برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا

در این مقاله از تشریفات مجالس به بررسی برگزاری مراسم در دوران کرونا خواهیم پرداخت و با مزایا و معایب برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا آشنا می شوید.

برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا

در این مقاله از تشریفات مجالس به بررسی برگزاری مراسم در دوران کرونا خواهیم پرداخت و با مزایا و معایب برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا آشنا می شوید.

با توجه به قیمت بالای خدمات مجالس که همان طور که می دانید سرسام اور است بسیاری از زوج های جوان ترجیح می دهند تا مراسم خود را در ایام کرونایی برگزار نکنند.

قیمت بالای برگزاری مراسم عروسی در کنار شرایط کرونا موجب شده است که افراد بیشتری برای این امر خیر قدم بردارند. چرا که زوج های جوان بدون پرداخت هزینه های میلیونی برای برگزاری مراسم عروسی روانه خانه بخت می شوند.

مراسم عروسی معمولا پر هزینه است و با توجه به شرایط اقتصادی برگزاری مراسم عروسی و پرداخت هزینه مراسم عروسی برای زوج های جوان سخت است. با وجود این بسیاری از افراد تمایل دارند تا با برگزاری مراسم عروسی به خانه بخت بروند.

با وجود بیماری کرونا و شیوع بالای این بیماری در جامعه زوج های جوان بهتر است تا مراسم عروسی برگزار نکنند و یا مراسم عروسی خود را در فضای باز و با تعداد 30 الی 40 نفر برگزار کنند.

البته مانعی برای عقد وجود ندارد و می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی به محضر عقد مراجعه کنند.

البته بسیاری از زوج های جوان نیز نگران محضر عقد هستند چراکه محضر فضای سرپوشیده ای است و ممکن است موجب پخش راحت ویروس شود. از این بسیاری از زوج های جوان به دنبال سالن عقد فضای باز هستند تا عقد خود را برگزار کنند.

محضر های عقد بسیاری شرایط کار خود را برای راحتی و سلامت هم وطنان خود تغییر داده اند و با جاری کردن خطبه عقد در فضای باز خیال زوج های جوان را راحت کرده اند.

برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا به دلیل فاصله گذاری اجتماعی سخت شده است از این رو بسیاری از افراد که می خواهند مراسم خود را در ایام کرونا برگزار کنند با سوالاتی مواجه هستند. آیا مراسم خود را برگزار کنیم و چطور می توانیم مراسم با تعداد کم و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا کنیم.

برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا می تواند بسیار کم جمعیت باشد و با تعداد جمعیت کم انجام شود. البته بهتر است زوج های جوان از این جور مراسم دوری کنند و در صورت تمایل برای برگزاری مراسم مراسم 20 الی 30 نفره برگزار کنند.

متاسفانه امروزه آمار های مختلف نشان می دهد که بسیاری از افراد به دلیل برگزاری مراسم عروسی در کرونا جان عزیزان خود را از دست داده اند و مراسم شادی آن ها به مراسم غم تبدیل شده است حال که شرایط این چنین هست برای برگزاری مراسم عقد چه باید کرد؟

در سایت برنا نیوز به طور کامل به برگزاری مراسم عروسی در کرونا پرداخته است.

از طرفی با وجود ممنوعیت برگزاری مراسم در تالار ها بسیاری از افراد مراسم خود را در باغ های شخصی برگزار می کنند که عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت و چیزی جز پشیمانی در بر ندارد.

مخفیانه برگزار کردن مراسم در بسیاری از موارد با رعایت اصول بهداشتی رعایت نمی شود و در بعضی از موارد تعداد مهمان ها بسیار بالا است.

برگزار کننده های مراسم عروسی باید بدانند که با برگزاری مراسم جان خیلی از افراد را به خطر می اندا زند و می توانند عزیزان نزدیک خود را در لحظه ای غفلت از دست دهند.

«آنها باید بدانند کسانی که در این مراسم‌ها بیماری می‌شود بار اقتصادی و روانی شدیدی را به کل جامعه تحمیل می‌کنند. کسانی که از دل این مراسم پنهانی بیمار می‌شوند تخت بیمارستانی اشغال می‌کند، کادر درمانی را درگیر خود می کند و خود نیز به عنوان کانونی برای انتقال بیماری به دیگران تبدیل می‌شوند.»

با این حال همواره توصیه می شود حتی در عقد محضری خود موارد زیر را رعایت کنید.

· حتما حتما ماسک بزنید.

· از دست دادن و روبوسی بپرهیزید.

· از لمس کردن چشم، بینی و دهان خودتان اجتناب کنید

· در محیط های بسته نباشید

· اشیا و سطوحی که با آن‌ها سروکار دارید را دائماً پاک و ضدعفونی کنید.

چگونگی برگزاری مراسم عروسی در کرونا
با توجه به آمار تعداد مراسم عقد و عروسی در ایام کرونا افزایش یافته است و افراد به دلیل مخارج کمتر تمایل بیشتری به برگزاری مراسم عقد و عروسی دارند.

زوج های جوان که قصد ازدواج در ایام کرونا را دارند به صورت های گوناگون و با گرفتن عقد محضری مراسم خود را برگزار می کنند.

به تازگی در اخبار منتشر شده زوج جوانی بعد از عقد با فرستادن پیام خاصی به بستگان مراسم ازدواج خود را اعلام کرده است و راهی خانه بخت شده است.

در کشور های دیگر نیز دیده شده است که زوجی با تهیه ماسک های زیبا و ارسال برای مهمان های خود از آنها خواسته اند تا موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و به نوعی ازدواج خود را بدون برگزاری مراسم اطلاع داده اند.

زوج جوانی نیز در فضای باز مراسم خود را با تعداد 20 نفر برگزار کرده اند و زندگی خود را شروع کرده اند.

بهترین راهکار برای برگزاری مراسم عقد و عروسی در دوران کرونا است است که زوج های جوان عقد محضری خود را در مکان های فضای باز برگزار کنند و از گرفتن عروسی با جمعیت زیاد خودداری کنند.

« حمید سوری اپیدمیولوژیست، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته مقابله با کرونا می‌گوید: عمده نگرانی‌هایی که در نشست‌های خود داریم، این است که افراد محتمل یعنی افرادی که هنوز هیچ علائم بالینی ندارند و به ظاهر سالم هستند، بیماری را به دیگران منتقل کنند و احتمال این انتقال در چنین مراسم‌هایی بسیار زیاد است.»

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها