۷۸ درصد از سرقت‌های شرق استان تهران کشف شده است

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: ۷۸ درصد از سرقت‌های رخ داده در شرق استان تهران کشف شده که این میزان نسبت به شاخص ناجا که ۶۵ درصد اعلام شده، رشد ۱۳ درصدی دارد.

۷۸ درصد از سرقت‌های شرق استان تهران کشف شده است

سردار کیومرث عزیزی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت امنیت شرق استان تهران که با حضور استاندار تهران در محل فرماندهی شرق استان تهران برگزار شد اظهار کرد: طی یک سال گذشته، ۲۴ هزار و ۸۰۱ مورد سرقت در مناطق مختلف شرق استان تهران رخ داده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل،۳ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در حوزه کشف سرقت، طی یک سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۰۱ مورد از این سرقت‌ها در شهرستان‌های هفتگانه شرق استان تهران کشف شده که از این نظر، شاهد رشد ۱۱ درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه قبل می‌باشیم که این امر به دستگیری ۱۱ هزار و ۱۰۰ سارق منجر شد.
عزیزی اظهار کرد: طی این مدت، ۶۹۱ مورد سرقت به عنف در شرق استان تهران رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است و کشف این نوع از سرقت، ۲۸ درصد رشد داشته است.
وی تعداد سرقت یک سال گذشته در ورامین را ۵ هزار و ۸۵۱ مورد با ۱۰ درصد رشد، پاکدشت ۵ هزار ۱۷۷ مورد با ۳ درصد رشد، پیشوا هزار و ۴۳۸ مرد با ۵ درصد کاهش، قرچک ۴ هزار و ۳۹۳ مورد با ۷ درصد رشد، پردیس ۳ هزار و ۵۵۶ مورد با ۵ درصد کاهش، دماوند ۳ هزار و ۸۸۸ مورد با ۶ درصد رشد و تعداد سرقت رخ داده در فیروزکوه طی یکسال گذشته را ۴۹۸ مورد با ۱۹ درصد کاهش اعلام کرد.
وی گفت: فرماندهی انتظامی شرق استان تهران از سال ۱۳۹۰ و با هدف تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه شده تا در کنار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و غرب، امنیت استان تهران تأمین شود.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: این هفت شهرستان از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت شناوری که در ایام تعطیل و پایان هفته در بخش‌های مختلف استان تهران حضور پیدا می‌کنند، برخوردار است.
وی اظهار کرد: از نظر وسعیت جغرافیایی، شرق استان تهران ۵۱ و ۷۳ صدم درصد از وسعت استان تهران را به خود اختصاص داده است واین امر باعث شد تا برای تأمین امنیت این مناطق مختلف این بخش از استان، از نیروهای بیشتری استفاده شود.
عزیزی افزود: در حوزه تردد خودرویی، روزانه بیش از یک ملیون و ۲۰۰ هزار خودرو در محورهای مختلف این بخش از استان تهران تردد می‌کنند که تأمین امنیت انتظامی این تعداد از خودرو یک مأموریت ویژه برای پلیس است که با توسعه پایش دوربینی این شهرستان‌ها می‌توان امنیت هزار و ۲۰۰ کیلومتری جاده‌های استان را تأمین کرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها