مدیرکل شیلات خوزستان:

صیادان خوزستانی از نبود جایگاه سوخت رنج می‌برند

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: نبود جایگاه سوخت و فعالیت شناورهای غیرمجاز، مشکل عمده صیادان است که برای رفع آنها در حال برنامه‌ریزی هستیم‌.

صیادان خوزستانی از نبود جایگاه سوخت رنج می‌برند

فتح الله ابوعلی عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه صید و بنادر ماهیگیری استان، اظهار کرد: در راستای سهولت سوخت‌گیری شناورهای صیادی باید وارد عمل شد.

وی به مشکلات سامانه سازمان بنادر در مدت اخیر اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود که به منظور جلوگیری از زمین‌گیر شدن ناوگان صیادی در چنین مواقعی، تأمین سوخت شناورهای صیادی از طریق تأیید شیلات و به صورت دستی انجام شود.

ابوعلی در ادامه بیان کرد: سالانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ قایق فاقد هویت با عنوان قایق‌های صیادی به صورت غیرمجاز وارد صیدگاه‌های استان می‌شوند که لازم است با هماهنگی اداره کل محیط زیست و دریابانی از ورود آنها به دریا جلوگیری شود.

وی بر اولویت‌بندی مشکلات جامعه صیادی تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات صیادان طی زمان‌بندی مشخص برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: برنامه‌های خوبی برای حفظ اشتغال موجود در دریا، بازسازی ذخایر دریایی، احداث بنادر صیادی، لایروبی بنادر در نظر گرفته شده است که با مشارکت مسئولان محلی، جامعه صیادی، و سازمان شیلات ایران این امر محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر اعتبارات عمرانی تخصیص یابد تا پایان سال، دو بندر در شهرستان‌های شادگان و هندیجان به بهره بردادی خواهد رسید و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در صیدگاه‌های استان مستقر خواهد شد.

عبدالله حسینی، مدیر کل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: با توجه به اهمیت صنعت شیلات در اقتصاد استان باید مشکلات حوزه صید و بنادر ماهیگیری رصد شود.

وی افزود: اولویت‌بندی مشکلات و ارائه پیشنهادها و راهکارهای تخصصی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح می‌شود تا با حضور استاندار خوزستان برای حل آنها اقدام خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه باید در بحث صدور مجوز صید نظارت بیشتری انجام شود، عنوان کرد: اگر این امر محقق شود، در این صورت ذخایر آبزیان حفظ خواهد شد.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری کشور، مدیرعامل اتحادیه صیادان، معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان و مدیریت پخش فراورده‌های نفتی آبادان از دیگر حاضران نخستین کارگروه صید و بنادر و ماهیگیری خوزستان بودند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها