کیهان یک سایت خبری را کلاهبردار و حق العمل کار خواند!

کیهان نوشت: یک سایت کلاهبردار و حق‌العمل‌کار مدعی شد برای حل بحران کنونی در اجماعی ملی، مذاکرات غیرهسته‌ای به مخالفان دولت واگذار شود و همزمان، دولت صرفا مذاکرات هسته‌ای را آغاز کند.

کیهان یک سایت خبری را کلاهبردار و حق العمل کار خواند!

این روزنامه در شماره امروز خود به عصر ایران تاخته و نوشته است:
عصر ایران که سابقه بارها رنگ عوض کردن در ادوار مختلف سیاسی را در کارنامه خود دارد می‌نویسد: کشور به‌خصوص به لحاظ اقتصادی درگیر مشکلات عدیده‌ای است و لزوم اجرای طرحی برای خروج از این مشکلات کاملا احساس می‌شود.
به نظر می‌رسد فارغ از آنکه کدام فرد پیروز انتخابات آمریکا خواهد شد، برای رفع مشکل تحریم‌ها مذاکره غیرقابل اجتناب است.
از این منظر پیشنهاد می‌شود به جای طرح استعفا یا استیضاح روحانی، در سطح عالی نظام این تصمیم گرفته شود که بعد از تعیین رئیس جمهور جدید آمریکا، دولت مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام را آغاز کند و همزمان مخالفان دولت مسئولیت آغاز مذاکرات غیرهسته‌ای را برعهده بگیرند. بدین ترتیب هم برجام احیا و به موجب آن تحریم‌ها رفع خواهد شد و هم مخالفان دولت می‌توانند مذاکرات غیرهسته‌ای را آن‌طور که خود صلاح می‌دانند پیش ببرند. ضمن آنکه شرط ایران برای مذاکره درباره موضوعات دیگر که همانا بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها است عملی خواهد شد.[!؟]
چنانچه بایدن پیروز انتخابات آمریکا باشد از قبل بر چنین روشی مُهر تایید زده و گفته بود که باید مذاکرات غیرهسته‌ای جدا از مذاکرات هسته‌ای باشد. حتی اگر ترامپ نیز پیروز انتخابات شود به‌دلیل ناکامی 4 ساله در مذاکره با ایران به احتمال زیاد مذاکره همزمان اما جداگانه هسته‌ای و موضوعات غیرهسته‌ای را خواهد پذیرفت.
نهادها، احزاب، افراد و دستگاه‌های مخالف دولت باید منافع ملی را نسبت به منافع حزبی و گروهی اولویت بخشند. اگر مخالفان دولت بخواهند با سنگ‌اندازی مانع از هرگونه مذاکره شوند تا دولت روحانی با کارنامه اقتصادی ضعیفی به پایان برسد، قاعدتاً با چنین طرحی هم مخالفت خواهند کرد. در چنین شرایطی هدف آنها پیروزی در انتخابات سال آینده به‌رغم آسیب کنونی به مردم خواهد بود و برای رسیدن به این هدف لازم است نارضایتی عمومی همچنان حفظ شود. اما اگر آنها منافع ملی را در اولویت قرار دهند قاعدتاً باید از هر طرحی که کشور را از بحران خارج می‌سازد حمایت کنند.
این یادداشت سالوسانه در حالی است که کلاهبرداران رسانه‌ای حامی برجام، هنوز حساب وعده‌های دروغ خود در برجام را با مردم صاف نکرده‌اند. در واقع آنها بودند که به اسم رفع تحریم‌ها و رونق اقتصادی، برجام خسارت‌بار را سرشار از عایدی و سود جا زدند اما نابودی بخش اعظم برنامه هسته‌ای را در کنار تشدید تحریم‌ها و تورم، به‌عنوان سوغاتی تقدیم مردم کردند.
خیانت مهم در این میان آن است که عامدانه، تحریم‌ها - و نه سوءمدیریت دولت «برجام و دیگر هیچ» - را علت مشکلات اقتصادی جا می‌زنند. تحریف و خیانت دوم، ادعای آمادگی ترامپ و بایدن برای بازگشت به برجام و برداشتن تحریم‌هاست و حال آنکه هر دو نامزد، بر عبور از برجام و تحمیل خواسته‌های جدید بدون برداشتن تحریم‌ها اصرار دارند و مشخص نیست سایت مذکور چرا اصرار دارد برای دومین بار، دولتمردان آمریکایی را طرفدار مذاکره متوازن و مهیای برداشتن تحریم‌ها وانمود کند؟!
نویسنده توضیح نمی‌دهد چرا برجام تدریجا در دولت اوباما - به شکل سیستماتیک و با تصویب تحریم‌های جدید - نقض شد و در دولت ترامپ به کلی زیر پا گذاشته شد؛ که حالا بخواهند به ادعای دروغ نویسنده به برجام بازگردند؟ و چرا مخاطب باید از این جماعت سابقه‌دار در دروغگویی، ادعای بازگشت آمریکا به برجام را بپذیرد؟
نکته بعدی این است که وقتی دولت‌های اوباما و ترامپ با تصویب و اعمال گسترده تحریم‌ها در پسابرجام، این توافق را لغو کرده‌اند، اصلا چرا ایران باید سراغ مذاکره مجدد هسته‌ای(؟!) و فراهسته‌ای برود؟
خواندن این تحلیل، مخاطب را یاد برخی کلاهبرداران کلان بانکی و مالی می‌اندازد که با استفاده از شگردهای گوناگون اختلاس، بدهی‌های جدید و مضاعف پدید می‌آورند و در عین حال چک‌های برگشتی قبلی را با چک‌های جدید و از جیب خود بانک و بیت‌المال پر می‌کنند!
جالب این که جماعت بزک‌کننده از ادعای «امضای کری تضمین است»، به این دروغ مسلم جهش یافته‌اند که «شرط ایران برای مذاکره مجدد (بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها) عملی شده است»!

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها