این خوراکی‌ها کمک می‌کنند سرطان نگیریم

این روزها بسیاری از ما با واژه ناراحت کننده سرطان آشنایی داریم، اما کمتر فردی پیدا می شود که مایل به ابتلا به سرطان باشد. بیماری سنگینی که گرچه قابل درمان است، اما پیشگیری از آن نیز بسیار مهم است. 

این خوراکی‌ها کمک می‌کنند سرطان نگیریم

ورزش منظم، کاهش استرس و تغذیه مناسب، روشهایی قابل قبول برای پیشگیری از ابتلا به سرطان محسوب می شوند، بنابراین خوب است بدانیم چه خوراکی هایی مفید ترند:

سیر

به هرچه می‌خورید سیر اضافه کنید

سیر حاوی ترکیبات گوگردی است که ممکن است دفاع طبیعی سیستم ایمنی بدن را در برابر سرطان تحریک کند و ممکن است پتانسیل کاهش رشد تومور را داشته باشد. دکتر ایولین تریبوله، معتد است می‌توان از تمامی خانواده سیر، پیاز، تره فرنگی، پیازچه، پیاز کوهی و موسیر برای سلامتی استفاده کرد. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که این خانواده ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. به طور خاص، بزرگسالانی که بیشترین سبزیجات آلیمیوم را مصرف می‌کردند ۷۹ درصد کمتر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نسبت به افرادی که کمترین مصرف را داشتند، تجربه کردند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی بخورید

کلم بروکلی یکی از مواردی است که باید مرتب بخورید. تحقیقات مدت هاست که نشان داده اند سولفورافان (ترکیبی که در کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی وجود دارد) می‌تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند یا روند پیشرفت آن را آهسته‌تر کند.

لیمو

لیمو و آب لیمو را به غذا‌های خود اضافه کنید

خوردن میوه‌های خانواده مرکبات ممکن است خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش دهد، طبق یک مطالعه مروری ۲۰۱۸ در مجله پزشکی عمومی ایالات متحده، لیمو و آب لیمو برای سلامتی و مبارزه با سرطان بسیار مفیدند.

ماهی

ماهی بخورید

محققان استرالیایی دریافتند که افرادی که چهار وعده ماهی در هفته می‌خورند تقریباً یک سوم کمتر در معرض سرطان خون، لوسمی، میلوما و لنفوم هستند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها