استراتژیست و متخصص نظرسنجی:

 ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز می‌شود

استراتژیست و متخصص نظرسنجی گروه «ترافالگر» که در سال 2016 نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیش‌بینی کرده بود، اعلام کرد با توجه به «آراء‌مخفی»، به ا حتمال زیاد «دونالد ترامپ» در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود.

 ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز می‌شود

«رابر کاهیلی» استراتژیست و متخصص سنجش افکار عمومی گروه «ترافالگار» در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز تصریح کرد که با توجه به «آراء مخفی»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) پیروز می‌شود.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، نظرسنجی گروه ترافالگار در سال ۲۰۱۶ نشان داده بود که ترامپ در ایالات کلیدی پنسیلوانیا و میشیگان پیشتاز است و این در شرایطی بود که نتایج دیگر مؤسسات نظرسنجی نشان می‌داد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است و در نهایت ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در هر دو ایالت نامبرده و ویسکانسین پیروز شد و به اولین نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در چندین دهه تبدیل شد که توانسته در این سه ایالت کلیدی پیروز شود.

کاهیلی با اشاره به آراء «الکترا کالج» (مجمع گزینندگان) و اینکه هر نامزد انتخابات برای ورود به کالخ سفید به ۲۷۰ الکترال کالج نیاز دارد، گفت: «پیش‌بینی می‌کنم که رئیس‌جمهور (ترامپ) با حداقل ۲۷۰ الکترال کالج پیروز می‌شود و احتمالاً با توجه به میزان بزرگی آراء‌ مخفی این آراء الکترال کالج به طور چشمگیری افزایش می‌یابد».

وی ادامه داد: «آنچه متوجه شده‌ایم این است که نظرسنجی‌ها، عمدتاً آراء مخفی ترامپ را نادیده گرفته‌اند. یک حس شفاف و روشن بین محافظه‌کاران و افرادی که طرفدار رئیس‌جمهور هستند وجود دارد و آن این است که تمایل ندارند به راحتی عقاید خود را به اشتراک بگذارند. این افراد برای شرکت در نظرسنجی‌ها تردید بیشتری دارند و بنابراین اگر نتوانید این مسئله را جبران و برطرف کنید، به پاسخ‌های درستی از سوی آنها نمی‌رسید».

طبق این گزاش، شماری از سازمان‌های خبری، با توجه به پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌های ملی و اکثر نظرسنجی‌های ایالات کلیدی، وی را بعنوان گزینه محبوب در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا می‌بینند.

وب‌سایت «فایو ترتی ایت» پیش‌بینی کرده است که بایدن با شانس ۸۸ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز می‌شود و این در حالی است که در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۶، این وبگاه برای هیلاری کلینتون، ۸۷ درصد شانس پیروزی قائل شده بود.

طبق این گزارش، بایدن در حال حاضر در شاخص نظرسنجی «ریل کلیر پالتیکس» در ایالات کلیدی کارولینای شمالی، فلوریدا، آریزونا، اوهایو، میشیگان و پنسیلوانیا با اختلاف چهار درصد و حمایت ۴۹.۲ درصدی از ترامپ با حمایت ۴۵.۲ درصدی رأی‌دهندگان آمریکایی، جلوتر قرار گرفته است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • داروغه
    0

    به امید پیروزی مرد صلح و سازندگی بکوب لایکو

  • ملول
    0

    خدا از زبونت بشنوه انشالله

  • ی ط
    0

    در آمریکا هیچ چیزی قابل پیشبینی نیست ولی بنظرمیادپیروزی بایدن حتمی باشه.شاید برای روحانی مهم باشد بایدن بگیرد ولی برای رئیس جمهور آینده اگر اصول گرا باشد فرقی نداره. که ترامپ بشه اون به احتمال زیاد برجام را بیخیال میشه.جلوی بازرس هاهسته ایی میگیره...‌.‌.‌..میگه مگه تحریمی مانده که آمریکا نکرده باشه‌.......‌

  • بی خیال
    0

    ترامپ رای بیاره یه گوسفند نذر میکنم.. خخخ ..

  • کامران
    0

    مثل پیروزی احمدی نژاد در سال ۸۸

  • جعفر
    0

    ترامپ میروزه کسانی که در توهم هستند زود تر از این توهم در بیان

  • رضا
    0

    اگر ترامپ رأی بياره، تکليف خيلی چيزها روشن مي شود. و به نظر اين موضوع برای ملت ايران سخت تر مي باشد اما بهتر خواهد بود. و تکليف همه چيز يکسره خواهد شد. شايد ترامپ بتواند آبروی از دست رفته و له شده ايران ايرانی را برگرداند. هر چند کاش خردادی ها ملت را تنها نمي گذاشتند و به پستوی انزوا نمي خزيدند الان شرايط جوری نبود که چشم به اقدامات وحشی گرايآنه کابوی ميلياردر آمريکائی داشته باشيم. تا بهتر نفس بکشيم.

  • P
    0

    بکوری چشم بدخواهش ،،،، ۲۰۲۰ فقط ترامپ.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها