کرمی:

طرح بانک صادرات در دستور کار سایر بانک‌ها قرار گیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید طرح ارائه تسهیلات برای خرید اقساطی لوازم خانگی بانک صادرات باید در سایر بانک ها نیز اجرا شود.

طرح بانک صادرات در دستور کار سایر بانک‌ها قرار گیرد

غلامحسین کرمی با اشاره به اینکه بانک صادرات امکان خرید اقساطی لوازم خانگی تولید داخل را برای بازنشستگان فراهم کرده است، گفت: باید دید این تسهیلات با چه جزییاتی از جمله میزان سود و مدت زمان بازپرداخت ارائه می شود، اگر با نیت کمک به تولید داخل و حمایت از بازنشستگان باشد، باید سایر بانک ها نیز این ایده را پیاده کنند و به کار بگیرند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با بیان اینکه نباید بدبینانه به این طرح نگاه کرد، ادامه داد: با این حال اگر تسهیلات با سود زیاد ارائه شود نه تنها کمک کننده نیست بلکه فشار به اقشار آسیب پذیر جامعه وارد می شود، تاکید دارم نباید بدبینانه به اقدام بانک صادرات نگاه کرد و در صورتی که با سود کم ارائه شود باید بانک مرکزی دستور دهد سایر بانک ها نیز چنین اقدامی داشته باشند.

وی اظهار داشت: سود 16 درصد یا 18 درصد برای بازنشستگان که مستمری محدود دارند نامناسب است و همچنین از بانک صادرات می خواهیم زمان بازپرداخت تسهیلات را بلند مدت در نظر بگیرد تا خللی در زندگی بازنشسته وارد نشود.

این نماینده مجلس با اشاره به گرانی های اخیر لوازم خانگی بیان کرد: بانک صادرات ضمن ارائه این تسهیلات باید درنظر بگیرد که لواز خانگی تولید داخل با قیمت مناسب ارائه شود همچنین در شرایط فروش کالاها تعداد محدودی فروشگاه را در نظر نگیرد، هر چه تعداد فروشگاه های هماهنگ با بانک صادرات بیشتر باشد، طرح بانک صادرات موفق تر خواهد بود.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • جواد
    0

    عمودرخوابی من بازنشسته ۶۰ماهه باسود۱۰درصدخریدکردم شماحالاپیگیر۱۶ تا۱۸ درصدسوداشی بخواب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها