گروه های جهادی البرز به کمک کارکنان درمان می روند

رییس بسیج سازندگی استان البرز اعلام کرد: گروه های جهادی در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مخلص بار دیگر وارد میدان شوند، برای مقابله با کرونا و درمان بیماران به کمک کارکنان درمان استان می روند.

گروه های جهادی البرز به کمک کارکنان درمان می روند

سرهنگ پاسدار مهران طیران روز دوشنبه افزود: برهمین اساس از روز گذشته با همت گروه های جهادی قرارگاه پدافند زیستی در استان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: این گروه ها برای حضور در بخش هایی از بیمارستان ها که نیاز به نیروهای داوطلب دارند فراخوان شده و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد بیماران کرونایی در حال افزایش است و کادر درمانی خسته شده اند و شاهد افزایش مبتلا شدن مدافعان سلامت به بیماری کرونا هستیم، نیاز است تا گروه های جهادی آموزش دیده با هماهنگی قرارگاه اصلی پدافند زیستی که زیرمجموعه معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی است، وارد میدان شوند.

جهادگران به کمک اصناف متضرر و بیماران محلات می روند

رییس بسیج سازندگی استان البرز ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات گروه های جهادی تامین و توزیع بسته های معیشتی برای حمایت از اصنافی است که در این روزهای کرونایی متضرر شده اند.

وی افزود: این جهادگران کار خود را به صورت محله ای در قالب قرارگاه های محله محور شروع کرده اند به طوریکه علاوه بر اینکه صنوف متضرر را شناسایی و کمک می کنند، افراد بیمار را شناسایی تا مایحتاج آن ها را تامین و تحویلشان دهند.

وی اضافه کرد: همچنین جهادگران افراد بی بضاعت محلات را شناسایی تا در بحث معاش و هزینه های زندگی آن ها را کمک کنند.

طیران به تولید ماسک و توزیع آن به صورت محله ای و رایگان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین قرار است تا گروه های جهادی ضمن توزیع ماسک رایگان در محلات، نسبت به افرادی که برای استفاده از ماسک بی توجه هستند، امر به معروف و نهی از منکر کرده و آن ها را توجیه کنند که استفاده از ماسک برای ایمنی خودشان و دیگر مردم اهمیت دارد.

وی تامین هزینه های درمانی افراد مستمند توسط خیرین را از دیگر برنامه های گروه های جهادی برشمرد و افزود: یکی از برنامه ها به خط کردن خیرین برای کمک به افراد بی بضاعت در بحث معاش و هزینه های زندگی است.

رییس بسیج سازندگی استان البرز راه اندازی پویش حساب دفتری را از دیگر برنامه های جهادی دانست و اظهار داشت: جهادگران در محلات افرادی که حساب دفتری در اصناف محله های خود دارند و به دلیل شرایط موجود قادر به تسویه حساب نیستند، به صورت کاملا محرمانه شناسایی و هزینه های آن ها را با کمک خیرین پرداخت می کنند.

در استان البرز ۵۳۴ گروه جهادی به صورت محله محور و قشری فعال هستند که از این تعداد ۴۳۲ گروه به صورت محله محور و مویرگی در محلات پخش می شوند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها