فرآیند تولید ماسک

امروزه با شیوع گسترده ویروس کرونا تولید ماسک و استفاده از ماسک ها برای عموم مردم امری واجب و حیاتی شده است.

فرآیند تولید ماسک

اگر بخواهیم تفاوت اصلی بودن و یا تقلبی بودن یک ماسک رو بدانیم باید اطلاعاتی راجب فرآیند تولید ماسک داشته باشیم. ماسک های استاندارد ویژگی های متفاوتی نسبت به ماسک های تقلبی دارند به طور مثال ماسک های استاندارد از دو نوع پارچه اسپان باند و ملت بلون تشکیل شده اند. ماسک های سه لایه و ماسک های پزشکی از با کیفیت ترین ماسک هایی هستند که مردم از آنها استفاده میکنند.

بنابراین برای تولید یک ماسک سه لایه مرغوب ما نیاز به دو لایه پارچه اسپان باند، یک لایه پارچه ملت بلون، دو عدد کش برای هر ماسک، سیم مفتوله دماغه برای ثابت نگه داشتن ماسک روی بینی و... نیاز داریم. پارچه ملت بلون با توجه به خاصیت های ضد باکتریایی و عدم جذب آب به عنوان لایه فیلتر در ماسک های سه لایه استافده میشود. دوخت ماسک ها حتما باید توسط دستگاه صورت بگیرد و لایه های بالایی و پایینی پرس شده باشند اما بعضی از ماسک ها در کارگاه های خانگی دوخته میشوند و بند ماسک ها با چسب چسبیده اند.

ماسک استاندارد باید تمام پرس باشد و از دوخت های خانگی و حرارتی و لمینتی نباشد و حتما از پارچه های ملت بلون و اسپان باند استفاده شده باشد و همچنین دارای گیره بینی باشد. ماسک استاندارد باید ضد آب باشد و هوا رو به طور مستقیم از خود عبور ندهد.

اخطار ! قبل از دیدن این ویدیو دست به خرید یا تولید ماسک نزنید:

برای دیدن این ویدیو اینجا کلیک کنید.

تولید یک ماسک سه لایه و با کیفیت بدون دخالت دست و کاملا بهداشتی توسط دستگاه های مخصوص صورت میگیرد. خط تولید ماسک در این دستگاه ها به شکل زیر است :

دوخت اولترا سونیک

این بخش یکی از مهمترین قسمت های این دستگاه است. امواج مافوق صوت اولتراسونیک میتواند عملیات اتصال، برش، الگو برداری و چسباندن پارچه های اسپان باند و ملت بلون را عملی کند. تکنولوژی دوخت اولتراسونیک در خطوط تولید ماسک های سه لایه باعث شده است این کار کاملا بهداشتی انجام گیرد و هیچگونه دخالت دست در آن وجود ندارد و همچنین ماسک های تولیدی توسط این دستگاه استاندارد های بین المللی دارد و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان میباشد.

سیم مفتول

این قسمت از رول سیم مفتولی نگهداری میکند. سیم مفتولی دماغه از ورود ذرات آلوده از قسمت بالای ماسک به بینی و دهان جلوگیری میکند. در این قسمت سیم به کاملا اتوماتیک توسط دستگاه در سایز های استاندارد برش داده شده و داخل ماسک سه لایه قرار میگیرد.

کنترل پانل

عملکرد این دسگاه توسط کنترل پنل مدیریت میشود. در این قسمت میتوانید دستورات مشخص خود را به دستگاه بدهید. دستگاه را خاموش و یا روشن کنید. سرعت تولید ماسک را تغییر دهید. این دستگاه ها معمولا قابلیت تولید 50 عدد ماسک در هر دقیقه دارند

نحوه کارکرد خط تولید ماسک های سه لایه

خط تولید ماسک های سه لایه دارای دو بخش جدا از هم می باشند. در بخش اول بدنه ماسک به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام میگیرد. از مهمترین ویژگی های این دستگاه، قابلیت مفتوله گذاری اتوماتیک دماغه توسط این دستگاه میباشد.

قسمت دوم این دستگاه سیستم نصب بند های ماسک است که با استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک به وسیله امواج مافوق صوت انجام میگیرد. از آنجا که سرعت سیستم کش زن نسبت به بخش تولید بدنه کمتر است، برای هر خطر تولید بدنه ماسک 3 لایه از 3 عدد کش زن استفاده نمایید.

شرکت ایرانیان پک که وظیفه تولید جعبه های ماسک سه لایه و ماسک های پزشکی را بر عهده دارد تمام سعی و تلاش خود را کرده است تا بتواند با شرکت هایی همکاری کند که ماسک های سه لایه استاندارد تولید میکنند و دارای خط تولید کاملا مکانیزه هستند.

بیشترین انواع جعبه ماسک هایی که در ایرانیان پک تولید می‌شوند عبارتند از: جعبه ماسک سه لایه ، جعبه ماسک پزشکی و انواع جعبه آماده ماسک

شما می‌توانید با سفارش انواع جعبه ماسک سفارش خود را بین سه تا 5 روز کاری دریافت کنید و ضمنا طراحی آن هم برای شما رایگان خواهد بود.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها