رئیس جمهوری ونزوئلا:

ونزوئلا آماده برقراری روابط با آمریکاست

رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: در جهانی عاری از اقدامات قهرآمیز و زورگویی آمریکا، آماده برقراری بهترین روابط برپایه احترام و همکاری متقابل با واشنگتن هستیم.

ونزوئلا آماده برقراری روابط با آمریکاست

«نیکلاس مادورو» در نشستی با حضور ۱۰۰ تاجر چینی درباره موضوع قانون ضد تحریم ونزوئلا، مجدداً برای مذاکره با آمریکا، فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات باشد، اعلام آمادگی کرد.

قانون ضد تحریم ونزوئلا، سازوکاری اقتصادی است برای مبارزه با محاصره مالی و اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا. این قانون با دادن قدرت فوق‌العاده به رئیس جمهور، امضای توافق های نفتی جدید را با شرکت خصوصی داخلی و خارجی فراهم می کند.

مادورو با بحث و بررسی قانون فوق با تاجران چینی، اعلام کرد: در حالی که آمریکا در آن سوی دنیا درگیر بحرانی گیج‌ کننده بعد از انتخابات است، ونزوئلا به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه بهبود اقتصادی مبتنی بر قانون ضدتحریم است.

با این وجود رئیس دولت کاراکاس خاطرنشان کرد: اجرای این قانون مشروط به داشتن جهانی عاری از زورگویی و اقدامات قهرآمیز آمریکاست و راهی است برای ورود به پیشرفت اقتصادی در سال آتی (۲۰۲۱). ما باید به سوی سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی و تولید ثروت پیش برویم و این کار را خواهیم کرد.

مادورو در پایان با بیان اینکه اکنون، زمان جلوگیری از بروز جنگ در جهان است، ابراز امیدواری کرد: با آگاهی تازه‌ای که در میان مردم آمریکای شمالی ایجاد شده، آنها دیگر جنگ‌های امپریالیستی و تهدید و غارت را نمی‌خواهند.

پنج شنبه (۱۷ مهر) دولت ونزوئلا "قانون ضد تحریم" را به منظور دفاع از حاکمیت و استقلال این کشور و همچنین دفاع از حقوق حَقّه مردم بولیواری برای برخورداری از صلح، پیشرفت و رفاه عمومی تصویب کرد.

در حالی که ونزوئلا در دوره حضور «دونالد ترامپ» در سمت ریاست جمهوری آمریکا، زیان‌های بی‌شمار و در برخی موارد جبران‌ناپذیری را متحمل شده است، با این حال رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای جنوبی پیشتر اعلام کرد، ونزوئلا تفاوتی میان ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات قائل نیست.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • فقط درست فکر کن
    0

    عجب !! Ooops . چی شد . دیگه مقاومت نمیکنی !!؟؟ چی شد . تحریمها سازنده نیست براتون . دارین له لورده میشین !؟ فقط کافیه بفهمی که با گار وحشی شیر ده کسی نمیجنگه . آدم عاقل با گاو وحشی دوست میشه و بعدش اونو میدوشه . بازار آمریکا عالیه برای تجارت و باید باهاش دوست و رفیق شد و توی بازار آمریکا رخنه کرد تا از اون طریق افکار عمومی آمریکایی ها رو بدت بیاریم نه اینکه نه اینکه مدام مرگ مرگ مرگ بر بر بر بگیم . فهم اینها رو آقای ....

    نظرات شما -
    • کمالی
      0

      آره مردم امریکام احمقن. همون زمان که تلفن روی میز رئیس جمهور آمریکا پاناسونیکه! شک نکن صدها هزار سربازو ژنرال آمریکایی تو جزایر و خاک ژاپن پادگان و پایگاه دارن و کشور قدرتمند ژاپن(صنعتی / علمی) جرات موضعی خلاف موضع آمریکا گرفتن رو نداره تازه این ژاپن شکوهمند و قدرتمند رو می بینی! امپراطوری زاپن بسیار وسیع تر قوی تر و پیشرفته تر بوده. منتها هیچ کس نمیگه زاپن فعلی 10 درصد امپراطوری ژاپن هستش. آمریکا احمق نیست. وگرنه دهاا سال رابطه اروپا و امریکا رو ببین الان کی کی رو میدوشه! باید باج بدی تا سرپا بمونی مثل عربستان و بحرین و اردن. لیبی هم از درد تحریم ها با آمریکا مذاکره کرد و برنامه موشکی و هسته ایش رو تضعیف کرد. الان نه شاه داره نه کشور. یک سرزمینی 4 پاره و متشنج.

  • ف
    0

    رابطه با آمریکا اقتصاد این کشور را نابود خواهد کرد

  • ت
    0

    رابطه با آمریکا اقتصاد شما را نابود خواهد کرد

  • پرشین
    0

    باسلام مادر به حال حکومت ایران گریه کند ونزوعلا هم دست دوستی داد باز امریکا آچمز کرد ای وای از دست شما ناکسین وجاهلان

  • ناشناس
    0

    حرومت باشه بنزینهایی که از این مملکت به شما مفت خورها میاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها