علت گرانی گوجه و پیاز در بازار همدان 

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان علت روند افزایشی قیمت گوجه فرنگی و پیاز در بازار همدان را شرح داد.

علت گرانی گوجه و پیاز در بازار همدان 

رضا البرزی بیان کرد: با توجه به تغییر فصل و کاهش دمای هوا مزرعه های گوجه فرنگی در همدان و شهرهای همجوار از بین رفته است و همین امر باعث شده برای جبران کمبود، این محصول را از جنوب کشور وارد بازار کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم با وارد شدن میوه از جنوب کشور به بازار همدان با کاهش قیمت روبرو شویم، اعلام کرد: همچنین قرار است صیفی جاتی همچون پیاز و گوجه فرنگی از جنوب کشور به علت انبوه نبودن و نبود کافی در بازار وارد استان شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت میوه ها نسبت به کیفیت و درجه تعیین شده است و به دست مصرف کننده می رسد.

وی تببین کرد: هم اکنون در بازار همدان خرمالو به قیمت ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، لیمو شیرین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، نارنگی ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان و انار ۸۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان در بازار فروخته می شود و به دست مردم می رسد.

البرزی گفت: فعالیت هایی که در اصناف انجام می شود، با رعایت پروتکل بهداشتی است و با نصب بنرها و پوسترها در سطح بازار سعی در اطلاع رسانی و آموزش مردم داریم تا بدین ترتیب از بازار سالمی برخوردار باشیم.

در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی در بازار همدان بین ۱۰ هزار تا ۱۷ هزار تومان و پیاز بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها