۷۵ درصد مخازن سدهای سیستان و بلوچستان آبگیری شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد مخازن سدهای استان آبگیری شده که نسبت به سال آبی گذشته دو درصد کاهش داشته است.

۷۵ درصد مخازن سدهای سیستان و بلوچستان آبگیری شد

محمد دلمرادی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره‌سازی سدهای مخزنی در دست بهره‌برداری سیستان و بلوچستان حدود دو میلیارد مترمکعب است که با اتمام 11 سد در دست مطالعه و همچنین چهار سد در دست اجرا، ظرفیت ذخیره سازی سدهای استان به بیش از 3.5 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان، سدهای در دست بهره‌برداری استان را 27 سد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 7 سد مخزنی، 15 سد تغذیه‌ای و 5 سد انحرافی است. در حال حاضر 4 سد مخزنی شامل سد «کهیر» در چابهار، سد «شهری‌کور» در مهرستان، سد «ماشکید سفلی» در سراوان و سد «گوهرکوه» در شهرستان خاش در دست اجرا است.

دلمرادی گفت: در حالی که متوسط بارندگی کشوری 250 میلی‌متر است، متوسط بارندگی در سیستان و بلوچستان 103 میلیمتر بوده که اغلب این بارندگی‌ها با شدت زیاد و مدت کم باعث خسارت‌های زیادی شده و از کنترل خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این شرکت همچنین دو طرح تامین آب در مجموع به طول 121 کیلومتر در شهرهای زاهدان و سوران و هشت طرح شبکه آبیاری و زهکشی را در سطح استان در دست اجرا دارد. در بخش سواحل و رودخانه‌ها نیز، پروژه‌های کنترل و مهار سیلاب، مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان و پروژه‌های توسعه‌ای در راستای جهش تولید در دستور کار است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها