رییس فدراسیون ورزش های همگانی هشدار داد:

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده

رییس فدراسیون ورزش های همگانی هشدار داد که تا ۲۰ سال آینده با سیل کم تحرکی در ایران مواجه هستیم که به عنوان یک چالش جدی برای کشور مطرح خواهد بود.

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده

افشین ملایی در نشست شورای سیاست گذاری شهرهای فعال ایران که ظهر امروز (پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در ۱۰ سال آینده سیلی در کشور اتفاق می‌افتد که سابقه تکرار آن در کشور وجود نداشته است، اظهار کرد: باید برای این سیل آماده شویم و در صدد مدیریت پیشگیرانه برآییم، چراکه آمار حوزه سلامت نشان می دهد در دو دهه آینده با سیل کم تحرکی در کشور مواچه خواهیم بود و تمامی ظرفیت های کشور از این طریق با چالش مواجه می شود و در حوزه نیروی کار با افرادی مواجه خواهیم شد که قدرت محدودی خواهند داشت و از وضعیت سلامت و شرایط جسمانی مطلوبی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: زمانی شیوع کم تحرکی در کشور به ۵۶ درصد می‌رسد هر انسان عاقلی احساس خطر می‌کند و این سوال مطرح می‌شود که چرا باید ۵۶ درصد مردم و ۶۵ درصد زنان کم تحرک باشند؟

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه اگر زمان را از دست بدهیم با عواقبی مواجه خواهیم شد که جبران ناپذیر است، تصریح کرد: در جلسه شورای عالی سالمندان عنوان شد که سرعت پیرشدن در ایران از سرعت پیر شدن در تمامی کشورهای دنیا بیشتر است و باید بدانیم اتفاقی که در حوزه سالمندی در ایران طی ۲۵ سال رخ داده در کشورهای پیشرفته صنعتی حدود ۱۰۰ سال طول می‌کشد.

ملایی ادامه داد: طی سال‌های گذشته تغییرات جمعیتی داشته‌ایم که به تدریج خود را نشان می‌دهد و در ۱۰ سال آینده با مقوله سالمندی مواجه هستیم؛ آن هم نه سالمند توانمند، بلکه سالمندی که با انواع بیماری‌های ناشی از کم تحرکی مواجه است و کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داد ممکن است با پدیده‌هایی مواجه شویم که کشور را به چالش بکشد، اظهار کرد: اگر سیاست‌ها را تغییر ندهیم به شدت احساس خطر می‌کنیم و در ۲۰ سال آینده با رنج و درد و چالش‌های مدیریتی روبه‌رو خواهیم شد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانش آموزان که باید چابک‌ترین قشر جمعیت باشند ولی با ۲۲ درصد چاقی روبرو هستند، گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی فشار خون دارند! چه اتفاقی رخ داده که تا این حد ایرانی ها با معضل فشار خون مواجه هستند؟ چگونه این وضعیت باید اصلاح شود؟ قطعا باید سیاست‌های جدیدی را مدنظر قرار دهیم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه داد: می‌دانیم منابع مالی دولت محدود است اما از تجمیع ظرفیت های ملی می‌توانیم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم و اینگونه به سرمایه اجتماعی توجه کنیم و زیرساخت ها را توسعه دهیم و به سمت ایران فعال پیش برویم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها