برخی ادارات استان کرمان در نخستین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی شلوغ‌تر شد

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان گفت: اعمال محدودیت‌ها در استان بررسی و مشاهده شد که امروز بعضی از ادارات نسبت به هفته گذشته شلوغ‌تر هم بوده است.

برخی ادارات استان کرمان در نخستین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی شلوغ‌تر شد

غلامرضا نویدی ظهر امروز در ستاد کرونای استان کرمان که با حضور محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دیگر اعضای ستاد برگزار شد اظهار داشت: گروه‌های 22 گانه بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان فعال هستند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها بررسی شد و مشاهده شده که امروز بعضی از ادارات نسبت به هفته گذشته شلوغ‌تر هم بوده است گفت: 15 هزار و 482 مورد بازرسی از واحدها در هفته گذشته انجام شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان با اشاره به اینکه از این تعداد 110 مورد تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف داشته‌ایم افزود: در چهار ماهه گذشته 67 درصد واحدها از مجموع بازرسی‌ها عملکرد خوبی داشتند و فقط یک درصد پلمپ واحدها انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعطیلی‌ها در ارزوئیه و قلعه‌گنج انجام شده است عنوان کرد: حدود هزار و 800 بازرس در سطح استان با گروه‌های بازرسی 22 گانه همکاری دارند.

در این جلسه یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف استان کرمان با بیان اینکه بازار کرمان به‌شدت در برابر تعطیلی‌ها موضع گرفتند اظهار داشت: تعطیلی‌های گذشته باعث شده بازاریان و اصناف با مشکل شدید اقتصادی روبه‌رو شوند.

وی با اشاره به اینکه تماس‌های زیادی از سوی اصناف و بازاریان داریم که اگر وضعیت استان بحرانی است، ادارات را هم تعطیل کنید گفت: صنف پوشاک عنوان می‌کند که پوشاک من زمستانی است و الان باید به فروش برسد و اگر مغازه تعطیل باشد متضرر خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف استان کرمان بیان کرد: قدرت اجرایی نداریم تا با متخلفین برخورد کنیم اما واقعیت هم این است که این اقشار مشکلات زیاد اقتصادی دارند و باید وضعیت آنها را هم در نظر بگیریم.

در این جلسه حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند نکته را در ارتباط با مقابله با شیوع ویروس کرونا مطرح کردند اظهار داشت: یکی از این موارد محله‌محوری و استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با بیماری است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا با تعامل با دانشگاه علوم پزشکی به نتیجه خوبی برای مبارزه با کرونا برسیم افزود: با حضور داوطلبانه هیئتی‌ها و طلاب در بیمارستان‌ها و خدمت به بیماران و کمک به مدافعان سلامت روبه‌رو هستیم و استقبال خوبی در استان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تجمع‌های مذهبی در تمام استان به مدت دو هفته تعطیل اعلام شده است گفت: این تعطیلی مصوبه ستاد کرونا است.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در آستانه سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم اظهار داشت: این مناسبت همه ساله با راهپیمایی باشکوه در کشور و استان کرمان برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 30 هزار نفر در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان کرمان شرکت کردند گفت: امسال این راهپیمایی را در استان نداریم ولی بنا داریم در صورت تأیید ستاد کرونای استان این مراسم را به‌صورت یک تجمع محدود در گلزار شهدای کرمان و مزار حاج قاسم سلیمانی برگزار کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی در دنیا بوده است افزود: این توقع است که در استان کرمان یک مراسم برای بزرگداشت 13 آبان برگزار شود، البته برگزاری هر مراسمی به دلیل شرایط ویژه استان منوط به تصمیم ستاد کرونا است.

وی با اشاره به اینکه مراسم 13 آبان در تمام استان‌ها به‌صورت تجمع و با جمعیت محدود برگزار می‌شود گفت: در کرمان نیز تلاش خواهیم کرد این مراسم با جمعیت حدود 100 نفر در فضای باز و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

انجم‌شعاع با بیان اینکه انعکاس این مراسم از گلزار شهدای کرمان بسیار اهمیت دارد افزود: امیدواریم با تایید ستاد مراسم 13 آبان کرمان مثل هر سال به‌خوبی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سیزده آبان امسال مقارن با هفته وحدت و شب ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) است گفت: در این شب نورافشانی نیز انجام خواهد شد.

در این جلسه محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه روز 13 آبان روز استکبارستیزی است اظهار داشت: دشمن شماره یک ما آمریکا است و هیچ تردیدی از این بابت نیست.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با بیان اینکه همه اعتقاد کامل داریم که سیزده آبان یک روز مهم است افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا تجمع بیش از 15 نفر ممنوع شده و در شرایط فعلی بیماری به صلاح نیست.

برگزاری مراسم 13 آبان در کرمان به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تجمعات به تصویب ستاد کرونای استان کرمان نرسید.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها