۱۰ سال حبس، حکم دادگاه بدوی مدیرعامل آپارات به خاطر ویدیوی یک کاربر

 محمد جواد شکوری مقدم، مدیرعامل آپارات به خاطر آپلود یک ویدیو توسط کاربری در آپارات، طبق حکم دادگاه بدوی به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

۱۰ سال حبس، حکم دادگاه بدوی مدیرعامل آپارات به خاطر ویدیوی یک کاربر

روابط عمومی آپارات در واکنش به این خبر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رای صادر شده از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه رای بدوی (نخستین) بوده تجدید نظر خواهی از این دادنامه صورت پذیرفته و در لایحه اعتراضیه با اشاره به ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای و مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها که بصورت رویه ثابت درآمده، استناد شده و امیدواریم بر این مبادی محکمه تخصصی رای مناسب را صادر نمایند.»

خبر این حکم که به علت آپلود یک ویدیو توسط کاربری در پلتفرم آپارات برای مدیرعامل این پلتفرم صادر شده است، واکنش‌های مختلفی را هم از سمت وزیر ارتباطات و هم از سمت کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص فعالان اکوسیستم استارتاپی همراه داشته است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک برنامه‌ی تلویزیونی خطاب به معاون سابق دادستان کل کشور گفت: اگر یک نفر محتوای مجرمانه‌ای را در پیام‌رسان داخلی بارگذاری کرد، شما مالک پیام رسان را به زندان می‌اندازید. این حمایت از تولید داخل نیست.

برای مثال پویا پیرحسینلو، مدیرعامل ابرآروان در حساب کاربری خود در اپلیکیشن توییتر در واکنش به این حکم از دولت و نهادهایی چون شورای فضای مجازی خواست در برابر حکم حبس مدیرعامل اپارات اقدامی انجام دهند.

میلاد منشی‌پور، بنیان‌گذار تپسی، نیز مانند پیرحسینلو در توییتی این حکم را مورد انتقاد خود قرار داد و آن را نشان ضعف کشور در شناخت کارکرد و مسئولیت پلتفرم‌ها دانست و برای تغییر حکم کرد ابراز امیدواری کرد.

پیش‌تر نیز محمد جواد شکوری مقدم به علت انتشار محتوا روی پلتفرم به دادسرا فرهنگ و رسانه احضار شده بود. در آذر ماه سال ۹۸، مدیرعامل آپارات به اتهام اشاعه فحشا دو ساعت بازداشت و بعد با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. محمدجواد شکوری‌مقدم بنیان‌گذار سایت‌هایی چون فیلیمو، آپارات و هلدینگ صبا ایده است که به عنوان یکی از کارآفرینان برتر کشور نشان امین‌الضرب را هم کسب کرده است. او در گفت‌وگویی که اخیرا داشت به پرونده‌هایی متعددی که در بازه‌های مختلف زمانی برای آپارات تشکیل شده، اشاره کرد.

از سوی دیگر صدور این حکم باعث ایجاد نگرانی برای بسیاری از پلتفرم‌های مشابه نیز شده است که در صورت تخطی یک کاربر که ممکن است در سرعت دیده نشود، صاحب پلتفرم بازخواست شده و آن پلتفرم مسدود شود. گفتنی است طبق ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دسترسی وظیفه دارند تا محتوای موجود در فضای خود را رصد و از انتشار محتوای مجرمانه جلوگیری کنند. در غیر این صورت این شرکت‌ها مشمول مجازات‌های ذکر شده ذیل این قانون خواهند بود. برخی مسوولان شورای فضای مجازی معتقدند که تعیین هویت کاربران باعث حل شدن این مشکل (برای صاحبان پلتفرم) می‌شود.

منبع: رسانه کلیک

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کاربر ناشناس
    0

    باید زندانی شود مطالب فحشا را نشر می داد

    نظرات شما -
    • حشاشین
      0

      عکس لختی ناموستو نشون داده؟؟؟؟کی هستی که زرتی فتوای مرگ میدی؟؟؟

    • زرین دشت
      0

      بنده خدا باید امثال طبری ها اعدام شوند که معلوم نیست در بیست سال مدیریتش چه حق هایی را ناحق کرده این بنده خدا که اشتباه کرده تازه اشتباه را هم کسی دیگر کرده کاش قوه قضاییه برای اقازاده ها کاری می کرد مملکت را فساد گرفته قوه قضاییه بدتر

  • mojtaba
    0

    حکم این بنده خدا که ویدیو فقط 40 دقیقه در آپارات بود و با کسی سال ها از بیت المال دزدی میکند مساوی و حتی بیشتر هم می باشد برای نمونه همدستان طبری

  • زرین دشت
    0

    اینجا ایران است طبری ازاد می شود و حتی از یکی از معاونین وی در جلسه بازخواست نمی شود و کسی از قوه قضاییه برای شهادت نمی ایند و این بنده خدا به خاطر چهل دقیقه فیلم حکمش برابری می کند با مفسد فی الرض 20 سال فعالیت مفسدانه واقعا برای قوه قضاییه متاسفم و باید گفت افرادی مثل طبری در قوه قضاییه فراوانند و کسی زورشان به اینها نمی رسد هر رییس جدیدی که می اید یکیش را می گیرد صرف اینکه به مردم نشان دهد دارد با فساد مبارزه می کند خدا از قوه قضایبه نگذرد که عابروی اسلام را برده می گم فردا رییس خبر انلاین به خاطر این نظر به سی سال حبس محکوم نشی

  • داروغه
    0

    خاک بر سر مردم ایران

  • شهروند
    0

    محاکمه طبری و حکمی که برايش صادر شد در برابر اعدام سريع سلطان های دلار و سکه و 10 سال زندانی اين بنده خدا همگی نشانه عدم توازن منطقی احکام صادر شده نسب به مجازات های انجام شده است. کسانی که آشنائی کامل به قوانين جزا و حقوقی دارند بايد وردو پيدا کرده و شفاف سازی کنند . اگر همينجور پيش برود اذهان عموم مردم به شدت بی اعتماد تر از چيزی خواهد شد که الان هست. آرزو مي کنم طبری و همدستانش را خدا بکشد.

  • رفیق
    0

    به اشاعه دهندگان فحشا باید سخت گیری به مراتب شدیدتر و اشد باشد.

  • یه ایرونی اصیل
    0

    سوال،: با چه منطق و استدلالی ما قضاوت میکنیم؟

  • .
    0

    هر دم از این خرمن سوخته دودی بلند می شود

  • م.ر
    0

    کار غیر محترم ناشناس ک میگی باید زندانی بشه اصلا میدونی موضوع چی بوده.یا اصلا تا حالا از آپارات استفاده کردی.واقعا ک چقد ادم نادان داریم تو این مملکت

  • علی مهدوی
    0

    اگه اینجوریه چرا وقتی اختلاس میشه اون بانکی که ازش اختلاس میشه رو مدیرعاملش رو نمیگیرن؟؟؟

  • حجت
    0

    گنه کرد در بلخ آهنگری گردن زدند در شوش مسگری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها