تنش‌ها میان دولت و معترضان تایلندی همچنان بالاست

با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل شامگاه شنبه معترضان تایلندی برای استعفای پرایوت چان-اوچا از مقام نخست‌وزیری، به نظر نمی‌رسد دولت تایلند و جنبش دموکراسی‌خواهان این کشور به حل و فصل اختلافات نزدیک شده باشند.

تنش‌ها میان دولت و معترضان تایلندی همچنان بالاست

دفتر نخست‌وزیری تایلند با صدور بیانیه‌ای بار دیگر خواستار حل اختلافات از طریق پارلمان شد که قصد دارد این وضعیت سیاسی را در جلسه‌ای ویژه که از دوشنبه آغاز می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: در حالیکه وضعیت سیاسی کنونی شامل دیدگاه‌های متفاوتی در میان گروه‌های مختلف است، ما باید این را فرصتی برای تایلندی‌ها بدانیم تا با یکدیگر درباره آنچه بهترین برای کشورمان به شمار می‌رود، رایزنی کنیم.

پرایوت در روزهای گذشته خواستار ورود پارلمان برای یافتن راه‌حلی برای این بحران شد و در اقدامی که مورد پسند معترضان باشد، وضعیت فوق‌العاده در بانکوک که هرگونه تجمع اعتراضی را غیر قانونی می‌دانست، لغو کرد.

در بیانیه روز شنبه دفتر نخست‌وزیری تایلند آمده است: چنانچه تمامی طرف‌ها به انعطاف‌پذیری و خویشتن‌داری کامل متعهد باشند، وضعیت برای تنش‌زدایی از این درگیری سیاسی کنونی و دستیابی به نتیجه‌ای که مورد پذیرش همگان باشد، بسیار سازنده‌تر خواهد شد.

با این حال معترضان تایلندی می‌گویند، همچنان به ضرب‌الاجل ساعت ۲۲ شامگاه شنبه برای تحقق درخواست استعفا و آزادی رهبران معترضان از سوی پرایوت پایبند هستند.

یکی از رهبران اعتراضات گفت معترضان امروز باید جمع شوند تا همزمان که آنها منتظر پاسخ پرایوت هستند، گام بعدی بررسی شود. سه تن از اصلی‌ترین رهبران معترضان صبح امروز به قید وثیقه آزاد شدند.

علاوه بر درخواست برای استعفای پرایوت، اصلی‌ترین درخواست‌های معترضان همچنین شامل قانون اساسی دموکراتیک‌تر و اصلاحات در سلطنت می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها