سخنگوی هیات نظارت مجلس: از ذوالنوری شکایت کنید تا رسیدگی کنیم

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده مردم قم علیه رییس جمهوری گفت: اگر شکایتی درباره اتفاقات اخیر به هیات واصل شود، آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی هیات نظارت مجلس: از ذوالنوری شکایت کنید تا رسیدگی کنیم

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی روز دوشنبه در گفت و گویی در پاسخ به اینکه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان چه واکنشی درباره اظهارات حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم علیه رییس جمهوری داشته است گفت: اگر شکایتی در این باره واصل شود، هیات به آن رسیدگی می‌کند. هیات نگاه فردی به شکایت‌ها و به ویژه این موضوع ندارد و هر شکایتی رسیدگی، بررسی و رای گیری می‌شود و بر اساس آراء گفته می‌شود که آیا این رفتار در راستای وظایف نمایندگی هست یا نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شکایت را قاعدتا باید از طرف فرد یا گروهی که علیه او اهانتی صورت گرفته است، انجام شود.

غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه بهتر است این موضوع در یک فضای آرامتری حل شود، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم فضای رسانه‌ای بتواند کمکی به حل چنین مسائلی کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان همیشه گفته‌اند که باید تعامل و هماهنگی میان قوا وجود داشته باشد البته مجلس نیز باید در چارچوب اختیاراتی که دارد به وظایف خود عمل کند.

غضنفرآبادی ادامه داد: در عمل کردن به وظایف نیز باید شرایط جامعه و شرایط زمانی و مکانی نیز در نظر گرفته شود و در کنار این موارد تعامل نیز وجود داشته باشد. البته گاهی اوقات ممکن است هر دو طرف، حرف‌های ناصوابی بگویند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره ارتباط اظهارت ذوالنوری با انتخابات ۱۴۰۰، افزود: درباره این مسائل تحلیلی ندارم و هر فرد یا روزنامه و خبرگزاری نیز می‌تواند تحلیل خود را درباره اتفاقی که رخ داده انجام دهد ولی این تحلیل قابلیت اظهارنظر ندارد.

وی درباره اینکه از ابتدای مجلس یازدهم و تشکیل هیات نظارت چه تعداد پرونده تخلف دریافت و رسیدگی شده است، تصریح کرد: پرونده‌هایی از مجلس قبل در هیات بررسی شد و تعدادی هم باقی مانده است. البته شکایت‌هایی هم از بعضی نمایندگان دوره قبل شده که هیات آنها را بررسی می‌کند.

غضنفرآبادی به رسانه‌ها با پیشنهاد کرد که پرداختن به چنین مواردی دردی از جامعه، مردم و مشکلات دوا نمی‌کند و سپس خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا به چنین مسائلی دامن زده نشود و التهاب از بین برود زیرا حیثیت همه مهم است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم روز جمعه در واکنش به این گفته رییس جمهوری که «امام مجتبی(ع) به ما می‌آموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است» در حساب توییتری خود نوشت: جناب روحانی، اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن (ع) با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • نرمه
    0

    کدام شکایت از نمایندگان .پایداری بجایی رسیده است .اصلا کسی جرات شکایت دارد

  • محسن
    0

    آیا واقعا مشایی شاکی خصوصی داشت که شما قاضی پرونده اش بودید؟؟ مگر مملکت مدعی العموم ندارد که یک نفر رسما ( ونه مثل قبل با پلاکارد استخر فرح در انتظارت) و علناً رئیس جمهور مملکت که 24 میلیون رای مردم آورده را به مرگ تهدید میکند محاکمه کند؟؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      رئیس جمهور الان هزار رای ندارد وآقای ذالنور حرف دل مردم را زد

    • محسن
      0

      جناب ناشناس میشه بفرمایید این آمار رو از کجا در میارید؟؟ کمتر از هزار نفر؟؟ من نمیدونم الان همه یه پا آمارگیر شخصی شدند. ولی مردم رییس جمهور چهار ساله انتخاب میکنند . نه تا وقتی جناب عالی از ایشون ناراضی هستی و خودتون رو جای مردم میگزارید. در ضمن یادمون هست که این آقای ذوالنور با بورس چه کرد. ایشون میگفتند ما گفتیم بیاد پایین ولی یواش یواش. یعنی ایشون رسما اعلام کردند که در پشت پرده به دنبال ریزش بازار سرمایه و متضرر شدن مردم شدند. حالا ایشون حتما باید شاکی خصوصی داشته باشه تا قانون به رفتا رو کردار ایشون رسیدگی کنه؟؟

  • ایرانی
    0

    لطف می کنید !!! مردک این تهدید علنی شاکی می خواهد . خاک بر سر قانونی که امثال شماها با ید قانونگذارش باشید.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      غضنفرآبادی به رسانه‌ها با پیشنهاد کرد که پرداختن به چنین مواردی دردی از جامعه، مردم و مشکلات دوا نمی‌کند و سپس خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا به چنین مسائلی دامن زده نشود و التهاب از بین برود زیرا حیثیت همه مهم است

  • اکبر
    0

    مجلس رو درگیر مسایل حاشیه ای کردید تا عرصه برای تاخت و تاز دولت باز باشد ، آقای غضنفری !کیه که توی این شرایط به دولت و تدبیر ش نثار نکند ، بورس که حقوقی ها باهم هماهنگ شدند در خراب کردنش ارز که خودرو که مسکن که کار کلا کشور رو تعطیل کردند بعد دم از صلح میزنند

  • علی
    0

    به چه کسی شکایت کنند این همه با هم دوست وشریک هشتند

  • سرباز وطن
    0

    ما مردم از همه شما مسىولان چه راستی و چه چپی چه اصولگرا چه اصلاح طلب فقط به خدا شکایت میکنیم شماها همه دستتان توی دست هم است. از کی به کی شکایت کنیم؟!دروغ و ریا و توهین و تهمت و فساد و اختلاس و رانت و.... مملکتمان را به سمت نابودی می برد.

  • مردم
    0

    شکایت گرانی و اذیت شدن مردم را پیش شما بیاریم رسیدگی میکنید؟!

  • قلندر
    0

    کسی که در مقابل ملت یک هزارم روحانی رای ندارد و ملت را هم حساب نمیکند ازش چه انتظاری میرود.کافران همه را به کیش خویش پندارند اصلا روحانی بد اما تو کی هستی نخودچی که رییس جمهور کشور را تهدید کنی.وزارت اطلاعات.مجلس.قوه قضاییه همه باید با تو برخورد سریع کنند

    نظرات شما -
    • کیوان
      0

      ایشون نماینده ملت هستن .... یه شهر ... شما مشکلی دارید؟؟؟؟ روحانی چرا باید دروغ بگه که همه رو جری کنه ؟؟؟؟ کار ایشون بد ... کار رو.حانی خوب بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • حرف حق
    0

    آقای رییس نمیدونم چی چی..... میشه خواهشا خداوکیلی ابوالفضلی قسم به همه مقدسات یه حرفی یه قدمی یه کاری برای گرونیهای وحشتناک مسکن . معیشت. مواد غذایی. و کالاهای موردنیاز مردم کنید و رسیدگی کنید؟؟

  • دانا
    0

    نماینده اصولگرا باشد و از او شکایت شود؟وقتی در زیر سقف مجلس به دولت و دولتی توهین شد و سکوت کردید یعنی موافقید که به رئیس جمهور توهین شود.البته ما مردم با حجب و حیای ایران نه دل خوشی از رییس جمهور داریم نه مجلس ولی برای ایران سکوت می کنیم که متاسفانه سیاسیون بی کفایت با اظهار نظرات خود تلاش مردم را بی ثمر می کنند.

  • بهمن امامیان
    0

    اینا اصلا نماینده اکثریت نیستن بفک جیب خودشونن این دعواهی زرگری دیگه قدیمی شده.مردم به ته خط رسیدن

  • حسام
    0

    چرا از رئیس جمهور که تاریخ رو تحریف میکنه بازخواست نمی کنید ... مثلا آخونده ... امام حسن رو مثال میزنه چرا امام حسین رو مثال نمیزنه ؟؟؟؟؟؟

  • محمدرضا کیانفر
    0

    حسین شریعتمداری مدیر روزنامه کیهان نوشت: استیضاح روحانی توطئه آمریکاست. آقای شریعتمداری، شما کاملاً در اشتباهید استیضاح رئیس جمهور توطئه کاسبان تحریم می‌باشد. من از بیگانگان دیگر ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

    نظرات شما -
    • وکیل مدافع
      0

      مگر برجام نتیجه مذاکره با کدخدا نبود مگر برای حسن نیت هسته ای رو جلو جلو تخته و گل نکردیم پس چرا زد زیرش ؟ داداش با زورگو باید مثل خودش بود ،نرم شی میخورت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها