گاف رئیس جمهور آمریکا / ترامپ به اشتباه، مکرون را به جای رئیس‌جمهور، «نخست‌وزیر» فرانسه خواند

رئیس‌جمهور آمریکا که بارها «جو بایدن» را به دلیل اشتباهات لفظی مورد تمسخر قرار داده و او را به زوال عقلی متهم کرده، خود در گافی جدید، «امانوئل مکرون» را نخست‌وزیر فرانسه خواند.

گاف رئیس جمهور آمریکا / ترامپ به اشتباه، مکرون را به جای رئیس‌جمهور، «نخست‌وزیر» فرانسه خواند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) آمریکا از هر فرصتی بهره می‌گیرد تا «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها را به دلیل اشتباهات لفظی‌اش به زوال عقلی متهم کند، در روزهای اخیر در سخنرانی‌های خود چندین بار گاف داده که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، ترامپ روز گذشته (شنبه) در یک راهپیمایی انتخاباتی در «میشیگان»، زمانیکه درباره توافق اقلیمی پاریس صحبت می‌کرد، به اشتباه، «امانوئل ماکرون» را به جای رئیس‌جمهور فرانسه، نخست‌وزیر فرانسه خواند.

وی با اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از توافق اقلیمی و بین‌المللی پاریس گفت: «می‌دانید چه چیزهای دیگری را متوقف کردم؟ توافق اقلیمی پاریس. من حقیقتاً نخست‌وزیر (امانوئل) ماکرون را دوست دارم اما زمانی از او پرسیدم که اوضاع چگونه است و وضعیت این توافق چگونه است؟ این توافق خیلی خوب نبود».

«ژان کاستکس» اکنون نخست‌وزیر فرانسه است که در ژوئیه ۲۰۲۰ توسط ماکرون در این سمت منصوب شد.

ترامپ در ژوئن ۲۰۱۷، قصد خود را برای خروج از توافق اقلیمی پاریس اعلام کرد. این توافق در سال ۲۰۱۵ به امضا درآمد و شامل اقداماتی برای کاهش تشعشات گازهای گلخانه‌ای به منظور جلوگیری از افزایش دمای هوا و گرم شدن دمای زمین می‌شود.

این اولین بار نیست که ترامپ در روزهای اخیر ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود گاف می‌دهد، به طوریکه بامداد روز گذشته (شنبه) در سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا چندبار به اشتباه موشک‌های فراصوت (هایپر سونیک) را موشک‌های «هیدروصوتی» خواند.

اشتباه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تلفظ نام صحیح موشک‌های فراصوت باعث ایجاد موج تمسخر وی در رسانه‌های اجتماعی شد.

ترامپ در حالی مورد تمسخر قرار گرفته است که خود بارها بایدن را به دلیل اشتباهات لفظی مورد تمسخر قرار داده و اخیراً گفت که وی به زوال عقلی دچار شده است.

بایدن چند روز پیش هنگام رفتن به اوهایو برای شرکت در تجمع انتخاباتی، در پاسخ به سوالی درباره لزوم در نظر گرفتن اعتقاد قاضی پیشنهادی ترامپ برای پُست خالی «دیوان عالی» این کشور، در توضیحات برای رد کردن این نظر به مشکل برخورد و نام سناتور «میت رامنی» (نامزد حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های سال ۲۰۱۲ در مقابل باراک اوباما و فرماندار سابق) را به خاطر نیاورد و همچنین بار دیگر به اشتباه رقابت برای ریاست‌جمهوری را رقابت برای سنا خواند.

بایدن گفت: شاید به خاطر بیاورید، من وقتی در حال رقابت در مقابل سناتوری که مورمون بود، فرماندار (؟) به دردسر افتادم. اعتقاد هیچ کس نباید مورد پرسش قرار بگیرد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها