سوءاستفاده رانندگان باعث تغییر قانون استفاده از موبایل در بریتانیا شد

با وجود اینکه سال‌هاست قانون ممنوعیت مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی به تصویب رسیده، اما به سبب برخی از خلأهای قانونی رانندگان بریتانیایی همچنان به مکالمه باتلفن درحین رانندگی یا استفاده‌های دیگر از آن ادامه می‌دهند.

سوءاستفاده رانندگان باعث تغییر قانون استفاده از موبایل در بریتانیا شد

دولت بریتانیا قصد دارد برای جلوگیری از استفاده رانندگان از تلفن همراه در حین رانندگی قانون سخت‌گیرانه‌تری وضع کند.

روزنامه گاردین در گزارشی خبر داد، با وجود اینکه سال‌هاست قانون ممنوعیت مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی به تصویب رسیده، اما به سبب برخی از خلأهای قانونی رانندگان بریتانیایی همچنان به مکالمه با تلفن در حین رانندگی یا استفاده‌های دیگر از آن ادامه می‌دهند.

بر اساس قانون فعلی، رانندگان می‌توانند در حین رانندگی از تلفن همراه خود برای پرداخت هزینه کالا یا خدماتی مثل خرید قهوه یا فست‌فود استفاده کنند. همچنین در قانون فعلی منعی برای عکسبرداری یا گردش در فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها وجود ندارد و صرفاً به انجام مکالمه یا ارسال پیامک اشاره شده است؛ به همین خاطر هنگامی که راننده توقیف می‌شود، با بهانه کردن این مسائل مانع از اعمال قانون ماموران می‌شود.

در قانون جدید اگر راننده حین رانندگی تلفن همراه در دست داشته باشد، با برگ جریمه ۲۰۰ پوندی (حدود ۱۰ میلیون تومانی) مامور نیروی انتظامی مواجه می‌شود.

وزیر مشاور در امور حمل‌ونقل بریتانیا در این باره گفت: به طور حتم ما به قوانینی نیاز داریم که با شرایط قرن بیست و یکم سازگار باشد پس در صدد تقویت قانونی هستیم که هر نوع به‌کارگیری تلفن در حین رانندگی را در هر شرایطی غیرقانونی کند.

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها