و دوچرخه و همچنین نوسازی ناوگان اتوبوس اشاره کرد، 50 درصد آلودگی شهرهای بزرگ از خودروهای فرسوده و تردد آنها در سطح شهر به‌ویژه موتور سیکلت‌ها است، کار شهرداری اراک را به طور کامل تایید می‌کنیم و حمایت می‌کنیم.

آقازاده عنوان کرد: چون به روزهای پایانی سال می‌رسیم باید شهر را برای استقبال از بهار آماده کنیم که تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله اقداماتی است که باید انجام شود و ان‌شاءالله یک کار جهادی را در همه بخش‌های شهرداری به‌ویژه در قسمت‌های عمرانی انجام دهند.

وی اضافه کرد: تامین آب مناسب برای کاشت فضاهای سبز از جمله اقدامات مهمی است که باید انجام شود، شهرداری باید در بحث عمران تا پایان سال سه تا چهار کار عمرانی را در دستور کار قرار دهد و با بدهکار کردن پیمانکار و پرداخت آن در سال آینده و اقدامات از این قبیل چند مورد از این پروژه‌ها را انجام دهد.

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری بانوان در بخش‌های مختلف گفت: نخستین نیروی ستادی را در تاریخ استانداری مرکزی منصوب کردیم، در شهرداری هم این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، هر چقدر به بانوان در مسئولیت‌ها اعتماد کنیم می‌توانند بسیار کمک‌کننده به مدیران ارشد باشند و پیشنهادمان این است که برای شهردار مناطق از بانوان استفاده کنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها