درهای روضه شریف مسجدالنبی به روی نمازگزاران باز شد

ریاست عمومی امور مسجد النبی در مدینه منوره شنبه شب در اطلاعیه‌ای از بازگشایی درهای روضه شریف مسجد النبی موسوم به

درهای روضه شریف مسجدالنبی به روی نمازگزاران باز شد

"عبدالرحمن السدیس" افزود: به عموم مسلمانان به خاطر بازگشایی روضه شریف و این که نمازگزاران برای ادای نماز در آن و زیارت قبر رسول اکرم (ص) اجازه خواهند یافت، تبریک می‌گویم، محلی که [از مارس گذشته] به خاطر شیوع ویروس کرونا بسته بوده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز در این باره گزارش داد که سازمان هلال احمر این کشور امروز یکشنبه طرح ورود زائران و نمازگزاران به روضه شریف که با ۲۰۰ داوطلب انجام خواهد شد، اجرا می‌کند.

منابع عربستانی همچنین گزارش دادند که این کشور برای نخستین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در ماه مارس که بیش از هفت ماه از آن می‌گذرد، به اتباع و خارجی‌های ساکن کشورش اجازه داد در مسجدالحرام نماز اقامه کنند.

روضه شریف بخشی از مسجد النبی است که اسم آن را از فرموده پیامبر اکرم گرفته است که فرموده‌اند: میان منزل و منبر من، باغی از باغ‌های بهشت قرار دارد.

مساحت روضه شریف ۳۳۰ متر مربع است که ۲۲ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد و از جایگاه والایی نزد مسلمانان برخوردار است.

مقام‌های مسجد النبی و روضه شریف در مارس (اسفند/ فروردین) برای کنترل شیوع ویروس کرونا، این مکان را بستند.

با وجود آن که درهای مسجد النبی که با وجود ۲ ماه به روی نمازگران بسته بود، توسط مقام‌های این مکان مقدس ماه می (اردیبهشت/ خردادماه ۹۹) بازگشایی شد، اما همچنان نمازگزاران تا امروز اجازه ورود و زیارت قبر رسول اکرم (ص) به روضه شریف را نداشته و این مکان بسته بوده است.

عربستان همچنین چهارم اکتبر سال جاری (۱۳ مهرماه) و پس از آن که از ماه مارس مراسم عمره را تعطیل کرده بود، به صورت تدریجی بار دیگر این مراسم را از سر گرفت.

آژانس اطلاع‌رسانی ریاست مسجد النبی ۱۲ مهرماه اعلام کرده بود که ورود نمازگزاران از طریق برنامه "اعتمرنا" تسهیل خواهد شد.

براساس گزارش آژانس اطلاع‌رسانی ریاست عمومی مسجد النبی، با توجه به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا، در مرحله نخست که امروز یکشنبه انجام می‌شود، ۷۵‌درصد از ظرفیت این بخش از مسجد النبی به روی نمازگزاران باز خواهد شد.

وزارت کشور عربستان نیز ۲۳ سپتامبر (۲ مهرماه) گذشته اعلام کرد که ابتدا چهارم اکتبر (یکشنبه ۱۳ مهرماه) به عمره گزاران عربستانی و خارجی‌های مقیم این کشور اجازه عمره داده خواهد شد و یکماه پس از آن نیز زائران خارجی اجازه انجام عمره در عربستان را خواهند داشت.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت عربستان که شنبه شب منتشر شد، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۱ تن دیگر به شمار مبتلایان به کرونا اضافه شدند تا مجموع مبتلایان به این ویروس به ۳۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر برسد.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ تن دیگر نیز در نتیجه ویروس کووید-۱۹ در عربستان جان خود را از دست دادند تا شمار جان باختگان به پنج هزار و ۱۰۸ تن برسد.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نماز خدا پسندانه چگونه است؟ --- نماز یکی از مهم ترین پیوندهایی است با اصالت الهی میان خداوند و بنده که یگانه ذات اقدس احدیت او خود دستور ادای آن را داده و شکل و چگونگی رفتارهای بدنی و گفتارهای خواندنی و هدف آن را به پیامبر (ص) وحی نموده و پیامبر این رفتارها و گفتارها را به بشر ابلاغ کرده است. نماز در حالی خدا پسندانه می گردد که به قدر شناسی الطاف بی کران پیوسته و بی وقفه ی خداوند در رفتار و گفتار و پندار بشر تجلی و تجسم بخشد. این قدر شناسی تنها در حالی در بشر تجلی و تجسم می یابد که این آفریده عاقل بداند در مقابل عظمت بی مانند خداوند آفریدگار جهان هستی چه می کند و معانی آن چه را که در نماز می گوید بادل و جان درک کند و در رفتار ؛ با خدای خود و خویشتن خویش و با دیگران و دیگرها این گفته ها را در رفتار و گفتار و پندار خود عالمانه و با صداقت و ایمان تجلی و تجسم بخشد. خداوند این گونه نماز و انجام دهندگان این نماز را در قرآن مجید ستایش کرده است. خداوند نمازی را ، که رفتارها و گفتارهای وحیانی آن در رفتار و گفتار و پندار بشر نماز گذار تجلی و تجسم همیشگی نمی یابند، نماز غافلان نامیده و این گونه نماز گزاران را سخت هشدار داده است: « فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ . الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ » ﴿ آیات ۴ و ۵ سوره ماعون ﴾.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها