ابداع بازوی مصنوعی خورشیدی برای یک پسر ۸ ساله

یک استارتاپ تونسی با الهام از یک پسر ۸ ساله موفق به چاپ سه‌بعدی بازوی بیونیکی شده است که با انرژی خورشیدی کار می کند.

ابداع بازوی مصنوعی خورشیدی برای یک پسر ۸ ساله

مهم نیست که دوران چقدر سخت می‌گذرد، همیشه افرادی هستند که با کارهای خوب خود، دنیا را نجات می‌دهند. داستان ابداع این دست مصنوعی نیز یکی از همین‌ها است.

"محمد دئوفی" مهندس ۲۸ ساله برق و الکترونیک تونسی پس از ملاقات با پسری ۸ ساله در یک بیمارستان در تونس، تصمیم گرفت به وی و همه کودکان که مشکل او را دارند، کمک کند. این پسر به علت برق گرفتگی یک دست و یک پای خود را از دست داده است.

بنابراین "دئوفی" و همکارانش با تاسیس استارتاپی به نام "Cure Bionics" شروع به کار بر روی یک دست بیونیک کردند و سرانجام با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک بازوی بیونیک شدند که با انرژی خورشیدی شارژ می‌شود.

این بازوی مصنوعی دارای مچ چرخشی قابل تنظیم است تا با رشد سریع بچه‌ها سازگار باشد. این دست مصنوعی همچنین با عضلات کودک کنترل می‌شود و نیاز به انجام فرآیندهای جراحی برای اتصال به بدن ندارد.

"دئوفی" گفت: یکی از اعضای تیم پسر عمویی داشت که بدون دست به دنیا آمده و والدینش توانایی تهیه پروتز را نداشتند، خصوصاً که وی کودک است و هر روز بزرگتر می‌شود.

این بازوی بیونیک هر زمان که کاربر به آن نیاز داشته باشد، به لطف پوشش قابل جابجایی و قابل تنظیم خود قادر است با اندام کاربر سازگار شود. همچنین حسگرهای متصل به بازو حرکت عضلات را با یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی تشخیص می.دهد.

استارتاپ "Cure Bionics" همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا رنگ‌ها، اشکال و طرح‌های دلخواه خود را برای شخصی‌سازی پوشش دست مصنوعی خود انتخاب کنند.

در وب سایت این شرکت آمده است: ما همچنین یک راه حل درمانی فراهم کرده‌ایم که با استفاده از واقعیت مجازی و انجام بازی به کاربران امکان می‌دهد توان‌یابی کنند و همچنین نحوه استفاده از پروتزهای خود را آموزش می‌دهد. ما معتقدیم که ابرقهرمانان از شنل استفاده نمی‌کنند، بلکه از پروتز استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها