رییس اداره بهداشت امداد درمان وآموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش:

ماسک جزو لباس نیروهای نظامی شد/ بیمارستان های ارتش در اختیار بیماران کرونایی

رییس اداره بهداشت امداد درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش گفت: ظرفیت‌های ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی ارتش به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

ماسک جزو لباس نیروهای نظامی شد/ بیمارستان های ارتش در اختیار بیماران کرونایی

سرتیپ دوم بهزاد موذنی، درباره وضعیت پادگان‌های نیروی زمینی ارتش افزود: رسالت اصلی ما به عنوان مسوولین نیروی زمینی این است که توان رزم خود را حفظ کنیم بنابراین از روز اول ورود ویروس کرونا و حتی یک ماه قبل از آن تمام دستورالعمل‌های پیشگیری را به پادگان‌ها و نوارهای مرزی ابلاغ کردیم.

وی با بیان این که مرتب مسایل بهداشتی، پیشگیری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در پادگان‌ها چک می کنیم گفت: بیش از ۳۵۰ مصوبه در قرارگاه پدافند زیستی ارتش داریم که به طور مرتب پیگیر اجرای آنها هستیم.

موذنی افزود: با تمهیداتی که در بخش بهداشت و درمان ارتش در نظر گرفته شد و با سیستم نظارت قوی پادگان‌ها با توجه به این که شیوع در کشور زیاد شده هنوز امن‌ترین و سالم‌ترین جاها هستند و کمترین درگیری را داشتیم.

رییس اداره بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: هیچ کاهشی در برنامه‌های آموزشی ارتش نداریم در کنار آن هم از اول سال رزمایش‌هایمان را برای آمادگی رزمی انجام دادیم حتی مراسم دانش آموختگی دانشکده افسری با تمام قوا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و همین روند را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: اگر اصول پیشگیری که همان رعایت فواصل اجتماعی، زدن ماسک، شست و شوی دست‌هاست را رعایت کنیم، می توانیم با این ویروس مبارزه کنیم البته کاری است که در پادگان‌ها نهادینه شده است یعنی ماسک الان جزو لباس یک نظامی محسوب می شود.

موذنی با اشاره به گستردگی یگان‌های نیروی زمینی ارتش گفت: در مجموعه نیروی زمینی ارتش از زمان شروع کرونا تاکنون در بحث کارکنان وظیفه تنها یک فوتی داشتیم که آن هم خارج از پادگان بوده که البته هنوز هم دلیل آن مشخص نشده است.

رییس اداره بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش افزود: در ۹ ماه گذشته ۳ رزمایش بهداشتی برگزار کردیم که نخستین رزمایشدهم اسفند ماه سال ۹۸ بود که رهبرانقلاب امر کردند که نیروهای مسلح در بحث مبارزه با ویروس کرونا ورود کنند.

وی افزود: دومین رزمایش آماده سازی نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابه و بیمارستان‌ بود. در این مقطع به ارتش‌های جهان نشان دادیم که می‌توانند در بحث بهداشت و درمان وارد شوند و بعد از این که این کار را در تهران انجام دادیم کشورهای دیگر هم از ارتش خود در بخش بهداشت و پیشگیری استفاده کردند چرا که قبل از آن صرفا از قوه قهریه نیروهای مسلح خود استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: رزمایش سوم ضدعفونی سطوح و معابر و اماکن مقدسه شهرها بود که الان هم در پادگان‌ها و نقاهتگاه‌ها این ضدعفونی‌ها ادامه دارد و جداسازی‌ها انجام می شود.

موذنی با بیان این که رزمایش‌های بهداشتی ارتش مرتب به صورت ویدئوکنفرانس از راه دور انجام می شود، ‌تاکید کرد: به مردم قول می دهیم که تا پای جان در راه مبارزه با بیماری کرونا انجام وظیفه خواهیم کرد و در کنار آنها هستیم.

رییس اداره بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که میزان مرگ و میر در بیمارستان‌های نظامی نسبت به نرم جامعه کمتر است، گفت: نیروی زمینی در ۲۴ استان ۲۸ بیمارستان دارد که ابتدا ۷۰ درصد ظرفیت آن در اختیار بیماران کرونایی قرار داشت و براساس دستور رهبر معظم انقلاب در ۱۳ مهرماه که فرمودند تمام ظرفیت‌ها را در اختیار کرونا قرار دهید در حال حاضر ۲۸ بیمارستان این نیرو بصورت صد در صد پذیرای بیماران کرونایی است.

وی یادآور شد: نیروی زمینی ارتش همچنین در مقطعی پنج بیمارستان صحرایی بنا به نیاز و ضرورت در شهرهای پردیسان قم، مشهد، شیراز، ‌تبریز و ارومیه برپا کرد و حتی در ارومیه اتباع خارجی را تحت درمان قرار دادیم. الان هم هرجا لازم باشد آماده هستیم که بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

موذنی تاکید کرد: اگر واقعا می‌خواهیم کرونا را کنترل کنیم باید اصل پیشگیری را که فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شستشوی دست‌ها و اجرای دستوراتی که از قرارگاه زیستی و ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر می شود را رعایت کنیم و کرونا را جدی بگیریم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها