رئیس‌جمهور منتخب بولیوی:

مورالس نقشی در دولت من ندارد/ برقراری رابطه با آمریکا در جایگاهی برابر

رئیس‌جمهور منتخب بولیوی تاکید کرد، در دولتش برای اوو مورالس، رهبر حزب سوسیالیست

مورالس نقشی در دولت من ندارد/ برقراری رابطه با آمریکا در جایگاهی برابر

لوئیس آرسه،‌ در پی انتخابات روز یکشنبه بولیوی با کسب اکثریت آرا پیروز شد و به این ترتیب سوسیالیستهای این کشور یک سال بعد از خروج مورالس مجددا به قدرت بازگشتند.

مورالس از محل تبعیدش در آرژانتین همچنین رئیس حزب آرسه موسوم به "جنبش به سمت سوسیالیسم" باقی مانده اما آرسه گفت، نفوذ او محدود به این جایگاه است.

آرسه به رویترز در مقر این حزب در شهر لاپاز، پایتخت اداری بولیوی گفت: او در دولت ما هیچ نقشی نخواهد داشت.

او ادامه داد: مورالس می تواند هر زمان که بخواهد به کشور برگردد چون بولیویایی است اما در دولت این من هستم که تصمیم می گیرم چه کسی بخشی از دولت را تشکیل دهد و چه کسی ندهد.

مورالس در عین حال با مجموعه‌ای از اتهامات فساد که آنها را رد کرده مواجه است.

آرسه خاطر نشان کرد: در چند پرونده قضایی علیه مورالس روند حقوق مقتضی رعایت نشده است. من متاسف هستم که امور قضایی سیاسی شده و حقوق، سیاست را قضایی ساخته است.

آرسه به عنوان وزیر دارایی در دولت سابق مورالس ناظر بر اقتصادی بود که رشدش سریعتر از اقتصاد هر کشور دیگر منطقه بود. اما زمانی که او ماه آینده میلادی ریاست جمهوری بولیوی را پذیرا شود ناظر بر کشوری خواهد بود که با رکود فلج کننده مواجه است.

وی خاطر نشان کرد: ما مجبور خواهیم شد تدابیر ریاضتی داشته باشیم. وقتی درآمد کافی برای پوشش دادن هزینه های فعلی خود نداشته باشیم گزینه دیگری وجود ندارد.

آرسه 57 ساله تاکید کرد، الگوی اقتصادی که به اجرایش در دولت سابق مورالس کمک کرد موثر بوده و دوباره کارایی خواهد داشت.

در دولت مورالس، روابط دیپلماتیک بولیوی و آمریکا قطع شد. آرسه گفت، خواستار "برقراری مجدد روابط با همه کشورها" است اما توپ در زمین واشنگتن است.

وی افزود: اگر آنها خواستار برقراری مجدد روابط با ما هستند تنها خواسته ما این است که در جایگاهی برابر مورد احترام قرار بگیریم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها