دستگیری 2000 سارق در اردبیل

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل از دستگیری دو هزار سارق در شش ماهه اول امسال خبر داد.

دستگیری 2000 سارق در اردبیل

تقوی ۳۰ مهرماه در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و در تجلیل از نیروهای حوزه پلیس آگاهی در اردبیل اظهار کرد: در سایه مشارکت مردم در بحث پیشگیری از سرقت، اقدامات خوبی در استان انجام شده و نسبت به سایر استان‌ها نرخ وقوع جرم سرقت در استان اردبیل کمتر است.

وی تصریح کرد: 480 فقره سرقت کمتر نسبت به میانگین کشوری در استان اردبیل رخ می‌دهد و ما در بین استان‌های کشور از لحاظ فراوانی سرقت استان سی‌ام و از لحاظ نرخ وقوع سرقت در رتبه 31 قرار داریم و از 29 استان کشور در وقوع سرقت، وضعیت ما به مراتب بهتر است.
رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل سرقت مسلحانه اعم از سرقت طلافروشی‌، بانک و سرقت‌های بزرگ انجام نمی‌شود و سعی و تلاشمان بر این بوده تا سرقت منزل و مغازه را تا 13 درصد در نیمه اول امسال کاهش بدهیم.
تقوی به وقوع سرقت‌های جزیی در استان و ضرورت هوشیاری و آگاهی مردم اشاره کرد و افزود: برای افزایش امنیت روانی در جامعه و مبارزه با سارقان در نیمه اول امسال، دو هزار سارق در استان شناسایی و دستگیر شدند.
وی زمینه مشارکت مردم را در تأمین و تولید امنیت در یک فضای همبستگی بین شهروندان و پلیس ضروری خواند و بیان کرد: هر جا امنیت پایدار برقرار باشد قطعا با مشارکت مردم و پلیس اتفاق می‌افتد و جان و اموال مردم نیز در امنیت و آرامش خواهد بود.
تقوی خاطر نشان کرد: پنج درصد سرقت خودرو به دلیل روشن‌ بودن خودرو و ترک آن به صورت مقطعی اتفاق افتاده که از رانندگان انتظار داریم خودروهای خود را روشن به حال خود رها نکنند و با خاموش کردن و برداشتن سوئیج نسبت به انجام کارهای مقطعی خود نظیر خرید نان و برداشتن مبلغ از کارتخوان‌ها اقدام کرده تا شرایط به وجود آمده سارقان را برای انجام سرقت ترغیب و تشویق نکند.
وی ادامه داد: در کنار این امر شهروندان باید از پارک خودروی خود در مکان‌های کم تردد پرهیز کرده و به نوعی خودروی خود را در مکان‌های امن و به ویژه پارکینگ‌ها قرار دهند تا از معرض سرقت سارقان به دور باشند.
تقوی به دستگیری سارقان غیربومی در استان اشاره کرد و گفت: اغلب این سارقان ادعا می‌کردند که به دلیل وجود وجه نقد و طلا در منازل سرقت‌های خود را به سرعت و به راحتی انجام می‌دهند که امیدواریم شهروندان وجه نقد، طلا و جواهرات خود را در صندوق امانات بانک‌ها بگذارند و از قرار دادن آنها در منزل و مکان‌های سهل‌الوصول خودداری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در آپارتمان‌ها بهتر است دوربین‌های مدار بسته نصب تا از ورود سارقان جلوگیری شود و در کنار آن اخیرا عده‌ای سارق در پوشش جمع‌ کن ضایعات و همچنین خیرین سعی می‌کنند سرقت طلا و سایر وسایل لوکس خانواده‌ها را انجام دهند.
رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل در پایان از شهروندان خواست تا ضمن مراقبت از اموال خود، فرزندانشان را بیشتر مراقبت کنند تا با افراد غریبه و ناشناس هم صحبت نشده و از خرید و همچنین تزئین فرزندانشان با طلا خودداری کرده و به نوعی جلوی تحریک سارقان را بگیرند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها