معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

آمریکا ۱۰ میلیارد دلار برای حمایت از مزدورانش در لبنان هزینه کرده است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان موضع فرانسه درباره توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد و از مقامات این کشور خواست این روش خطرناک را کنار بگذارند.

آمریکا ۱۰ میلیارد دلار برای حمایت از مزدورانش در لبنان هزینه کرده است

نعیم قاسم گفت: ما موضع فرانسه را درباره ترغیب به توهین به رسول اکرم (ص) که نوعی موضع خصمانه و نشان دهنده ضعیف بودن دلیل و بهانه‌ها در قبال عظمت تعالیم اسلام است، محکوم می‌کنیم و از مقامات فرانسه می‌خواهیم این روش خطرناک را کنار بگذارند چراکه نتیجه آن تنها شکست است.

نعیم قاسم گفت: پیروزی‌های حزب‌الله لبنان نتیجه جهاد، ثبات و یاری خداوند است. حزب‌الله در مقاومت در برابر اسرائیل که نقطه تمرکز ظلم جهانی آمریکا است، موفق شد برای همین آمریکا تمام امکانات، فشارها، پول‌ها، رسانه‌ها و تحریم‌های خود را علیه حزب‌الله به کار گرفته اما هرگز نمی‌تواند آن را شکست بدهد.

وی افزود: مقاومت به الگویی برای جوانان آزاده در جهان و نسل‌ها تبدیل شده است و دروغ‌گویی و ادعای آمریکا و نژادپرستی و جنایت‌هایش در عراق، افغانستان، یمن، سوریه و حمایت از اسرائیل علیه فلسطین، لبنان و کشورهای منطقه را نشان داد.

نعیم قاسم گفت: واشنگتن ۱۰ میلیارد دلار برای حمایت از گروه‌ها و مزدورانش در لبنان هزینه کرده است. این دلیلی بر سطح پایداری لبنان و ثبات آن است و همان چیزی است که موجب پیروزی مقاومت علیه اسرائیل در سال ۲۰۰۰ و جنگ ۲۰۰۶ شد. برخی می‌گویند آمریکا به دلیل حزب‌الله بر لبنان عرصه را تنگ می‌کند، حزب‌الله چه کرده است؟ حزب‌الله از خاک و کرامت دفاع می‌کند و خواهان استقلال است اما آمریکا می‌خواهد لبنان حیاط خلوتی برای مشروعیت بخشی به اشغالگری اسرائیل باشد برای همین مخالفتمان با سیاست‌های آمریکا مخالفت با تجاوز علیه کشورمان و مخالفت با تسلیم شدن است.

نعیم قاسم گفت: حزب‌الله در سال میلادی گذشته علنا اعلام کرد با استعفای سعد حریری از سمت نخست‌وزیری موافق نیست و طرح دولت نیاز به تلاش فراوان برای حل بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و مقابله با فساد دارد. در آن زمان نسبت به وقت تلف کردن هشدار دادیم. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان صراحتا با استعفای حریری مخالفت کرد اما نتیجه چه شد؟ راهکارها همان هستند هرچند که عنوانشان فرق کرده است. باید به دو نوع فساد پایان دهیم. یک نوع فساد بهره‌برداری از پست و قدرت است و نوع دیگر آمریکا از طریق دادن رشوه و ایجاد آشوب و فتنه بر آن نظارت دارد.

نعیم قاسم گفت: امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر تشکیل شود و رأی اعتماد بگیرد. ما از اقداماتی که به تشکیل دولت براساس برنامه نجات اقتصادی، اجتماعی و مالی کمک کند و برای جوانان فرصت شغلی ایجاد و از حمایت بین‌المللی در چارچوب اصلاحات استفاده و با فساد و کرونا مبارزه کند، استقبال می‌کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها