دخترانی که کنار استاد شجریان شاگردی کردند/ عکس

علیرغم آنکه برخی معتقدند محمدرضا شجریان از زنان خواننده حمایت نکرده است اما خسروی آواز ایران بارها در مصاحبه‌هایش از ممنوعیت زنان موزیسین انتقاد کرده و در اواسط دهه هشتاد برای بانوان کلاس آواز نیز برگزار کرد.

دخترانی که کنار استاد شجریان شاگردی کردند/ عکس

بهار موحد، خواننده و از شاگردان استاد محمدرضا شجریان تصویری دیده نشده از شاگردان محمدرضا شجریان در کلاس آواز وی منتشر کرد و توضیحاتی را درباره این کلاس‌ها ارائه داد.

فریبا جزایری، زری داوودی، ملیحه مرادی، مائده طباطبایی، مریم مهربانو، سولماز بدری، هما روح‌افزا، شایان‌دخت عابدینی‌منش و بهار موحد از جمله شاگردان شجریان هستند که در این تصویر در کنار خسروی آوز ایران دیده می‌شوند.

موحد درباره این تصویر و کلاس‌های آواز شجریان نوشت: "فکر‌ می‌کنم سال ۱۳۸۵ بود که‌ فراخوان کلاس آواز استاد شجریان از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم رسید. بیشتر از هزار نفر فرم پر کردند و رزومه فرستادند که توسط جمعی از داوران اولیه حدود چهارصد نفر انتخاب شدن. بعد مثل امریکن آیدل این چهارصد نفر خانم و آقا چندین و چند بار امتحان دادند و آدیشن شدند. فکر می کنم در آخر چهل پنجاه نفر به‌ کلاسهای‌ استاد‌ راه‌ پیدا کردند.

استاد یک سال به این گروه‌ درس دادند و هر هفته این‌ گروه تمرین می‌کردند و درس جواب می‌دادند. بعداز یک سال استاد عده‌ای را از این جمع حذف کردند و نهایتا ده یا پانزده نفر از هر گروه خانمها و آقایون شدند شاگردان‌ نهایی استاد شجریان. این پروسه چهار سال طول کشید و بسیار پر استرس بود برای عاشقانی که می‌خواستند از اسطوره‌ای مثل شجریان درس یاد بگیرند.

دخترانی که کنار استاد شجریان شاگردی کردند/ عکس

احساس خوشبختی می‌کنم که در زمان شجریان‌ زندگی کردم، به دیدن کنسرتهاشون رفتم و‌ جزء ترکیب نهایی شاگردان ایشون موندم. کمی بعد از اینکه‌ کلاس برای گروه نهایی تشکیل شد به آمریکا مهاجرت کردم و کلاس هم حدود شش‌ ماه بعد به دلیل سفرهای استاد کنسل شد و بعد هم به دلیل مداواشون هرگز ادامه پیدا نکرد."

منبع: ایران آرت

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • حامد
    0

    خدایش بامرزد

  • ایران
    0

    زنده باد شجریان .

  • چی بکم والاه
    0

    استاد بی نظیر بود روحش شاد همیشه درقلب ملت وفادار خواهی ماند*

  • کاربر ناشناس
    0

    چه شاعرمعروف ایرانی ای کاش همان سال 85 مرده بود وعده ای را همراه خودش آلوده به گناه نکرده بود

  • ی ط
    0

    خدا بیامزه یکم شیطون بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها