در دومین دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی

«نعمت احمدی» مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از برگزاری دومین دادگاه جرایم سیاسی خبر داد و گفت: نعمت احمدی نصب، حقوقدان و وکیل دادگستری، مجرم شناخته شد.

«نعمت احمدی» مجرم شناخته شد

احمد مومنی راد اظهار داشت: دومین پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیات قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.

وی افزود: هیات منصفه به اتفاق آرا، نعمت احمدی نصب را مجرم و هم چنین با اکثریت آراء در عین حال مستحق تخفیف دانست.

یکشنبه هفته گذشته ۲۰ مهر ماه، نخستین دادگاه جرایم سیاسی در سالن ولایت دادگستری استان تهران، برگزار شد. در این دادگاه، علیرضا زاکانی به عنوان متهم جرم سیاسی بابت مصاحبه در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی با شکایت وزارت اطلاعات مبنی بر نشر اکاذیب در دادگاه حضور یافت و هیئت منصفه پس از شنیدن سخنان شاکی و متشکی عنه و مطالعه پرونده آنان تشکیل جلسه داد و پس از مشورت و ارائه دیدگاه‌های مختلف با رأی‌گیری به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست.

قانون جرم سیاسی در راستای پیشبرد عدالت قضایی و صیانت از حقوق عامه مشتمل بر ۶ ماده در جلسه علنی ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ دوره نهم مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما اجرای این قانون که از ۱۶ خرداد سال ۱۳۹۵معطل مانده بود، پس از تصدی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در منصب ریاست قوه قضاییه و در دوران تحول دستگاه قضایی با اهتمام دنبال شد.

۱۷خرداد سال جاری، بخشنامه «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرایم سیاسی» از سوی رئیس قوه قضاییه به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها