افزایش قیمت اوراق مسکن

روند افزایشی قیمت اوراق مسکن همچنان ادامه دارد، به طوریکه متاهلین تهرانی برای دریافت این وام باید ۴۲ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

افزایش قیمت اوراق مسکن

تسه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۸۹ هزار و ۵۰۰، ۹۰ هزار و ۵۰۰ و ۸۸ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر با قیمت ۹۰ هزار و ۳۰۰، ۹۴ هزار و ۴۰۰ و ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۸۹ هزار و ۵۰۰، ۹۰ هزار و ۹۰ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۱ هزار و ۹۰۰، ۹۳ هزار و ۴۰۰ و ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه در فروردین تا مهرماه سال جاری

بر این اساس، تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری به ترتیب ۸۹ هزار و ۸۰۰، ۹۱ هزار و ۴۰۰ و ۹۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر، مرداد و شهریور سال جاری نیز با قیمت ۹۰ هزار، ۹۰ هزار و ۵۰۰ و ۹۳ هزار تومان داد و ستد می شوند. قیمت تسه مهرماه نیز ۸۷ هزار و ۸۰۰ تومان است که این گزارش نیز بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۷ هزار و ۸۰۰ تومانی ۱۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ هفت میلیون و ۲۴ هزار تومان خریداری کنند، ۲۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان می شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است که همراه با هفت میلیون و ۲۴ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۴۲ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۱۴ میلیون و ۴۸هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۱۰ میلیون و ۵۳۶ هزارتومان می شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مقصودی
    0

    میخوام خانه ای بخرم قلنامه ای با اوراق صد و بیست میلیون تومان تنها با مقداری پول نقد در فردیس کرج چقدر میشود منتظر جوابتونم

  • کاربر ناشناس
    0

    فعلا بشتابیدبسوی گرانی قبرستانها آنجامکان ومسکن شماهاست اگرازکروناجان سالم بدرکنیم درکپرهم میشودزندگی کرد تامیتوانیددعا دعا وآیاتی ازقران زمزمه کنیدنه گرانی وفشاربرمردم زجرکشیده فقط خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها