تامین انسولین و واکسن آنفلوآنزا به میزان نیاز در قزوین

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی و همچنین واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در استان به میزان کافی تهیه و تامین شده است.

تامین انسولین و واکسن آنفلوآنزا به میزان نیاز در قزوین

منوچهر حبیبی اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد طرح برخی موضوعات مانند نبود انسولین و واکسن آنفلوانزا در فضای مجازی بودیم که به دور از واقعیت بود.

حبیبی افزود: پیش از این و پس از انجام بررسی های لازم مقرر شده بود ۲۰هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای جامعه هدف شامل کودکان زیر پنج سال، مادران باردار، سالمندان، بیماران دارای

بیماری های زمینه ای، زندانیان و کادر درمانی شاغل در بیمارستان های استان قزوین تامین و توزیع شود که از این رقم تاکنون ۱۳هزار دوز تهیه و تزریق شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: هفت هزار دوز واکسن آنفلوآنزای باقی مانده نیز در دست تهیه است و به زودی برای تزریق در دسترس جامعه هدف استان قزوین قرار می گیرد.
حبیبی یادآور شد: براساس اعلام نظر پزشکان متخصص سایر افراد نیازی به تزریق این واکسن نداشته و باید مراقبت های پیشگیرانه معمول را در دستور کار قرار دهند.

او در خصوص داروی انسولین نیز گفت: با هماهنگی های انجام شده با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمان قزوین، انسولین به میزان کافی برای بیماران دیابتی استان تهیه و برای توزیع در اختیار داروخانه های منتخب قرار گرفته است.
معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: انسولین قلمی خارجی و داخلی در این داروخانه های قزوین موجود است و به هیچ عنوان کمبودی در زمینه این دارو وجود ندارد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها