رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطعات مریخ‌نورد "اگزومارس"

آژانس فضایی اروپا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار تصویری نوشت: یک دیدار خانوادگی به سبک اگزومارس!

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطعات مریخ‌نورد "اگزومارس"

مریخ نورد اگزومارس روزالیند فرانکلین (Rosalind Franklin ExoMars ) در کنار پلتفرم سطح "کازاچوک" ، ماژول حامل و ماژول فرود در کن، فرانسه قرار گرفته است. اگزومارس کازاچوک(ExoMars Kazachok) که قبلا با نام "پلتفرم سطح اگزومارس ۲۰۲۰ " (ExoMars 2020 Surface Platform) شناخته شده بود، یک مریخ نشین رباتیک برنامه ریزی شده به رهبری "روسکوسموس" به عنوان بخشی از مأموریت مشترک اگزومارس ۲۰۲۲ با آژانس فضایی اروپا است. کازاچوک به معنی "کازاک کوچک" است که همچنین نام یک رقص محلی روسی نیز است.

آژانس فضایی اروپا گفت: ما از مریخ نورد و سایر ماژول ها با هم تصویری نداریم و (با گذاشتن شکلکی خنده دار)، افزود: فاصله گذاری اجتماعی برای قطعات فضاپیماها نیز رعایت شده است. مریخ نورد پس از یک سفر طولانی در شرایط عالی است. اگزومارس در حال آماده سازی است تا به کازاچوک برای رابط کاربری و آزمایش‌های عملکردی ترکیبی متصل شود.

۲۰ سپتامبر، مأموریت "اگزومارس" آژانس فضایی اروپا از تاسیسات فضایی تالس آلنیا به شهر کن، فرانسه منتقل شد. این مأموریت شامل مریخ نورد روزالیند فرانکلین است که دارای یک مته تخصصی برای جمع آوری نمونه‌ها از زیر سطح مریخ است. مریخ‌نورد اگزومارس(ExoMars rover) مریخ‌نورد رباتیک برنامه‌ریزی شده مریخ، به رهبری آژانس فضایی اروپا است. بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار بود مریخ‌نورد اگزومارس ۲۵ ژوئیه سال ۲۰۲۰ پرتاب شود که پرتاب آن به دلیل شیوع کروناویروس به سال ۲۰۲۲ موکول شد. رهبران این پروژه اعلام کردند به دلیل انجام آزمایشات بیشتر و رفع برخی مشکلات و شیوع بیماری کووید -۱۹ پرتاب این مریخ نورد به سال ۲۰۲۲ موکول شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها