آبرسانی به مناطق عشایری گچساران و باشت نیازمند تزریق اعتبار است

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری این شهرستان ها نیازمند تلاش مسئولان برای تزریق اعتبار است.

آبرسانی به مناطق عشایری گچساران و باشت نیازمند تزریق اعتبار است

صادق فاتحی روز شنبه افزود: هنوز هیچ اعتباری در سال جاری برای آبرسانی سیار به مناطق عشایری گچساران و باشت پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه هفت دستگاه تانکر کار آبرسانی به مناطق عشایری این شهرستان ها را انجام می دهد اظهار داشت: ماهیانه ۲۱۰ میلیون ریال باید برای حق الزحمه رانندگان این خودروها باید پرداخت شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت تصریح کرد: ۴۰درصد از عشایر این شهرستان ها از کوچ بازگشته و در مناطق قشلاقی مستقر شده اند و آبرسانی سیار به این عشایر در حال انجام است.

فاتحی اظهار داشت: ۲۵ درصد از عشایر کوچروی گچساران در مناطق آبشیرین، باباکلان و بی بی حکیمه در کنار تاسیسات نفتی سکونت دارند که از شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران انتظار می رود برای تامین آب این قشر تلاشگر مشارکت کنند.

وی ادامه داد: ۲ مورد علمک آب در مناطق بابا کلان و دشت گز از سوی شرکت نفت در سال های گذشته برای تامین آب عشایر ایجاد شده بود که امسال بخش زیادی از این آب قطع شده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت افزود: بیش از ۵۳۰ منبع ذخیره آب در مناطق عشایری این شهرستان ها وجود دارد.

فاتحی تصریح کرد:عشایر شهرستان گچساران ۲۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارند.

وی عنوان کرد: براساس آخرین سرشماری شهرستان های گچساران و باشت یکهزار و۸۶۹ خانوار عشایر دارند.

رئیس اداره امورعشایر شهرستان های گچساران و باشت ابراز داشت:۸۷نقطه عشایری در مناطق قشلاقی این دو شهرستان وجود دارد.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری هستند.

دریلا، آبگندی و کلاغ نشین از جمله مناطق عشایری گچساران است.

این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز،۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

مناطق ییلاقی عشایر گچساران شامل سمیرم، سپیدان و مناطق سردسیری شهرستان بویراحمد است.

شهرستان های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه وبویراحمد ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها