سیستمی که می‌تواند تکه‌های شیشه و چوب را در غذا پیدا کند

پژوهشگران آلمانی، سیستمی مبتنی بر فناوری رادار ابداع کرده‌اند که می‌تواند غذا را مورد بررسی قرار دهد و تکه‌های شیشه، چوب و پلاستیک را در آن پیدا کند.

سیستمی که می‌تواند تکه‌های شیشه و چوب را در غذا پیدا کند

هیچ‌کس دوست ندارد هنگام خوردن غذا، تکه‌های شیشه، چوب یا پلاستیک را در آن پیدا کند. پژوهشگران آلمانی، یک سیستم آزمایشی جدید طراحی کرده‌اند که می‌تواند با استفاده از فناوری رادار، جلوی این پیشامد را بگیرد.

بسیاری از کارخانه‌های تولید مواد غذایی در حال حاضر از اشعه ایکس استفاده می‌کنند تا به بررسی غذا بپردازند و تکه‌های فلزی را در آن پیدا کنند اما این فناوری معمولا نمی‌تواند تکه‌های پلاستیک، چوب یا شیشه را در غذا تشخیص دهد.

سیستمی که می‌تواند تکه‌های شیشه و چوب را در غذا پیدا کند


پژوهشگران "موسسه فراونهوفر" (Fraunhofer Institute) آلمان، سیستمی موسوم به "SAMMI" ابداع کرده‌اند که امواج رادیویی با فرکانس بالا را به کار می‌گیرد. امواج رادیویی با یک آنتن گردان منتشر می‌شوند که بالای یک کمربند حامل تعبیه شده است. غذاها روی کمربند حامل حرکت می‌کنند. یک آنتن گیرنده نیز زیر کمربند حامل قرار گرفته که می‌تواند امواج را تشخیص دهد.

این سیستم در صورت تشخیص دادن اشیای بیگانه در غذا، هشداری را منتشر می‌کند و تصویر شیء بیگانه را در تصویر مواد غذایی نمایش می‌دهد. این سیستم تاکنون توانسته است با موفقیت، تکه‌های شیشه را در شکلات و بیسکویت تشخیص دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها