بادامچیان: حتی خود روحانی هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است/ حسن خمینی نامزد اصلاحات نخواهد شد/ احمدی نژاد می‌آید

دبیر کل حزب موتلفه می گوید: احمدی نژاد هم می‌تواند نامزد انتخابات ۱۴۰۰ شود و در صورت ورود قطعا هوادارانی برای حمایت خود دارد.

بادامچیان: حتی خود روحانی هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است/ حسن خمینی نامزد اصلاحات نخواهد شد/ احمدی نژاد می‌آید

اگرچه هنوز سفره ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ پهن نشده با این حال احزاب و اشخاص بسیاری را درگیر کرده است و هر روز نام یک شخص از گوی جادویی این انتخابات خارج می‌شود.

احزاب معروف هم که این روزها تنور فعالیت‌های انتخاباتی‌شان روز به روز داغ‌تر می‌شود و هرچه نام آن حزب بزرگتر باشد پچ پچ‌ها هم برای اینکه چه کسی نامزد محبوب آن خواهد شد بیشتر است.

حزب موتلفه اسلامی هم یکی از احزاب فعال در جریان اصولگرایی است که از حدود سال ۱۳۴۲ شروع به فعالیت کرده و همچنان دستی بر آتش فعالیت‌های سیاسی دارد ، از همین رو به سراغ دبیر کل این حزب یعنی اسدالله بادامچیان رفته‌ایم تا درباره فعالیت‌های آن در انتخابات آینده بیشتر بدانیم.

حزب موتلفه اسلامی درحال نظر خواهی از افراد مختلف است

- با سلام ، به عنوان سوال نخست می‌خواستم درباره احتمال و چگونگی حضور حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از شما بپرسم، آیا برنامه ریزی خاصی برای حضور در این انتخابات از سمت حزب انجام شده است؟

بادامچیان: به طور طبیعی هر حزبی بنا به وظیفه در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد و نامزدها و برنامه‌های مد نظر خود را به مردم ارائه خواهد داد، زیرا به طور کلی ماهیت حزب همین است که در مسائل مختلف اجتماعی حضور یافته و از یک نامزد حزبی و یا جمعی حمایت کند؛ حزب موتلفه اسلامی هم از این امر مستثنی نبوده و اکنون به شدت پیگیر مسائل انتخاباتی است، ما به دبیران استانی خود اعلام کردیم که نیروهای خود را جمع کرده، ائتلاف تشکیل داده و افراد شایسته را به مردم معرفی کنند؛ زیرا تسلط یک حزب در یک استان بیشتر از اشخاص است، درباره انتخابات ریاست جمهوری هم حزب موتلفه اسلامی در حال نظر خواهی از افراد مختلف است تا انشالله به زودی یک نامزد شایسته را به مردم معرفی کنیم.

حتی خود روحانی هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است/ سید حسن خمینی نامزد اصلاحات نخواهد شد

- آیا نام فرد خاصی هم در این میان مطرح شده است؟

بادامچیان: درحال حاضر نام حدود ۵۰ نفر برای این انتخابات مطرح است، اما در ابتدا ما در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان خواستار این شدیم که تفسیر خود را از رجل سیاسی و مذهبی اعلام کند تا هر فردی تکلیف خود را برای حضور در انتخابات بداند.

آنچه در قانون اساسی به عنوان تعریف نامزد ریاست جمهوری مطرح شده این است که این فرد باید رجلی سیاسی مذهبی باشد؛ در تعریف دقیق‌تر رجل یعنی یک شخصیت برجسته ؛ حالا ما یک رجل سیاسی داریم که به عنوان یک سیاستمدار و نظریه پرداز مطرح می‌شود و یک رجل مذهبی داریم که او باید در مسائل دینی از شخصیت والایی برخوردار باشد، بنابراین نامزد ریاست جمهوری باید از هر دوی این ملاک‌ها برخوردار باشد.

مرحوم مدرس نمونه یک رجل سیاسی و مذهبی است

برای مثال مرحوم مدرس یک رجل سیاسی و مذهبی است؛ دکتر مصدق رجل سیاسی بود و رجل مذهبی نمی‌شد، آقای قوام السلطنه هم با اینکه یک فراماسون انگلیسی بود اما جزو یک رجل سیاسی محسوب می‌شد. در تعریف قانون اساسی هم نامزد ریاست جمهوری باید هر سه این ویژگی‌ها را باهم داشته باشد، بنابراین ما نیز در انتخاب نامزد مورد نظر خود باید تمامی این ویژگی‌ها را مد نظر قرار دهیم ؛البته ممکن است که شورای نگهبان گاهی با تسامح از کنار این ویژگی‌ها رد شود که این مربوط به نظر خود شورای نگهبان است و ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم.

اکنون هم معاونت سیاسی حزب موتلفه حضور بسیار پویایی در امر انتخابات داشته و این مسائل را مدام رصد می‌کنیم، البته هنوز درباره مصداق‌ها تصمیم خاصی گرفته نشده و همانطور که گفتم در حال نظر خواهی از شعبه‌های حزبی خود هستیم تا در نهایت ببینیم چه کسی می‌تواند مسئولیت عظیم ریاست جمهوری این کشور را در گام دوم انقلاب بر عهده بگیرد.

حتی خود روحانی هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است/ سید حسن خمینی نامزد اصلاحات نخواهد شد

ائتلاف یک امر عاقلانه است / این انتخابات یکی از انتخابات‌های پرشور خواهد بود

- آیا در این دوره هم شاهد ائتلاف جریان اصولگرایی نظیر آنچه در انتخابات مجلس یازدهم رخ داد خواهیم بود؟

بادامچیان: ائتلاف یک امر عقلایی است که در نهایت و در انتهای کار شکل می گیرد یعنی همین الان نمی‌شود ائتلاف کرد، بلکه باید دید که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ اگر هر یک از جریان‌ها دیدند که یک چهره رجایی گونه و خالص برای ریاست جمهوری حاضر شده قطعا باید از آن تبعیت کنند؛ بنابراین بیشتر از ائتلاف، اصلح بودن نامزدها مهم است.

کمااینکه ما از حضور نامزدها در انتخابات ابایی نداریم، کاش به جایی برسیم که واقعا ۵۰ نفر احساس کنند می‌توانند رئیس جمهور این نظام باشند، اما اینکه چه کسی شایسته ریاست جمهوری است و چه کسی باید نامزد شود که تحت همان ضوابطی است که در قانون اساسی درج شده است. بنابر این اسامی جزو مسائل جانبی انتخابات بوده و کشاندن انتخابات هم به بحث‌های گروهی چیز مفیدی نیست؛ چرا که هر کس می‌تواند در انتخابات شرکت کند و شور انتخاباتی را افزایش دهد.

معتقدم بر خلاف تبلیغاتی که صورت می‌گیرد و مدام گفته می‌شود که مردم در این انتخابات حضور کمرنگ خواهند داشت اتفاقا یک انتخابات پرشور خواهد بود، زیرا تمام گروه‌ها حتی اصلاح طلبان هم می‌خواهند در آن حضور یافته و نامزد خود را به مردم معرفی کنند.

حتی خود روحانی هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است/ سید حسن خمینی نامزد اصلاحات نخواهد شد

سید حسن خمینی هرگز نامزد جریان شکست خورده‌ای مثل اصلاحات نخواهد شد

- اسامی که این روزها مطرح می‌شود نظیر سید حسن خمینی و محمود احمدی نژاد را تا چه میزان محتمل می‌دانید، آیا ممکن است در صورت عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد او یک فرد نزدیک به خود را به عرصه انتخابات راهی کرده و از او حمایت کند؟

بادامچیان: سید حسن خمینی هرگز نامزد جریان شکست خورده‌ای نظیر اصلاحات نخواهد شد، زیرا شاهد بودیم که در انتخابات مجلس یازدهم هم چهره شاخص آنها یعنی مجید انصاری فقط ۶۹ هزار رای به دست آورد؛ سید حسن خمینی فردی زرنگ است و هرگز به این وادی ورود نخواهد کرد.

احمدی نژاد هم می‌تواند نامزد شود و در صورت ورود قطعا هوادارانی برای حمایت خود دارد ؛ البته ممکن است که شورای نگهبان هم او را تایید صلاحیت نکند و متقابلا او از یک فرد دیگر حمایت کند که این امری طبیعی است، زیرا معمولا یک فرد سیاسی بیکار نمی‌نشیند.

مهم این است که ما به این نامزد‌ها به عنوان رقیب نگاه نمی‌کنیم و نگاه ما به انتخابات صرفا یک تکلیف شرعی است و همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند انتخابات یک امتحان الهی است که ضابطه گرایان را از رابطه گرایان جدا می‌کند؛ بنابراین باید دید که چه کسی از روی رابطه برخورد می‌کند و چه کسی هم یک فرد مخلص رجایی گونه را انتخاب می‌کند و این مبنای نگاه موتلفه به انتخابات است.

حتی خود روحانی هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است/ سید حسن خمینی نامزد اصلاحات نخواهد شد

حتی خود روحانی هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است

در نهایت باید گفت که هر کسی می‌تواند وارد این عرصه شود، اگر شورای نگهبان هم او را تایید کرد این مردم هستند که باید به او رای داده و او را انتخاب کنند؛ حال ممکن است که مردم با حدود ۲۴ میلیون رای فردی نظیر روحانی را انتخاب کنند که الان حتی یک نفر هم از رای دادن به او راضی نیست و حتی خود او هم از رئیس جمهور شدنش پشیمان است.

پس ما نباید انتخابات را که صحنه حضور مردم است به صحنه نزاع نامزدها با یکدیگر بدل کنیم؛ تا چند نفر مدام به یکدیگر بگویند که تو نباید رئیس جمهور شوی و مانند گزینه های ریاست جمهوری در آمریکا به یکدیگر توهین کنند؛ زیرا این رفتارها شایسته کشوری مانند آمریکاست نه کشور ما که رعایت اخلاق و ادب اسلامی برایش اولویت است؛ بنابراین تمام رسانه‌ها باید به این سمت حرکت کنند که به افرادی که نامزد شده و شورای محترم نگهبان هم آنها را تایید صلاحیت می‌کند احترام بگذارند، در رقابت‌ها و مناظرات یکدیگر را محترم بدارند نه اینکه با تخریب یکدیگر خوبی خود را ثابت کنند.

معتقدم که در مناظرات نامزدها باید برنامه‌ها و کابینه خود را به مردم معرفی کنند نه جنگ‌های تخریبی ضد یکدیگر. حزب ما هم انشالله به زودی مصداق‌های مد نظر را با تکیه بر همین موارد معرفی خواهد کرد.

- باتشکر از شما.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • رضا
    0

    بازاین زیرخاکی پیداش شدخداهمه رفتگان بیامرزه چه اونهایی که مرده اند چه اونهایی که هرازگاهی یه حرفی میزنن که ملت فکرکنن زده اند.

  • مجتبی
    0

    این حزب موئتلفه۴۲ ساله که تو توهم زندگی میکند پدر مردما همین طیف افراد در آوردند

  • درزز
    0

    ای تو این مملکت خوردین وبردین

  • علی
    0

    هرکسی را دوست داری بیار

  • کردستان .قهرمان
    0

    ۱۰۰درصد اگه احمدی نژاد بیا ۷۰میلیون مردم میان بهش رای میدن علی الخصوص مردم کردستان همه طرفداردکترهستن درودبه احمدی نژاد انشااله تاییدت کنه .خدای روی زمین حضرت جنتی.مملکت روببین کی داره برامون اداره میکنه

  • قلندر
    0

    روحانی برایتان خوب بود آنقدر چوب لای چرخ دولت گذاشتین تا دولت زمین گیر شد و دلارهای ملت مظلوم را هاپوأی کردین.اصلا موتلفه چکاره است بودجه اش از کجاست جز بیت المال?

  • حسین
    0

    ننگ میرسلیم شما را بس نیست؟

    نظرات شما -
    • عزیز
      0

      راستی حرف های میرسلیم درموردرشوه و.........به کجارسیداسدخان؟

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر حزب موتلفه اسلامی که واقعا حرف درست فرمودند

    نظرات شما -
    • هاشم
      0

      شماخوداسدالله خان نیستی؟

  • ذوالقرنین
    0

    شما که یه مشت دزد وفاسد زنجیره ای هستید فقط جا عوض میکنید

  • آرزو
    0

    روحانی برای تان سپرشد ...دیگه نه احمدی نژاد بدرد میخورد .نه سید حسن ....فقط خدا کمک کند

  • رامین منوچهری فر
    0

    شیخ حسن کلید شکسته باید هم پشیمان باشه ٬ چون برای خودش و جد و آبادش ٬ تا ابد و شبانه روزی میلیون ها لعنت و نفرین و فحش و ناسزا فراهم کرده ...

    نظرات شما -
    • م
      0

      روحانی گرفتار بازی کثیف حاکم بر ایران شد.

    • رک
      0

      امان ازجهالت حیف ازاسم وفامیل قلابی که برای خودت انتخاب کردی.

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای بادمچیان جناب روحانی پشیمان است یا پشیمانش کردید؟ شما از کجا می دانید پشیمان است؟ خودشان یواشکی به شما گفت یا این خواب و خیال خودتان است؟ امام (ره) اگر جام زهرا را نوشیدند معنایش این نبود که از 8 سال دفاع مقدس پشیمان بودند. آقای بادمچیان اگر اوضاع مملکت را خیلی خراب می دانید قطعا هیچ یک از بزرگان اصولگرا این اوضاع را تحویل نمی گیرد حتی اگر به لطایف الحیل رئیس جمهور شود باز هم در سامان دهی اوضاع خراب درایت و توان لازم در هیچ یک از اصولگرایان وجود ندارد. بنابراین برای اصولگرایان برای 1400 بیشتر نیازمند یک جاده صاف کن هستند تا رئیس جمهور. جاده صاف کنی که شرایط را برای 1404 بهار کند. بلکه بزرگان اصولگرا در آن زمان وارد صحنه شوند. بنابراین امکان اینکه اصولگرایان یکی شبیه احمدی نژاد یا خود ایشان را به میدان بیاورند تا جاده صاف کن شود بسیار است. در واقع احمدی نژاد را شما می آورید نه اینکه خودش می آید. اما اگر اوضاع مملکت آنطور که در بوق و کرنا می کنید بد نیست دوباره احمدی نژاد را ضد ولایت فقیه می دانید و بزرگانتان به میدان می آیند.

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی به خیال شماها رای در بین مردم ندارد ایشان هنوز هم همان رای قبلی را داراست و هیچ هم پشیمان نیستند خودتان را ناراحت نکنید به خدمتتان فکر کنیدد

  • ناشناس
    0

    به کوری چشم بعضی ها ایشان بهترین رییس جمهور دراین شرایط بوده درآینده خواهید دید شما ها خوب را بد جلوه دادید و یک عده را با تبلیغات مسموم منحرف نمودید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها