تارانتینو: از زندگی واقعی بیشتر از فیلم‌ها می‌ترسم/ معرفی فیلم ترسناک دوران کودکی آقای کارگردان

کارگردان فیلم سینمایی «روزی روزگاری در هالیوود» می‌گوید که دنیای واقعی برایش وحشت‌آورتر از فیلم‌ها و سریال‌ها بوده است.

تارانتینو: از زندگی واقعی بیشتر از فیلم‌ها می‌ترسم/ معرفی فیلم ترسناک دوران کودکی آقای کارگردان

کوئنتین تارانتینو با حضور در رویداد "پیلی‌فست" نیویورک برای معرفی فصل دوم سریال "تاریخچه وحشت" (History of Terror) شبکه‌ی AMC، از ترس‌های دوران کودکی خود گفت. او در پاسخ به این پرسش که چه چیزی او را در دوران کودکی بیش از همه می‌ترسانده، می‌گوید دنیای واقعی برایش وحشت‌آورتر از فیلم‌ها و سریال‌ها بوده است. تارانتینو به یاد می‌آورد اولین باری که ترسیده نیمه‌های شب در حال تماشای یک شبکه‌ خبری محلی در لس‌آنجلس بوده و جنایات هولناک‌ترین مجرمین را می‌شنیده.

تارانتینو می‌گوید: "یک برنامه‌ خبری پلیسی بود که می‌گفت: "این مجرمین تحت تعقیب در شهر آزادانه می‌چرخند، آیا آن‌ها را دیده‌اید؟" عکس بازداشت بعضی از مجرمین را نشان می‌دادند و جنایات‌شان را تشریح می‌کردند: "او همین اطراف است. اگر او را رؤیت کردید سعی نکنید بازداشتش کنید. با مقامات محلی تماس بگیرید." حدود پنج یا شش ساله بودم و تا صبح آن مرد را تصور کردم که به خانه‌ی ما وارد می‌شد و تمامی اعضای خانواده را می‌کشت. هیچ چیزی برای من ترسناک‌تر از آن توصیفاتی که در تلویزیون شنیدم نبود. درست پیش از قتل‌های خانواده‌ی منسون یک قاتل زنجیره‌ای وجود داشت که در لس‌آنجلس با چکش کشتار به راه انداخته بود. این مرد برای من وحشت‌انگیز بود.

تارانتینو می‌گوید فیلم‌ها از این جهت که بر اساس متن‌های از پیش نوشته شده ساخته می‌شدند برای او چندان رعب‌آور نبوده‌اند. اما این به معنای بی‌تأثیر بودن فیلم‌های ژانر وحشت بر او در سنین جوانی نیست. بلکه بر خلاف، تارانتینو به یاد می‌آورد که چگونه دیدن فیلم کلاسیک "قرمز تیره" ساخته‌ی "داریو آرجنتو" در سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی او را آشفته ساخته.

تارانتینو توضیح می‌دهد: "به تنهایی به یک سینما رفتم تا ببینمش، و این مربوط می‌شود به پیش از زمانی که فهمیدم داریو آرجنتو کیست. حتی نمی‌دانستم که یک فیلم ایتالیایی است. رفتم و فیلم را با قتل‌های وحشتناک پشت قتل وحشتناکش و سادیسم تمام عیارش دیدم. نه تنها میزان بسیار زیادی خون، بلکه بلندترین ساوندترکی داشت که در یک فیلم شنیده بودم و بیننده را درهم می‌کوبید. یک زن را با آب جوش می‌سوزانند تا بمیرد! می‌گفتم: "وای عجب فیلم خشنی است" اما هیجان‌انگیز بود. واقعاً هیجان‌انگیز بود."

تارانتینو می‌گوید فیلم بعدی او ممکن است اثری در ژانر وحشت باشد. این پروژه دهمین و آخرین فیلم بلند کارگردان بر اساس برنامه‌هایش خواهد بود. او در کنفرانس‌های مطبوعاتی "روزی روزگاری در هالیوود" گفته است: "اگر داستانی برای یک فیلم ترسناک خوب پیدا کنم، آن را به عنوان دهمین فیلم می‌سازم. عاشق فیلم‌های ژانر وحشت هستم. مشتاقم که یک فیلم در این ژانر بسازم."

منبع: ۳۰نما

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها