تاثیر افزایش قیمت دلار بر قیمت تجهیزات دکوراسیون داخلی

دلایل گران شدن تجهیزات دکوراسیون داخلی، آیا افزایش نرخ ارز دلیل قانع کننده ای برای این موضوع است؟

تاثیر افزایش قیمت دلار بر قیمت تجهیزات دکوراسیون داخلی

سالهاست که کاغذ دیواری به عنوان یکی از تجهیزات ارزان قیمت و اقتصادی برای تغییر دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار کاغذ دیواری، چند سالی است خرید و استفاده از پوستر دیواری نیز برای بخشیدن رنگ و بویی تازه به دیوارهای منزل رونق گرفته و در سالهای اخیر شاهد افزایش تقاضا برای خرید پوستر دیواری در انواع و طرح های مختلف در بازار داخلی نیز بوده ایم.

همین افزایش تقاضا سبب شده است تا تولیدکنندگان و واردکنندگان کاغذ دیواری و پوستر دیواری تلاش کنند تا با ارائه محصولی با کیفیت تر و در عین حال ارزان قیمت تر، سهم بیشتری از این بازار را از آن خود کنند.

چند ماهی است که شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ ارز در کشور هستیم، بر کسی پوشیده نیست که افزایش قیمت دلار به طور مستقیم بر روی افزایش قیمت کالاهای وارداتی و به طور غیر مستقیم بر روی افزایش قیمت کالاهای تولید داخل تاثیر گذار است.

یکی از جمله محصولاتی که طی این مدت به دفعات تحت تاثیر افزایش قیمت نرخ دلار، دچار افزایش قیمت پلکانی شده است، پوستر دیواری و کاغذ دیواری است، به طوری که طی 5 ماهه اخیر منتهی به آبان ماه سال 99 شاهد افزایش 40 تا 100 درصدی قیمت پوستر دیواری و قیمت کاغذ دیواری در مدل ها و طرح های مختلف بوده ایم.

در یکی دیگر از گزارش های بخش سبک زندگی خبر فوری قصد داریم تا در رابطه با دلایل افزایش قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری اطلاعات بیشتری در اختیار شما دنبال کنندگان همیشگی قرار دهیم، از این رو پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری و پوستر دیواری چگونه تولید می شوند؟

بهتر است قبل از اینکه به دنبال دلیل افزایش قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری باشیم، ابتدا توضیحاتی در رابطه با فرایند تولید کاغذ دیواری و پوستر دیواری ارائه دهیم تا بتوان درک بهتری از دلایل افزایش قیمت کاغذ دیواری و پوستر دیواری به دلیل افزایش قیمت دلار داشت.

برای اینکه بتوان یک رول کاغذ دیواری را تولید نمود، ابتدا نیازمند یک طرح زیبا و مناسب که حالت تکرار شوند دارد خواهیم داشت.

این طرح به دستگاه چاپ کاغذ دیواری داده شده و کاغذ مورد نیاز برای تولید کاغذ دیواری از یک سوی دستگاه وارد آن شده و پس از دقایقی طرح مورد نظر بر روی کاغذ چاپ شده و از سمت دیگر دستگاه خارج می شود.

برای آنکه بتوان یک پوستر دیواری را نیز تولید نمود، لازم است تا ابتدا ابعاد دیواری که قرار است پوستر دیواری مورد نظر بر روی آن نصب شود اندازه گیری شده و با مقداری تقریب ابعاد اندازه گیری شده به دستگاه چاپ پوستر دیواری داده شود.

تصویری که قصد چاپ آن را به عنوان پوستر دیواری را داریم، وارد حافظه موقت دستگاه چاپ پوستر دیواری کرده و بسته به ابعاد پوستر دیواری نهایی می توان چاپ یک تکه یا چند تکه ( مناسب برای پوستر دیواری های با ابعاد بزرگ) را انتخاب کرده و سپس کاغذ مناسب را در دستگاه قرار داده تا فرایند چاپ پوستر دیواری انجام شود.

در نهایت تصویر مد نظر را در ابعاد مناسب برش خورده، بسته بندی شده و برای مشتری نهایی ارسال می شود. پس از آنکه پوستر دیواری و کاغذ دیواری چاپ شده به دست مشتری رسید، می بایست توسط نصاب ماهری عملیات نصب پوستر دیواری و کاغذ دیواری مربوطه انجام شود.

افزایش قیمت دلار چطور باعث افزایش قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری شد؟

همانطور که در مبحث بالا به آن اشاره کردیم، برای اینکه بتوان یک پوستر دیواری یا کاغذ دیواری را به چاپ رساند، در کنار استفاده از کاغذ مناسب، به مواد اولیه از جمله رنگ های با ثبات و مخصوص چاپ پوستر دیواری و کاغذ دیواری نیز نیاز خواهیم داشت.

در حال حاضر از مجموع 5 مدل کاغذی که برای چاپ و تولید کاغذ دیواری و پوستر دیواری در ایران از آن ها استفاده می شود فقط یک مدل آن توسط کارخانجات تولیدی ایرانی تولید می شود و سایر مدل های کاغذ مخصوص چاپ پوستر دیواری و کاغذ دیواری همگی از کشورهای مختلف اروپایی وارد ایران می شوند.

طبیعتا افزایش قیمت دلار بر قیمت نهایی خرید کاغذ مورد نیاز برای چاپ پوستر دیواری و کاغذ دیواری تاثیر گذار بوده و همین امر سبب افزایش قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری نیز خواهد بود.

در کنار کاغذ مورد استفاده برای چاپ پوستر دیواری و کاغذ دیواری، بسیاری از رنگ هایی که از آنها برای تولید کاغذ دیواری استفاده می شود نیز وارداتی بوده و افزایش قیمت دلار اخیر بر روی افزایش قیمت آنها و در نتیجه افزایش قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری که در نهایت تولید شده و به دست مشتری می رسند تاثیر گذار است.

راهکار پیشنهادی برای خرید پوستر دیواری و کاغذ دیواری با قیمت ارزان

مطمئنا در زمانی که بازار به دلیل افزایش قیمت نرخ دلار ثبات لازم را ندارد، خرید اجناس مورد نیاز با قیمت ارزان قدری مشکل است.

در این بین فروشگاه اینترنتی دکور تک که سالهاست به طور تخصصی در زمینه تولید و عرضه پوستر دیواری و کاغذ دیواری فعالیت دارد، توانسته است به خوبی روند افزایش قیمت محصولات خود را به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان پوستر دیواری و کاغذ دیواری کنترل نماید.

از این رو پیشنهاد می کنیم تا در صورتی که به دنبال خرید پوستر دیواری و کاغذ دیواری با قیمت ارزان تر از بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و یا حضوری که بیشتر به صورت واسطه ای فعالیت دارند هستید به سایت فروشگاه اینترنتی دکوراسیون داخلی دکور تک به نشانی https://decortak.com مراجعه نموده و از محصولات متنوع این فروشگاه در بخش های پوستر دیواری و کاغذ دیواری دیدن نمایید.

از جمله برتری هایی که فروشگاه اینترنتی دکور تک نسبت به سایر فروشگاه های حضوری و اینترنتی فعال در عرصه تولید و عرضه کاغذ دیواری و پوستر دیواری دارد، این است که شما می توانید علاوه بر انتخاب تصاویر آماده ای که در بخش پوستر دیواری این فروشگاه قرار دارد، با انجام هماهنگی با بخش پشتیبانی این فروشگاه، تصویر مد نظر خود را برای آنها ارسال کرده تا پوستر دیواری شخصی و با تصویر مد نظرتان را چاپ کرده و برای شما ارسال کنند.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها