نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی:

استیضاح رئیس‌جمهور منتفی شد/ بررسی طرح تامین کالاهای اساسی در نشست فردای مجلس

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به تصمیم فراکسیون درباره منتفی شدن استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس، گفت: در شرایط حساس جنگ اقتصادی قرار داریم و استیضاح رئیس دولت در این شرایط پاسخگوی مشکلات اقتصادی نیست.

استیضاح رئیس‌جمهور منتفی شد/ بررسی طرح تامین کالاهای اساسی در نشست فردای مجلس

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در توضیح نشست امروز عصر سه‌شنبه 6 آبان ماه فراکسیون انقلاب اسلامی، گفت: جلسه مجمع عمومی فراکسیون با حضور 130 نماینده تشکیل شد. طبق روال جلسات مجمع، پنج نفر از نمایندگان نطق پیش از دستور داشتند. نمایندگان در این نطق‌ها درباره اقداماتی که می‌تواند فراکسیون را فعال‌تر کند و نقش فراکسیون به عنوان مکمل صحن علنی مجلس را بیان کردند.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: از این رو نمایندگان پیشنهاد دادند موضوعاتی که قرار است در مجلس پیش ببریم، ابتدا در شورای مرکزی و مجمع عمومی فراکسیون مطرح شود تا به شکل کامل‌تری در صحن علنی مجلس نتیجه حاصل گردد.

وی با اشاره به موضوع مشکلات اقتصادی مطرح شده از سوی نمایندگان در این نشست، اظهار کرد: بنابر اظهارات نمایندگان در نطق پیش از دستور تاکید شد که ما برای حل این مشکلات اقتصادی باید چاره جویی کنیم. مجلس بعد از پنج ماه اگر نتواند چاره اندیشی برای مشکلات اقتصادی به ویژه مسائل معیشتی و کاهش قدرت خرید مردم انجام دهد، اثرگذار نخواهد بود.

میرتاج الدینی در ادامه یادآور شد: دکتر قالیباف رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در این نشست تاکید کرد که ابزار نظارتی مجلس استیضاح و سوال است و اعضا باید با هماهنگی فراکسیون عمل کنند تا کار تشکیلاتی پیش رود و از کارهای انفرادی در مجلس جلوگیری شود. ما در شرایط حساس جنگ اقتصادی قرار داریم و استیضاح رئیس دولت در این شرایط پاسخگوی مشکلات اقتصادی نیست بلکه با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای عملیاتی باید به مقابله با مشکلات معیشتی و اقتصادی بپردازیم لذا در این شرایط استیضاح رئیس‌جمهور مورد نظر فراکسیون نیست زیرا به حل مشکلات جامعه کمک نمی‌کند.

وی افزود: مسیر حل مشکلات را با هزینه ایجاد کردن در بخش دیگر نمی‌توانیم دنبال کنیم بلکه با راهکارهای عملیاتی باید مسائل را حل کنیم و موضوعات را پیش ببریم. در ارتباط با سوال و استیضاح از وزرا نیز عنوان شد که سوال از وزرا روند عادی خود را طی کند و اگر استیضاحی از وزرا مورد نظر نمایندگان قرار گرفت در شورای مرکزی فراکسیون مطرح و بررسی شود.

میرتاج الدینی گفت: در ادامه نشست طرح تامین کالاهای اساسی مردم که کلیات آن در صحن علنی تصویب شده، مطرح شد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هم گزارشی در این خصوص ارائه دادند و آقای قالیباف رئیس فراکسیون در این مورد تاکید کرد که این موضوع از کارهای اصلی فراکسیون در شرایط سخت اقتصادی است و همه باید هماهنگ و همفکر موضوع را به شکلی پیش ببریم که با کمترین مشکلات و ایرادها در صحن مجلس تصویب شود.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی یادآور شد: آقای حاجی بابایی در توضیح طرح تامین کالاهای اساسی عنوان کرد که این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه نهایی شده و احتمالا در نشست علنی فردا (چهارشنبه هفتم آبان ماه) مطرح خواهد شد.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی خودش را کشت بسگی کار کرد برای مردم چرا میخوایند استیضاحش کنید بزارین این چند ماه دیگه هم به کشور گند بزنه و ریشش را رنگ بزنه .

  • کاربر ناشناس
    0

    شماها هیچوقت از همدیگه رد نمیشین بچسبیدبه مردم .....مردم اصلا برای شما مهم نیستند

  • کاربر ناشناس
    0

    بخورید که داره تمام میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها