هشدار استاندار گلستان به صاحبان مجالس عروسی در ایام شیوع کرونا

استاندار گلستان با اشاره به برای برگزاری جشن‌های عقد و عروسی در ماه ربیع‌الاول گفت که با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، برگزاری مراسم در خانه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر و در تالارها با بیشتر از نصف ظرفیت جم است.

هشدار استاندار گلستان به صاحبان مجالس عروسی در ایام شیوع کرونا

هادی حق‌شناس روز یکشنبه در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ اظهار داشت: همچنین برگزاری مسابقات محلی کشتی گورش و والیبال در حاشیه مراسم‌های جشن و شادی ممنوع بوده و برگزاری آن جرم تلقی می شود.

از دیرباز برپایی مسابقات والیبال و کشتی سنتی گورش از جمله برنامه‌های ثابت عروسی و جشن های قوم ترکمن بود.

وی با اشاره به فرارسیدن تولد پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت گفت: جشن‌های مولودی‌خوانی این هفته باید با حداقل ظرفیت و به صورت برگزار شود.

استاندار گلستان همچنین به افزایش حدود ۵۰ نفره تعداد بیماران کرونایی گلستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از سرعت انتقال کرونا در استان، واحدهای خدماتی و صنفی که هنگام ارائه خدمت به مردم پروتکل‎های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

هشدار استاندار گلستان به صاحبان مجالس عروسی در ایام شیوع کرونا

وی بیان کرد: نیمی از جمعیت بستری شدگان کرونایی استان افراد بالای ۶۰ سال هستند گفت که رعایت پروتکل های بهداشتی توسط آنان و به خصوص فرزندان در زمان دیدار با آن ها می تواند از ابتلای این افراد جلوگیری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این جلسه با اشاره به مخالفت ۳۴ درصدی والدین دانش‌آموزان استان برای حضور در کلاس های درس گفت که چهار معلم و ۲ دانش‌آموز گلستان از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون به کرونا ۱۹ مبتلا شدند.

احسان گوهری‌راد گفت که ۸۰ درصد مدارس گلستان دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل و بقیه در حد متوسط و پایین رعایت می‌کنند.

سراج‌الدین عارف‌نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید ۱۰ نفر از بستری‌شدگان کرونایی استان بین ۵ تا ۱۷ ساله بودند که این رقم در حال حاضر به ۱۵ نفر رسید.

در این جلسه با برگزاری نمایشگاه صنعت دام و طیور در اواخر ماه جاری برای بازدید متخصصان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موافقت شد.

همچنین به کارخانه تازه تاسیس تولید ماسک در گنبدکاووس با ظرفیت روزانه ۵۰۰ هزار ماسک مجوز داده شد تا تولیدات خود را براساس قیمت مصوب معاونت دارو و غذای وزارت بهداشت و تعزیرات حکومتی به مبلغ هر عدد ۱۳ هزار ریال به فروش برساند.

در این جلسه قرار گرفتن نام دکتر عسگری مصدق از پزشکان عمومی گرگان و فغان کیا از پرسنل بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی که به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بودند در لیست شهدای مدافع سلامت تایید شد.

در حال حاضر ۲۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه گفت: با فوت ۲۵۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسید.

گلستان در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها