قیمت ارز در بازار ایران

نوسان دلار در کانال ۲۹ هزار تومان 

قیمت دلار در بازار تهران روز یکشنبه ۴ آبان در محدوده ۲۹ هزار تومان معامله شد تا نرخ رسمی و قیمت ارز در بازار آزاد تقریبا با یکدیگر برابر شود.

نوسان دلار در کانال ۲۹ هزار تومان 

بانک مرکزی ایران در قیمت‌های خود برای روز یکشنبه، قیمت خرید دلار آمریکا را ۲۸ هزار و ۴۰۰ و قیمت فروش آن را ۲۹ هزار تومان اعلام کرده است.

صرافی مورد تایید این نهاد پولی ایران همچنین قیمت خرید یورو را ۳۳ هزار و ۹۰۰ و قیمت فروش آن‌را ۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان معرفی کرد. یورو در بازار تهران در همین محدوده قیمتی و در حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش شد.

رسانه‌های ایران همچنین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نیم سکه را ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کردند.

عبدالناصر همتی، رئيس بانک مرکزی ایران در همین رابطه اعلام کرد در هفت ماهه نخست سال جاری شمسی بانک مرکزی و همچنین بازار ثانویه حدود ۱۸ و نیم میلیارد دلار ارز تامین کرده‌اند. آقای همتی در ادامه پست اینستاگرامی خود نوشت: «روند فزاینده صادرات نفت خام و فرآورده در کنار شتاب گرفتن صادرات غیر نفتی در ماه‌های اخیر شرایط بهتری برای تأمین ارز ایجاد کرده است.»

رئيس بانک مرکزی ایران در حالی از بهتر شدن وضعیت تامین ارز در بازار سخن می‌گوید که نرخ ارز در ماه‌های اخیر در ایران با رشدی پیوسته و تصاعدی چند برابر شده است.

قیمت ارز و طلا نسبت به کاهش نسبی که در هفته قبل در بازار تهران ایجاد شده بود، رشد اندکی داشته است. قیمت دلار آمریکا در بازار تهران هفته قبل حتی به ۲۷ هزار تومان نیز رسیده بود که با سیر افزایشی مجددا به کانال ۲۹ هزار تومان وارد شده است.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    نرخ دلار چرا افزایشیه ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها