سکه بالاخره کانال عوض کرد/ کسی سکه می‌خرد؟

قیمت سکه عصر امروز پس از مقاومتی طولانی در کانال ۱۳ میلیون تومان، بالاخره کاهشی نزدیک به هشتصد هزار تومان را پذیرا شد.

سکه بالاخره کانال عوض کرد/ کسی سکه می‌خرد؟

امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهشی نزدیک به هشتصد هزار تومان و پذیرش تغییر کانال به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید .

قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم نیز با کاهشی میلیونی در یک روز اخیر به قیمتی برابر با یازده میلیون و نهصد هزار تومان فروخته می‌شود اما این کاهش قابل توجه و ادامه دار سبب شد خرید و فروش سکه متوقف شود. توقف خرید وفروش سکه در حالی اتفاق افتاد که به واسطه رشد قابل توجه قیمت‌ها در بازار مدتهاست خرید و فروش مصنوعات طلا و جاهر متوقف است و کمتر کسی دست به خرید طلا و جواهر می‌زند.

صرافان اما امروز از خرید سکه امتناع می‌کنند و قیمت‌هایی با فاصله ۵۰۰ هزار تومان از قیمت فروش را به عنوان قیمت خرید پیشنهاد می‌دادند اما حتی در این محدوده قیمتی نیز کمتر کسی دست به خرید سکه نمی‌زند .

در هفته‌های اخیر نوسان‌گیران شکست سختی را تجربه کرده‌اند و با زیانی قابل توجه روبرو شده‌اند . قیمت سکه به محدوده ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز در مهرماه رسید و حالا برخی فعالان بازار می‌گویند ریشه این افزایش قابل توجه البته خرید و فروش کاغذی و نامتعارف بوده است. دستگیری عوامل اخلال در بازار بدون اشاره به جزییات موضوع در خبرها اعلام شده و محمد کشتی آرای، نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز در گفتگو با خبرآنلاین این موضوع را تایید کرده است .

با این حال همچنان قیمت سکه دارای حباب است. بررسی‌ها نشان می دهد قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حبابی برابر با ۸۷۴ هزار تومان دارد اما قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم واقعی است و حبابی در محدوده ۶۰ هزار تومان را داراست.

در حال حاضر ریسک خرید ربع سکه و نیم سکه همچنان بسیار بالاست. هر چند بهای هر قطعه نیم سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی به محدوده ۱۵۰ هزار تومان رسیده است اما قیمت نیم سکه همچنان یک میلیون و ۱۳۶ هزار تومان و بهای ربه سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی است . این حباب تحت تاثیر افزایش تقاضا رد بازار ایجاد شده است. سکه گرمی نیز امروز به قیمت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد . البته اینق طعه از سکه نیز حبابی در محدوده یک میلیون و صد هزار تومان دارد به این ترتیب ریسک خرید این سکه نیز در بازار بالاست.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    دوسال پیش سکه یک میلیون تومان بودولی چطورشد شانزده برابرشد کوحکومت عدل علی

    نظرات شما -
    • آریا
      0

      باید از همونی که بهش رای دادید بپرسید..!! مگه یادتون رفته میرخصیدید با دلار و هزارتومانی؟؟؟؟

  • داروغه
    0

    ۴ سال دوم ترامپ که حتمی بشه سکه میشه ۲۰ میلیون

  • شیر
    0

    ها برید بفروشید بانک مرکزی بخره=ها ها ها 20000بهتون بعد انتخابات بفروشد واقعا ک

  • ح ر
    0

    واقعا خنده دارد در بحث مهریه دادگاه می گوید برو از بازار آزاد سکه بخر در بحث پرداختن قیمت املاک در طرح شهرداری ها و دولتی دولت می گوید قیمت کارشناسی که همان پائین تر از قیمت کف است این دو گانگی ها اصلا باهم جور در نمی اید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها