امشب، مهمترین شب طارمی مقابل پِپ گواردیولا و سیتیزن‌ها

امشب دو تیم پورتو و منچسترسیتی در اولین هفته لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت که مهدی طارمی در لیست تیم پرتغالی قرار دارد.

امشب، مهمترین شب طارمی مقابل پِپ گواردیولا و سیتیزن‌ها

روز 21 اکتبر سال 2020 مطمئنا به یکی از مهمترین روزهای زندگی مهدی طارمی تبدیل می‌شود. بعد از یک فصل موفق در ریوآوه، او در ابتدای فصل به پورتو رفت و مثل همه فوتبال دوستان ایرانی منتظر قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا بود. حالا امشب پورتو و بازیکنانش در ورزشگاه اتحاد به مصاف منچسترسیتی می‌روند که مطمئنا بازی کردن مقابل ستاره‌گان این تیم و همچنین پپ گواردیولا انگیزه‌ای چند برابر به بازیکنان پورتو می‌دهد.

چیزی که باعث دلگرمی مربی پورتو و البته مهاجمان این تیم می‌شود، عملکرد خط دفاعی من‌سیتی در این فصل است. سیتیزن‌ها بعد از انجام چهار بازی در لیگ جزیره، هفت گل خورده‌اند و در مقابل هم 7 گل زده‌اند. بعد از رفتن وینسنت کمپانی از این تیم، سیتیزن‌ها فصل گذشته مشکلات زیادی در خط دفاعی داشتند و این فصل هم هنوز حل نشده است.

وضعیت پورتو من‌سیتی نیز در لیگ‌های داخلی با هم تفاوت دارد. در حالی که تیم پرتغالی در رده دوم قرار دارد، شاگردان پپ با یک بازی کمتر از دیگر تیم‌ها در رتبه دور از انتظار دهم هستند. طارمی ممکن است نیمه دوم برای پورتو به بازی بیاید و اگر بتواند مثل یک سال گذشته در پرتغال، مدافعان من‌سیتی را به اشتباه بیاندازد، بار دیگر ثابت می‌کند که بهترین خرید تابستانی پورتو بوده است.

اتلتیکو - بایرن، سوارز یا لواندوفسکی ؟

بدون شک، گل بازی‌های امشب در گروه A رقم می‌خورد که بایرن مونیخ در آلیانس آره‌نا از اتلتیکو مادرید پذیرایی می‌کند. درست 60 روز بعد از قهرمانی شاگردان هانسی فلیک در لیگ قهرمانان فصل گذشته، آنها باید فصل جدید را با رقیب سرسختی همچون اتلتیکو شروع کنند. با توجه به خط حمله دو تیم، باید منتظر یک دیدار جذاب و هیجانی بود.

در بایرن مونیخ، مثل چند فصل اخیر همه نگاه‌ها به سمت روبرت لواندوفسکی است. مهاجم لهستانی فصل گذشته 15 گل در اروپا زد و سهم بسزایی در قهرمانی تیمش در UCL داشت. او می‌خواهد از همان بازی اول فصل جدید نیز روند فصل گذشته خود را تکرار کند. در طرف مقابل، ماشین گلزنی تیم سیمئونه زهردارتر شده است. رفتن لوئیس سوارز به جمع روخی بلانکو، جان تازه‌ای به خط حمله این تیم داده است.

اوضاع این دو تیم در لیگ‌های داخلی هم نوید یک بازی زیبا را می‌دهد. اتلتیکو مادرید با دو بازی کمتر از دیگر تیم‌های لالیگا، 8 امتیاز کسب کرده و با پیروزی در آن بازی، به تنهایی به صدر لالیگا می‌رود. علاوه بر این، اتلتیکو تنها تیم بدون باخت در فوتبال اسپانیا است و با یک گل خورده و 8 گل زده نشان داده این فصل هم در قامت یک مدعی است. در مقابل، بایرن مونیخ اگرچه در رده دوم است و در چهار بازی انجام داده خود 17 گل زده است، اما هشت گل هم دریافت کرده است.

آژاکس و لیورپول، نبرد غول‌ها

در میان بازی‌ها امشب، از کنار بازی آژاکس و لیورپول هم نمی‌توان به همین راحتی گذشت. این سومین تقابل این دو تیم بزرگ اروپا در بازی های اروپایی است. دو بازی قبلی، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های فوتبال اروپا به حساب می‌آید. این دو تیم در فصل 67-1966 لیگ اروپا و در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که نتیجه‌ای جالب رقم خورد. آژاکس که آن روزها ستاره‌ای همچون یوهان کرایف را داشت در خانه 5 بر یک پیروز شد و در بازی برگشت هم به تساوی 2-2 رسیدند. حالا باید دید شاگردان یورگن کلوپ بعد از 54 سال می‌توانند انتقام آن بازی را در خانه آژاکس بگیرند. در بین بازیکنان لیورپول، محمد صلاح بهترین عملکرد را در بازی‌های اروپایی خارج از خانه داشته است. بازیکن مصری در 7 بازی قبلی لیورپول چهار گل زده و شاید امشب هم ستاره تیم کلوپ باشد.

لیگ قهرمانان اروپا / هفته اول

گروه A

سالزبورگ - لوکوموتیو مسکو 20:25

بایرن مونیخ - اتلتیکومادرید 22:30

گروه B

رئال‌مادرید - شاختار 20:25

اینتر - مونشن گلادباخ 22:30

گروه C

منچسترسیتی - پورتو 22:30

المپیاکوس - مارسی 22:30

گروه D

آژاکس - لیورپول 22:30

میتیلند - آتالانتا 22:30

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها