یک نماینده: همه نوع صید ترال به مدت دو سال ممنوع می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر جهاد همه نوع صید ترال در همه انواع و اقسام ارتفاع دریایی و همه انواع آبزیان را ممنوع کردند.

یک نماینده: همه نوع صید ترال به مدت دو سال ممنوع می‌شود

معین الدین سعیدی با اشاره به ممنوعیت صید ترال که قرار است از اول آذرماه اجرایی شود، گفت: در ابتدای کار روایت سازمان شیلات با روایت نماینده قوه مقننه درباره این ممنوعیت متفاوت بود اما وزارت جهاد کشاورزی اخیرا به جلسه سران قوا پیشنهادی مبنی بر فراساحلی شدن شناورهای صید ترال ارائه کرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تأکید کرد: به امید خدا قرائت ما از صید ترال اجرایی خواهد شد. قرائت ما تعطیلی دو ساله صید ترال در طرح آیش و پایش است. روایت سازمان شیلات صرفا ممنوع شدن صید فانوس ماهی بوده اما اخیرا مقرر شد که همه انواع صید ترال به مدت دو سال ممنوع شود.

نماینده مردم چابهار در پایان گفت: شناورهای صید ترال که در سواحل مکران فعالیت می‌کردند، فانوس ماهی صید نمی‌کردند بلکه ماهی مرکب و یال اسبی صید می‌کردند. وزیر جهاد کشاورزی همه انواع صید ترال در همه انواع و اقسام ارتفاع دریایی و همه انواع آبزیان را ممنوع کردند. ان شاءالله تا دو سال دیگر صیادی ترال هیچ فعالیتی در خلیج فارس و دریای عمان نخواهد داشت.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست چندی پیش در صفحه رسمی توییترش نوشت: «پس از پیگیری‌های بی‌وقفه‌ی فراکسیون محیط زیست و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس محترم مجلس، به لطف خداوند متعال ⁧‫صید ترال‬⁩ که ضررهای شدیدی به محیط زیست دریا و اقتصاد بومیان زده بود، از اول آذرماه به مدت ۲ سال ⁧‫ممنوع‬⁩ شد. عرض خدا قوت جانانه به همه‌ی همکاران متخصصم در این امر.»

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • حسین
    0

    چهار ساله میگید ممنوع شد هنوز دزد بازاره

  • کاربر ناشناس
    0

    آره هرچی ته دریا بوده جارو کردن چیزی نمونده که بهش چوب حراج بزنید خائنای به ملت خدا نسلتونو از روی زمین کم کنه ؟

  • هموطن بیچاره
    0

    آره بابا شما گشنه گداها گفتید ملت هم باور کردند/// یه کم از خواب بیدار بشید بد نیست هرچی داخل دریا و ته دریای متعلق به ایرانیها بود چینیها بردند و به ریش مسئولین بیغیرت و فلاکت مردم منطقه که سالها فریاد کشیدند و یک انسان بین مسئولین پیدا نشد حرفشون بشنوه خندیدند حالا که هیچی نمانده و چینی ها خودشون میبینند براشون صید ترال صرفه اقتصادی نداره و باید برگردند تصویب کردید غدغن شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها