چرا آمار فوتی‌های ناشی از کرونا هر روز در حال افزایش است؟

شیخی: وزارت بهداشت از داروهایی که مختصصین طب سنتی معرفی کردند، استفاده کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است باید به جای آزمایش داروهایی که اثر بخشی آنها تضمین و تایید نشده، از داروهای داخلی و بومی خود استفاده کنیم.

شیخی: وزارت بهداشت از داروهایی که مختصصین طب سنتی معرفی کردند، استفاده کند

زهرا شیخی مبارکه با اشاره به صحبت‌های معاون تحقیقات وزیر بهداشت و عضو "کمیته اجرایی مطالعه کارآزمایی بالینی برای درمان کووید-۱۹ سازمان بهداشت جهانی"در خصوص همکاری بالای جمهوری اسلامی ایران با سازمان بهداشت جهانی در کارآزمایی بالینی بین‌المللی داروهای ضد ویروس، گفت: 27 درصد از نمونه های تحقیقاتی بالینی این سازمان بین المللی در حالی مربوط به ایران است که تنها یک درصد از مبتلایان به بیماری کووید -19 را در جهان دارد؛ بر همین اساس سوالی در ذهن متبادر می‌شود که چرا کشوری که به شدت تحت تحریم دارویی قرار دارد در پژوهش‌های ناشناخته بر روی سلامت در ردیف اول قرار می‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از آزمایش‌ها و تحقیقات گسترده سازمان بهداشت جهانی در خصوص اثر بخشی داروهای کرونایی بر روی مردم ایران، افزود: ما نباید تجربه تلخ اعتماد به سازمان‌های ظاهراً جهانی در حوزه جمعیت را دوباره با کرونا تکرار کرده و جان انسان‌ها را برای یک امر تحقیقاتی به خطر بیاندازیم؛ امنیت و سلامت دو مولفه اساسی برای هر کشوری است که مسئولان باید برای تحقق آن تلاش کنند و با کوتاهی و سهل‌انگاری در این شرایط بحرانی جمعیت، بسیاری از عزیزانمان را به راحتی از دست ندهیم.

وی تاکید کرد: طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نتایج مطالعه چهار داروی ضد ویروس هیچ تاثیری بر درمان اعم از کاهش طول مدت بستری، نیاز به تهویه مکانیکی و مرگ و میر ناشی از بیماری مبتلایان به کووید -۱۹ نشان نداده است. این موضوع در حالی رخ داده که برخی از پزشکان مختصص طب سنتی داروهایی را به وزارت بهداشت معرفی کردند که نتیجه اثر بخشی آنها مثبت بوده اما متاسفانه از سوی این وزارتخانه هیچ تمایلی به استفاده از آنها وجود ندارد. ما معتقدیم اگر قرار است آزمایش‌های بین المللی در کشورمان اجرا شود و هموطنانمان در صدر افراد مورد مطالعه قرار بگیرند، چرا از همه ظرفیت‌های پزشکی استفاده نکنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان، تصریح کرد: بر اساس ماده 5 سند ملی گیاهان دارویی 5 درصد از بودجه وزارت بهداشت و درمان باید در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی هزینه شود که اگر به صورت مرتبط تخصیص پیدا می‌کرد، امروز با حجم انبوهی از نیاز داروهای وارداتی مواجه نبودیم.

وی گفت: ایران یک از کشورهای منحصر به فرد در زمینه کشت گیاهان دارویی است چرا که تقریباً اکثر گونه‌های گیاهان دارویی دنیا در ایران امکان کشت و تولید دارند. از سوی دیگر امروز بسیاری از کشورهایی که حتی از حداقل ظرفیت تولید گیاهان دارویی هم برخوردار نبوده‌اند، با حرکت به‌سمت تولید صنعتی و فرآوری گیاهان دارویی، تبدیل به قطب تولید و صادرات این محصولات شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ایران بهترین کشور به لحاظ تنوع گیاهان دارویی بوده که به واسطه آن می‌توانیم اقتصاد پویا و سلامت محوری را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت حوزه طب سنتی نیازمند اجرای بند دوازدهم سیاست های کلی سلامت کشور یعنی «بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایرانی» و همچنین اجرای سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: بهتر است به جای استفاده و آزمایش داروهایی که اثر بخشی آنها تضمین و تایید نشده از ظرفیت‌های داخلی و بومی خود استفاده کنیم تا سلامت مردم بیش از این به خطر نیافتد چرا که مقایسه آمار فوتی‌های کشورمان با کشورهای همجوار نشان از تاثیرات منفی داروهای آزمایش شده دارد.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • رضا
    0

    لیمو زنجفیل عنبرنسانا... تامام!!!سخنگوی کمیسیون بهداشت که این بود وای در آن کشور چه غوغا بود.عامل پرواز کرونا شما و امثال شمایید با جهلتون

    نظرات شما -
    • فروز
      0

      ما جاهل شما دانا حالا بگو اون داروهای شیمیایی که به خوردمون میدن از چی درست شده اگر مفیدند چرا اینقدر تلفاتمون بالاست

  • کاربر ناشناس
    0

    متاءسفانه طب سنتی جائی در تفکر وزارت بهداشت ندارد درصورتی که میتوان گفت بعضی از گیاهان داروئی نتیجه خوبی برروی بعضیها در مراحل اولیه داشته است

  • بی نام
    0

    خدا وکیلی چرند نگید اون چین که معدن تمام داروهای سنتی هست اثر داروهای سنتی را تایید نکرده حالا شما زبان درآوردید اظهارنظر میکنید...

  • کلاه قرمزی
    0

    روغن بنفشه.

  • معصومه
    0

    در شرایطی که ما تحریم هستیم و از لحاظ دارو در شرایط بحرانی هستیم، شرکت در کارآزمایی بالینی تا این سطح خیانت است در حق مردم مظلوم و رنج کشیده سرزمینم

  • ش
    0

    شواهد نشان میدهد سازمان بهداشت جهانی مردم ایران را برای تست داروهایش موش ازمایشگاهی کرده است

  • بهزاد
    0

    بحث داروی سنتی و مدرن به کنار. فعلا این را دریابید و به هوش باشید که ملت ایران شده اند موش ازمایشگاهی شرکت های داروسازی دنیا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها