میان وعده‌هایی که برای سلامت زنان خطرناکند

وقتی وسوسه خوردن یک میان وعده فرا می‌رسد، اغلب نادیده گرفتن آن سخت است. اگرچه مصرف میان وعده یک انتخاب خوب است، اما این انتخاب خوب می‌تواند با مصرف خوراکی‌های مضر به یک انتخاب خطرناک تبدیل شود.

میان وعده‌هایی که برای سلامت زنان خطرناکند

زنان برای مصرف میان وعده‌ها به گزینه‌های مناسبی مثل سبزیجات، آنتی اکسیدان‌ها و انواع دمنوش‌ها و ساندویچ‌های سالم خانگی دسترسی دارند، اما انتخاب خوراکی‌های مضر چه تبعاتی دارد؟

اسنک

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یک خوراکی فوق العاده خوش طعم و حتی اعتیادآور است که بسیاری از افراد با گذشت زمان به مصرف آن علاقه مند می‌شوند، یک مطالعه در هاروارد نشان داد که شرکت کنندگانی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود چیپس سیب زمینی می‌خورند، در واقع اضافه وزن بیشتری پیدا می‌کنند. به علاوه، سدیم زیادی در چیپس وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. مصرف چیپس سیب زمینی در زنان خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته مغزی، نارسایی قلبی، سرطان معده و کلیه را افزایش می‌دهد.

بستنی

بستنی

هنگامی که کلسترول خون بیش از آنچه که بهنجار در نظر گرفته می‌شود باشد، می‌تواند عروق شما را با پلاک‌های خود مسدود کند که خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد، بنابراین یک بزرگسال سالم نباید بیش از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول در روز مصرف کند. بسیاری از بستنی‌های خامه‌ای و پرچرب می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عرروقی را نیز افزایش دهند.

نوشیدنی

نوشیدنی‌های شیرین

از نوشابه‌ها گرفته تا آبمیوه‌های مختلف می‌توانند با قند بالای خود سلامت زنان بالای ۴۰ سال را به خطر بیندازند. مطالعات نشان داده است که مصرف منظم نوشیدنی‌های شیرین به بیماری‌های قلبی مرتبط است و بیماری‌های قلبی دلیل اصلی مرگ و میر زنان در ایالات متحده است. زنانی که روزانه یک قوطی نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند بیشتر از دیگر زنان در خطر ابتلا به نقرس قرار دارند. نوشیدنی‌های شیرین با خطر چاقی نیز مرتبطند.

شیرینی

کیک و شیرینی

کلوچه، کیک و انواع خوراکی‌های مشابه که با شکر فراوان پخته می‌شوند می‌توانند در افزایش وزن و تشدید سرعت روند پیرپوستی تاثیر گذار باشند. گزارشی در کلینیک‌های پوستی نشان داد که گلوکز و فروکتوز می‌توانند کلاژن و الاستین را که از قابلیت ارتجاعی پوست شما پشتیبانی می‌کنند، به خطر بیندازند؛ بنابراین اگر می‌خواهید میزان پیدایش چین و چروک‌ها را کاهش دهید، بهترین شرط شما این است که از خوراکی‌های پخته شده با قند‌های اضافه شده خودداری کنید.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها