عباس مقتدایی:

طرح سئوال از سلطانی‌فر کلید خورد/ قرض وزارت ورزش از شستا بازگردانده نشده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس از کلید خوردن طرح سئوال از وزیر ورزش خبر داد و گفت: وزارت ورزش مبلغ دو میلیون یورویی که برای پرداخت مطالبات ویلموتس اخذ کرده را هنوز به شستا بازنگردانده است.

طرح سئوال از سلطانی‌فر کلید خورد/ قرض وزارت ورزش از شستا بازگردانده نشده است

عباس مقتدایی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی بر روی معیشت کارگران و بازنشستگان حساس است و این حساسیت را به طور ویژه بارها به دولت و وزرا منتقل کرده است و در حوزه تقنینی نیز به این مبحث نگاه ویژه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی، خانواده بزرگی را تحت پوشش دارد و عملکرد و بازدهی آن بسیار برای مجلس مهم است. در همین خصوص ما نظارت ویژه‌ای بر اموال بازنشستگان که در اختیار شرکت‌هایی همچون شستا، صندوق بازنشستگی، صندوق فولاد و غیره داریم و با حساسیت باید فعالیت این مجموعه‌ها رصد شود.

وی اضافه کرد: برخی گزارش‌ها حاکی از این است که سال گذشته وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال، مبلغ دو میلیون یورو از شرکت شستا جهت پرداخت مطالبات سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی دریافت کرده‌اند و تاکنون آن را به طور کامل بازنگردانده‌اند.

وی افزود: انتشار این خبر به طور جدی باعث گلایه مندی بازنشستگان و کارگران شد و این اعتراض مطرح شد که چرا از شرکت شستا که به جامعه کارگری و بازنشستگی تعلق دارد، این مبلغ پرداخت شده است و پرداخت مطالبات یک مربی فوتبال وظیفه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه است.

مقتدایی اظهار کرد: این گلایه‌مندی بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی رسید و نمایندگان از طریق تذکرات متعدد و سوال از وزیر کار این انتقاد جدی را مطرح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حال هفت ماه از سال 1399 گذشته و وزارت ورزش و جوانان این پول قابل توجه ارزی را به طور کامل پرداخت نکرده است و تاکنون در این زمینه پاسخ روشنی نداده است. به نظر می‌رسد آنطور که باید و شاید این وزارتخانه اراده محکمی در بازگرداندن دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان و کارگران را ندارد. به همین دلیل با طرح سوالی از وزیر ورزش و جوانان، وی را به مجلس فراخواندهایم و آقای سلطانی‌فر باید پاسخ خود را برای تاخیر و عدم پرداخت کامل این رقم به نمایندگان ارائه کنند.

وی افزود: مجلس در راستای احقاق حقوق مردم و مخصوصا بازنشستگان نمی گذاریم حقی از آنان ضایع شود و با هیچ وزیری تعارف نداریم.

شکایت شستا از فدراسیون فوتبال تقدیم دادگاه شده است

مقتدایی خاطر نشان کرد: دو میلیون یورو مبلغ اندکی نیست و این مبلغ در صورتیکه در اختیار شستا بود، می‌توانست منافع خوبی برای بازنشستگان و کارگران عزیز ایجاد کند ولی وزارت ورزش و جوانان آن را تاکنون به طور کامل پرداخت نکرده و طبق اعلام مدیران شستا، این شرکت از فدراسیون فوتبال شکایتی را در دادگاه تنظیم کرده است.

وی افزود: آن موقع که وزارت ورزش و جوانان، این پول را به آسانی اخذ کرد و به تعبیری کار خود را راه انداخت، باید به فکر برگشت آن هم می‌بود. قطعا در مجلس باید پاسخگوی عدم انجام تعهدات و بازگرداندن این مبلغ در موعد مقرر باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همین تأخیر در پرداخت نیز اشکال دیگری دارد و آن این است که با افزایش و نوسانات قیمت ارز، هم اکنون وزارت ورزش و جوانان باید چندین برابر نرخ قبل را تهیه و پرداخت کند، درحالیکه اگر در زمان مقرر این کار را انجام می داد، بار مالی کمتری بر روی دست وزارتخانه و فدراسیون می‌گذاشت.

مقتدایی اضافه کرد: این سوال با امضا و حمایت نمایندگان، به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد و به زودی در دستور کار قرار می گیرد و آقای وزیر باید به کمیسیون بیایند.

منبع: خانه ملت

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • عادل k
    0

    نمونه دیگری از تاراج حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت سرمایه سالار تدبیر و امید.......

  • مرضیه
    0

    ضعیف ترین وزیر این هشت سال

  • آزاده
    0

    چه جور کلید خورد ؟ اگه کلیدی مثل کلید رئیس جمهور خورد به درد نمی خوره !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها