رئیس جمهور بلاروس:

هر زمان که مردم بلاروس تصمیم بگیرند انتخابات برگزار می کنیم

رئیس جمهور بلاروس در مراسم افتتاحیه سومین خط مترو مینسک اعلام کرد، زمانی که مردم این کشور درباره یک انتخابات جدید تصمیم بگیرند، این انتخابات در بلاروس برگزار خواهد شد.

هر زمان که مردم بلاروس تصمیم بگیرند انتخابات برگزار می کنیم

الکساندر لوکاشنکو گفت: برخی می خواهند که ما یک انتخابات جدید برگزار کنیم. من ضمانت می‌دهم زمانی که شما تصمیم بگیرید، یک انتخابات جدید برگزار خواهد شد.

وی به سیاست معیار دوگانه غرب نسبت به بلاروس اشاره کرد و گفت: آلمانی‌ها نگرانند. پارلمان آنها حتی روز پنجشنبه تصمیمی را برای ما بلاروسی‌ها تصویب کرد. اما آنها ابتدا باید مسائل در همسایگی خود یعنی در لهستان را رو به راه کنند. سوال دیگر این است که آیا آنها از آمریکایی‌ها نیز خواهند خواست تا انتخاباتی دیگر برگزار کنند؟

بلاروس در تاریخ ۹ اوت سال جاری میلادی انتخابات ریاست جمهوری خود را برگزار کرد. براساس آمار کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، لوکاشنکو با کسب ۸۰.۱ درصد از آرا پیروز انتخابات بود. سوتلانا تیخانوفسکایا، رقیب انتخاباتی و مخالف اصلی لوکاشنکو که ۱۰.۱۲ درصد از آرا را از آن خود کرده بود، از به رسمیت شناختن نتایج این انتخابات امتناع کرده و بلاروس را ترک کرد. به دنبال این انتخابات، اعتراضات گسترده‌ای در مینسک، پایتخت بلاروس و چندین شهر دیگر به راه افتاد. اپوزیسیون بلاروس از مردم خواسته است تا زمان اعلام تاریخ یک انتخابات جدید، به اعتراضات خود ادامه دهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها