سیب زمینی تولیدی اردبیل در حال صدور به کشورهای همسایه است

استاندار اردبیل گفت: محصول سیب زمینی تولیدی استان اردبیل به صورت روزانه از گمرکات استان و دیگر نقاط ایران در حال صدور به کشورهای همسایه است.

سیب زمینی تولیدی اردبیل در حال صدور به کشورهای همسایه است

اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در جلسه گفتگوی دولت با بخش خصوصی اظهارداشت: ارزیابی قیمت صادراتی کاهش یافته و این مهم انگیزه خوبی برای کشاورزان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه باید بازار صادراتی بهتر از این وضعیت باشد،گفت: قیمت فروش سیب‌زمینی برای کشاورزان که تلاش زیادی برای تولید انجام می‌دهند مناسب نیست، باید دست دلالان از صادرات و خرید ارزان محصولات کشاورزی کوتاه شود و تجار قابل اعتماد برای صادرات محصولات وارد عرصه شوند.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با قوانین و مقررات مالیاتی در استان افزود: تسریع روند پرونده مویدیان در شورای حل اختلاف و رسیدگی به پرونده‌های سال‌های قبل از ۹۵ در دستور کار قرار گیرد و وضعیت عمومی مردم و صنوف مختلف در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: مشکلات مالیاتی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران با دقت عمل بیشتر بررسی شود و با افق باز ، تسریع در روند رسیدگی و کاهش بروکراسی اداری باید اولویت این مجموعه قرار گیرد.

بهنامجو با تاکید بر اینکه با برخورد عادلانه می‌توان خوداظهاری‌ها را افزایش داد، گفت: طبق گزارش سازمان مالیاتی استان بیش از ۷۰ درصد اصناف در سال جاری فرم خود اظهاری پر کرده‌اند و می‌توان با اطلاع@رسانی و شفاف کردن موضوع این میزان را به بالای ۹۰درصد افزایش داد.

وی ادامه داد: در سال قبل این میزان خوداظهاری ۴۰ درصد بوده و افزایش ۳۰ درصدی بیانگر این است که مردم نسبت به پرداخت‌ها و قوانین مالیاتی آشنایی بیشتری پیدا کرده‌اند.

او ارائه آموزش مالی به بخش خصوصی از سوی دستگاه‌های متولی را خواستار شد و گفت: آموزش لازم برای مویدیان می‌تواند احترام متقابل امور مالیاتی و ارباب رجوع را افزایش دهد گرچه در سال‌های گذشته و امسال از برخورد امور مالیاتی رضایت کامل داریم.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به اینکه اداره کشور در نبود صادرات نفتی نیاز به درآمد مالیاتی دارد، افزود: این مالیات نیز باید به حق گرفته شود و با بررسی دقیق دفاتر و کارشناسی موضوع از بخش خصوصی و دولتی مالیات دریافت شود.

رییس شورای برنامه‌ریزی استان در رابطه با تراکنش‌های مالی قبل از سال ۹۵ اظهارداشت: باید با تسریع روند و با تدبیر مدیرکل پرونده‌های سنتی قبل از ۹۵ جمع‌آوری شود و بعد از این سال نیز بصورت سیستم الکترونیکی کارها پیش برود.

وی ادامه داد: در شرایط حاکم اقتصادی باید هوای تولیدکنندگان را بیشتر داشته باشیم و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را لیست کرده و از بانک‌های عامل پیگیری کنیم تا چرخ اقتصاد و تولید به گردش درآید.

بهنامجو بیان کرد: در سال جهش تولید در استان اردبیل صادرات جهش خوبی داشته است، به عنوان نمونه یک واحد تولیدی در سال گذشته اصلا صادرات نداشته اما امسال نزدیک ۱۰ میلیون دلار صادرات کرده و برای سال آینده پیش‌بینی صادرات ۷۰ میلیون دلار را کرده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه کمک به واحدهای تولیدی دارای محصولات صادرات محور وظیفه همه مسوولان است، گفت: چند واحد تولیدی مهم سال آینده در استان افتتاح می‌شوند که در صورت افتتاح میزان صادرات استان چند برابر می‌شود.

در این جلسه پ، یرموذن رییس اتاق بازرگانی، عتباتی رییس کل دادگستری استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها