تلفن‌های آیفون ۲۰ سال دیگر چگونه خواهد بود؟

تعدادی از قابلیت‌های تلفن‌های آیفون در سال ۲۰۴۰ در فضای مجازی منتشر شده است.

تلفن‌های آیفون ۲۰ سال دیگر چگونه خواهد بود؟

پس از اینکه هفته گذشته اپل گوشی‌های آیفون ۱۲ را که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشید، فاش کرد که شاهد پیشرفت‌های زیادی بودند. Wrappz، سازنده لوازم جانبی تلفن، طی دو دهه گذشته مطالعه جدیدی در مورد توسعه تلفن‌های هوشمند از شرکت‌های اپل ، سامسونگ ، گوگل و سایر شرکت‌ها انجام داده است، و او پیش بینی کرد که آیفون‌ها طی ۲۰ سال آینده چگونه پیشرفت خواهند کرد.

طبق مطالعه جدید، تلفن‌های هوشمند طی سال‌های گذشته از نظر طراحی، مشخصات داخلی و کیفیت دوربین بسیار پیشرفت کرده اند، اما بزرگترین و بارزترین عامل تغییر، افزایش اندازه است، زیرا آیفون‌ها از زمان راه اندازی در سال ۲۰۰۷ تغییرات زیادی را تجربه کرده اند، اما بارزترین تغییر، افزایش اندازه طی سال‌های گذشته بوده است.

اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ با صفحه نمایش تنها ۳.۵ اینچ عرضه شد، در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس که هفته گذشته اپل آن را معرفی کرد با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی، تقریباً دو برابر اندازه آن ارائه شد. در این تحقیق همچنین اندازه تلفن‌های آیفون از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰ مقایسه شده است و نتیجه این است که اندازه فیزیکی آیفون از اولین حضور خود در سال ۲۰۰۷، هر سال ۵ درصد افزایش یافته است، با این سرعت، طول آیفون تا سال ۲۰۴۰ به ۱۷.۵ اینچ می‌رسد.

اندازه آیفون در طول ۱۳ سال گذشته افزایش یافته است، این موبایل که در گذشته کمی بزرگتر از یک کارت اعتباری بود، پیشرفت خود را شروع کرد و اینگونه که پیش بینی می‌شود آیفون، با صفحه نمایش ۱۷.۵ اینچی تا سال ۲۰۴۰ رونمایی خواهد شد.

چگونه تلفن‌های اندرویدی رقابت برای گوشی‌های آیفون را تغییر داده است؟

آیفون تنها تلفن هوشمندی نیست که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است، تلفن‌های گلکسی سامسونگ با سرعت بیشتری رشد کرده‌اند. اولین مدل این گوشی در سال ۲۰۰۹ با صفحه نمایش ۳.۲ اینچی ارائه شد، در حالی که گلکسی نوت ۲۰ اولترا که در آگوست سال جاری به بازار عرضه شد، با صفحه نمایش ۶.۹ اینچی همراه بود که هر سال ۷ درصد افزایش داشته است. تلفن‌های Google Pixel از زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ در تلفن‌های گلکسی سامسونگ نیز افزایش یافته است. در حالی که سری Huawei P در هشت سال گذشته رشد کمتری داشته است.

تلفن های آیفون

به نوبه خود، ویلیام ویلیامز، مدیر Wrappz، اظهار داشت: "اندازه صفحه نمایش بزرگ در تلفن‌های هوشمند تجربه کاربری فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند، با این حال، روشن است که برای اطمینان از عملکرد و قابل استفاده بودن تلفن‌های هوشمند، در سال‌های آینده به سازش نیاز خواهد بود." تردیدی نیست که با ادامه تحقیقات و توسعه فناوری، اپل مشتاق است با اجرای آخرین تحولات فنی در دو دهه آینده، یک گام جلوتر از رقبای خود پیشرفت کند.

اما چگونه است که اپل هنوز وارد بازار تلفن‌های هوشمند تاشو نشده است در حالی که سال گذشته هر دو شرکت سامسونگ و هوآوی آغاز به تولید این محصول کردند، همینطور مایکروسافت که امسال با تلفن Surface Duo که دارای سیستم اندروید است و با طراحی تاشو به بازار گوشی‌های هوشمند بازگشت، زیرا این گوشی شامل یک صفحه نمایش دوتایی است که مانند کتاب در وسط جمع می‌شود.

آیفون ۲۰۴۰ از چه ویژگی‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

تلفن‌های هوشمند طی سال‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده اند و ما تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی خود به آن‌ها وابسته شده ایم. با توجه به اینکه تولیدکنندگان تلفن دائما به دنبال توسعه و نوآوری هستند، مطالعه جدید برخی از ویژگی‌هایی را که تلفن‌های اپل انتظار دارند در سال ۲۰۴۰ پشتیبانی کنند، نشان داد.

۱- صفحه نمایش تاشو

محبوبیت تلفن‌های تاشو با ادامه بهبود شرکت‌ها افزایش یافته است و بزرگترین رقبای اپل یعنی سامسونگ و هوآوی امسال موفق به عرضه تلفن‌های تاشو شده اند، سامسونگ Galaxy Z Flip و Galaxy Z Fold ۲ را به بازار عرضه کرد، در حالی که هوآوی Mate Xs ، دومین گوشی هوشمند تاشو خود را به بازار عرضه کرد که حدود یک سال پس از عرضه اولین گوشی Mate X ارائه شد.

در حالی که اپل هیچ برنامه‌ای برای صدور تلفن تاشو اعلام نکرده است و آنچه در گزارش‌های منتشر شده و در دوره اخیر ذکر شده این است که تعدادی اختراع ثبت شده برای دستگاه‌های تاشو به دست آورده است. تردیدی نیست که تولید یک آیفون تاشو توسط اپل راه حل عملی برای افزایش مداوم اندازه صفحه نمایش خواهد بود، در حالی که یک اندازه عملی برای گوشی حفظ می‌شود که به مردم امکان می‌دهد آن را در جیب یا کیف حمل کنند.

۲- صفحه‌ای که به شما امکان مشاهده مستقیم نمایشگر‌های سه بعدی را می‌دهد

سونی شروع به معرفی Spatial Reality Display کرده است که مبتنی بر فناوری جدیدی است که بدون استفاده از عینک VR، میدان نوری را که چشم برای دیدن اشیا 3D سه بعدی احساس می‌کند، نمایش می‌دهد؛ بنابراین، انتظار می‌رود این فناوری در آینده برای دستیابی به صفحات تلفن‌های هوشمند توسعه یابد و به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های واقعیت مجازی را مستقیماً از صفحه گوشی انجام دهید.

۳- تلفن هوشمند را از طریق سیگنال‌های مغزی کنترل کنید

در طی دهه گذشته بسیاری از پیشرفت‌های فنی مانند اتومبیل‌های خودران و فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی پدید آمده است؛ و امسال نیز تراشه neuralink الون ماسک، که در داخل مغز کاشته شده است، ظاهر شد که قرار است سیگنال‌های مغز را گرفته و سپس آن را به کنترل حرکت تبدیل کند؛ بنابراین در سال ۲۰۴۰ انتظار می‌رود که بتوانید از طریق سیگنال‌های مغزی یک گوشی هوشمند را کنترل کنید، و به محض اینکه فکر کنید بتوانید پیام‌ها را تایپ و یا لیست پخش موسیقی را جست‌وجو کنید.

در سال‌های اخیر، فیسبوک با محققان دانشگاه کالیفرنیا همکاری کرده است تا بررسی کند که آیا گفتار از فعالیت مغزی شخص برای رمزگشایی روی صفحه کامپیوتر درست عمل می‌کند یا خیر. در حالی که تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است، اولین مراحل معرفی این فناوری را نشان می‌دهد. شکی نیست که ۲۰ سال در دنیای فناوری زمان طولانی است، بنابراین، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۴۰، کنترل دستگاه‌ها از طریق سیگنال‌های مغزی رایج‌ترین روش باشد.

تلفن های آیفون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها