آمریکا خواهان ادامه حضور فائز السراج در صحنه سیاسی لیبی

سفیر آمریکا در لیبی ابراز امیدواری کرد که نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی برای مدتی در سمتش بماند و استعفا نکند.

آمریکا خواهان ادامه حضور فائز السراج در صحنه سیاسی لیبی

ریچارد نورلند در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در واکنش به اظهارات اخیر فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی درباره کناره‌گیری از سمتش اظهار کرد: من السراج را به دلیل اعلام قصد کناره‌گیری از سمتش تحسین می‌کنم اما امیدوارم که وی کمی بیشتر و دست‌کم تا زمان فراهم شدن شرایط انتقال قدرت در سمتش بماند.

وی تأکید کرد که آمریکا از هیچ یک از طرف‌های درگیری در لیبی حمایت نمی‌کند و چالش کنونی کمک به ملت لیبی در شرق، غرب و جنوب این کشور است تا شرایط برای زنده کردن حاکمیت این کشور و خروج تمامی نیروهای خارجی از آن فراهم شود.

نورلند ادامه داد: مردم از جنگ خسته شده‌اند و طی دیدارها و گفت‌وگوهایم با رهبران لیبی متوجه شدم که همگی برای حل و فصل بحران کشورشان از طریق گفت‌وگوی سیاسی اجماع نظر دارند نه بر سر راهکار نظامی.

سفیر آمریکا در طرابلس با اشاره به برگزاری اولین نشست گفت‌وگوی سیاسی لیبی پس از امضای توافقنامه آتش‌بس پایدار در سراسر این کشور، تصریح کرد: حل و فصل سیاسی بحران لیبی در سایه نشست گفت‌وگوی سیاسی راه را برای خروج نیروهای خارجی از این کشور هموار می‌کند و می‌تواند حل و فصل مشکلاتی را که در پی بی‌ثباتی در لیبی پیش می‌آیند، تسهیل کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که السراج اخیراً در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اعلام کرد که به زودی، صحنه قدرت را ترک خواهد کرد.

همچنین مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا ضمن استقبال از توافقنامه آتش‌بس در لیبی خواستار خروج نیروهای خارجی از این کشور ظرف ۹۰ روز شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها