از لباس نظامی و کرسی مجلس تا بازداشت توسط وزارت اطلاعات

ابعاد تازه‌ پرونده تخلفات «پورمختار»/ تقلب، رانت و بیش از آن

محمدعلی پورمختار که همین چندان سال پیش لباس نظامی و درجه سرداری خود را کنار گذاشت و کت و شلوار به تن کرد و راهی بهارستان شد دیروز سوژه گزارشی بود مبنی بر اینکه وی در یکی از امتحانات دانشگاه آزاد مرتکب تقلب آشکار شده است.

ابعاد تازه‌ پرونده تخلفات «پورمختار»/ تقلب، رانت و بیش از آن

آن روزها که به تعریف و تمجید از اقدامات صادق آملی لاریجانی و سیدابراهیم رییسی، روسای سابق و فعلی قوه قضاییه در مقابله با مفاسد کلان می‌پرداخت و دادگاه‌های ویژه مقابله با فساد اقتصادی را امری لازم ارزیابی می‌کرد، احتمالا تصورش را هم نمی‌کرد که روزی نام خودش نیز به مفاسد اقتصادی گره خورده و در بازداشت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روزگار بگذراند ولی حالا این اتفاق افتاده و محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای کبودرآهنگ در مجالس نهم و دهم و سردار روزهای نه چندان دور، به فهرست مسوولانی پیوسته که «مفسد اقتصادی» معرفی می‌شوند.

تقلب در EPT
محمدعلی پورمختار که همین چندان سال پیش لباس نظامی و درجه سرداری خود را کنار گذاشت و کت و شلوار به تن کرد و راهی ساختمان هرمی‌ شکل میدان بهارستان پایتخت شد دیروز سوژه گزارشی بود که روی خروجی پایگاه خبری رویداد ۲۴ قرار گرفت. گزارشی مبتنی بر یک سند و مدعی اینکه پورمختار در یکی از امتحانات دانشگاه آزاد مرتکب تقلب و تخلفی آشکار شده است. ماجرا از آن قرار است که این نماینده سابق مجلس، سال ۹۵ در امتحان EPT - که آزمونی است برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی - شرکت می‌کند اما به‌ جای آنکه خود سر جلسه امتحان حاضر شود، فردی دیگر را به جلسه آزمون می‌فرستد. ماجرا اما از چشم ناظران و مراقبان امتحان پنهان نمی‌ماند و این مساله به عنوان تخلف و تقلب ثبت می‌شود. رویداد ۲۴ حالا اقدام به انتشار صورتجلسه تهیه شده از این تخلف تحصیلی کرده که در صورت صحت، می‌تواند مهر تاییدی باشد بر ادعای این پایگاه خبری. جالب آنکه این نخستین‌بار نیست که نام پورمختار با ماجرای تقلب گره می‌خورد. پیش از این و در روزگار فعالیت او به عنوان نماینده مجلس، فرهاد تجری، نماینده وقت قصرشیرین هم او را به «تقلب» و «دستکاری» آرا برای تکیه بر کرسی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ قوه مقننه متهم کرده و گفته بود که در رای‌گیری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰تخلفاتی صورت گرفته است. او گفته بود: « دیدم که همان روز آقای پورمختار رای آقای محجوب را می‌گیرد، اما نظر خود را اعمال می‌کند که وقتی آقای محجوب متوجه این کار می‌شود تا آستانه درگیری فیزیکی با ایشان پیش می‌رود.»

و اما اصل ماجرا؛ «شمیم ولایت»
اسناد و مدارک منتشر شده علیه رییس اسبق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به همین جا ختم نشده و کانال تلگرامی «مکتوبات»، ازجمله کانال‌های تلگرامی نزدیک به اصولگرایان نیز اقدام به انتشار اسناد و مطالبی علیه محمدعلی پورمختار کرد تا عملا نشانی باشد از اعلام برائت دست‌کم طیفی از اصولگرایان از این نماینده سابق مجلس. این کانال تلگرامی در گزارش خود مدعی شده که پرونده پورمختار از حدود یک سال و نیم پیش مفتوح است و مسوولان مربوطه در حال پیگیری ابعاد پرونده هستند. جالب آنکه مقطع زمانی اعلام شده توسط این کانال تلگرامی، به روزهای فعالیت او در مجلس بازگشته و به آن معناست که احتمالا خبر بازداشت او که در روزگار حضورش در مجلس دهم توسط دادستانی تهران تکذیب شده بود، صحت داشته است. این کانال تلگرامی درباره ابعاد احتمالی پرونده این نماینده سابق مجلس آورده که در پرونده پورمختار، «کارچاق‌کنی در کمیسیون اصل ۹۰ در پرونده‌هایی مانند پدیده شاندیز، بابک زنجانی، مهدی جهانگیری و ده‌ها پرونده دیگر وجود دارد اما دلیل اصلی دستگیری او، تبانی با مدیرکل گمرگ استان همدان و واردات ملزومات مختلف ازجمله گوشت به اسم محرومان و فروش آزاد آن بوده است.» ماجرای واردات سیگار توسط رییس سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از دیگر موضوعات جنجالی موجود در پرونده او به شمار می‌رود که «مکتوبات» درباره آن نوشته است: «این تخلفات در پوشش موسسه‌ای به نام خیریه شمیم ولایت انجام شده که جمال خشوعی، مدیرکل گمرگ همدان نیز عضو هیات‌مدیره آن بوده و بازداشت شده است.» پرونده‌ای که همچنین از «تخلفات گمرکی واردات سیگار توسط پورمختار» حکایت دارد و این حکایت همچنان باقی است تا دستگاه قضایی از چند و چون و جزییاتش پرده بردارد.

منبع: روزنامه اعتماد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • علی
    0

    تخلفاتش زیاده.چبه بقیش دسترسی نداری.احتمالا این نتیجه کارهات در زمان خدمتت سردار یت هست.

  • عابد
    0

    شمیم ولایت ؟؟؟ یعنی چی اونوثت ؟ ؟ ؟ بی گناه ولایت که قربانی چنین افرادی شده ؟

  • امیر
    0

    باز هم برخی مسئولان بگن فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک نیست!!!!

  • زطز
    0

    برادران قاچاقچی به قول احمدی جون

  • رستمی
    0

    هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد خدا لعنت کند مسئول خائن را

  • داد
    0

    وقتیدمعیار تعین صلاحیت افراد با اندازه جای مهر روی پیشانی و حضور در صف اول نماز جمعه است وجود امثال پور مختار غیر عادی نیست .

  • بی نام
    0

    لازم به ذکر است که ایشان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس بودن نه فقط نماینده کبودراهنگ. در ضمن رای این اقا از حوزه بهار بوده و هیچ سنخیتی با مردم فهیم کبودراهنگ ندارد

  • داودی
    0

    برای مردم ایران قابل قبول نیست شخصی مسئول بیاید جامعه را ترغیب و تهدید به امر به معروف و نهی از منکر کند ولی یکی از اعضاء خانواده اش ولنگ و باز بدون حجاب و با ارایش بسیار غلیظ با خبرنگاران مصاحبه کند و مردم را به تمسخر بگیرد و افتخار کند به اینکه نو ه و فرزند فلان مسئول است و یا اینکه پسران بعضی از مسئولین در حالت بسیار مشمئز کننده و لخت با زنان روسپی مشغول عیش و نوش باشد و فیلم برای ملت ایران بگیرد و مردم را مورد تمسخر قراردهد فرقی نمیکند این فرزندان که قریب به چند در صد مسئولین کشوری و لشگری و حوزوی هستند پایه های اعتقادی و امنیت جامعه را بهم ریختند کافی نیست بگوئید من او را سالهاست از خودم راندم و عاقش کردم و به همه گفتم ایشان فرزند من نیست نخیر شما دو جرم مرتکب شدید اول اینکه وقتی قادر به تربیت فرزند و نوه و خانواده خودت نیستی چرا مسئولیت در این مملکت اسلامی قبول کردید و مملکت را به این روز انداخته اید توان و ظرفیت شما برای اداره ارکان و نهاد های این نظام ضعیف و ناپایدار است دوم اینکه ان زن و مرد بی حیا که ازنسل شما است اعتقادات مذهبی و دینی و امنیتی مردم را به خطر انداخته اند چرا به محض متوجه شدند استعفا از سمت و منصب خودت ندادی ؟ حب دنیا و پول یامفت ایران و مقام اینقدر دست و پای شما را بسته که دل نمیکنی !. روی صحبتم به ان چند در صد مسئولین است اگاه باشید با عملکرد فرزندان شما فرزندان نجیب و با سواد و ارزشی این مملکت را دچار بد بینی به کل سطح مدیران با اخلاص و با اصل و نسب کشانده و این گناه بزرگی است این بد بینی جامعه را ملتهب کرده اگر از عمل فرزندانتان دفاع میکنید و بی تفاوت هستید بهتر است ایران را ترک و به فرزندت بپیوند ی والا سرنوشت پور مختا ر در انتظار شماست همه جامعه بر این باور معتقدند که این کثافتکاری های فرزندان شما فقط با پولهای یامفت شما میسر و قابل اجراست که در اصل پول این مردم صبور و ستم دیده میباشد اینقدر مظلوم نمائی نکنید که دیگر حنای شما رنگی ندارد به امید روزی هستیم که مقام معظم رهبری دونه دونه شما هارا از سطح مسئولیتی این مملکت حذف کنند .

    نظرات شما -
    • ثانی
      0

      عرض سلام و ادب خدمت دست اندرکاران سایت وزین خبر فوری و کاربران گرامی به ویژه جناب داودی عزیز،بعد از خواندن نوشته پر مغزتان،مطلبی به ذهنم رسید که فکر کنم بیان آن خالی از لطف نیست و آن اینکه،اغلب مسئولین و حاکمان کشورمان در اصطلاح مرگ را برای همسایه می خواهند،یعنی اینکه فرزندانشان دست به هر خطایی بزنند و به هر شکل و شمایلی در انظار ظاهر شوند و هر چه که بخواهند،انجام میدهند ولی با هیچ برخوردی مواجه نمی شوند اما اگر مردم و فرزندانشان کمترین عملی انجام دهند،فریاد وااسلاما و واقرآنای آقایان بلند شده و می گویند که عرش به لرزه درآمده و بدترین برخوردها با فرزندان این سرزمین می شود و اینجا همان نکته اصلی است که مردم تفاوتها و اختلاف برخورد را دیده و از این مسئله رنج می برند و وقتی می بینند پسران و دختران برخی از حاکمان هر غلطی که می کنند ولی اگر جوانی بدون وابستگی حکومتی کوچکترین حرف و عملی بزندبا بدترین برخوردها مواجه می شود،مردم از همه چیز تاکید می کنم همه چیز دلسرد شده و نتیجه آن جامعه دلمرده و بدون نشاط فعلی است،البته این مسئله شاید به ظاهر چیزی نباشد ولی وقتی به عمق ماجرا دقیق می شویم به عمق فاجعه ای که در حال وقوع است،پی میبریم. یاعلی

    • آشنا
      0

      با داودی موافقم

  • مم
    0

    ایشان همان کسی است که مخالف همیشگی برجام بود پس مشخصه واسه کاسبی مخالف بوده

  • نمکی که گندید
    0

    الان معلوم میشه چرا بین اینهمه کمیسیون ؛ داوطلب کمیسیون اصل 90 بوده اونم با این جدیت

  • علیرضا
    0

    خدا جای حق هست .چهره کثیفش برای مردم رو شد به امید رسوای تمام دزدها و محاکمه شدنشون.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      همه شون همینن ؛ بعدها گندشون در میاد !!!!!!!!

  • خواننده
    0

    درصورت صحت ادعاها کلمه مفسد برازنده ایشونه باید علنی دادگاهی شود .

  • ایرانی
    0

    خداییش چندتا آدم سالم تو نظام وجود داره؟

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      چشم بصیرت میخواد

    • مهری
      0

      چه ربطی داشت ؟؟آلبانی نشین

  • امیر
    0

    ایشون همون کسی که احمدی نژاد واطرافیانشش را فاسد میخواند وبا حمایت از لاریجانی، احمدی نژاد را فریبکار ومتقلب میخواند. حالا کی فاسد و متقلب وفرییکار است جناب پورمختار، شما ریاست کمیسیون اصل نود مجلس بودی، ان از طبری لاریجانی واین هم از پورمختار لاریجانی دیگر

  • معتاد
    0

    کسی سیگار وارد میکنه که خودش هم معتاد باشه......چرا شکل معتادا سیاهه.

  • ایرانی
    0

    بیشتر اختلاسها و دزدی ها توسط کسانی بوده که جای مهر روی پیشونیشون حک بسته و ادعاشون گوش فلک را کر کرده !!!!!!!!

    نظرات شما -
    • یعقوب
      0

      یا لباس روحانیت تنشون بوده. یا یک تسبیح در حال ذکر گفتن دارند.

  • ش
    0

    جالب ترین موضوع اینست که ایشان از حامیان پر و پا قرض انحصار وکالت بوده اند.

  • الف میم
    0

    بهترین مجازات برای پورمختار اینه که یه آینه بذارن جلوش بعد سخنرانیهای آتشین وضدامپریالیستی و دادوفریادهایش را براش پخش کنند شاید از خجالت خودش را سقط کند

  • 503
    0

    دمش گرم خداییش تو سیستمهای اداری 3قوه عجب خلافکارای بین المللی داریم

  • علیزاده
    0

    همه مسئولین به نوعی دزد هستند وهمدیگر را افشا می کنند

  • ناشناس
    0

    مگر الآن انحصار واردات موبایل و لوازم الکترونی کشور در ید قدرت سردار محبوب و جنگ و اقتصاد دان همه چیز فهم کنونی نیست؟

  • علی
    0

    کسی جرئت محکوم کردن امثال پور مختار را ندارد ،حداکثر به چند سال محکووم می شود ولی پس از چند ماه بخشیده شده وازاد و روز از نو دزدی از نو . مانند مرتضوی قاتل و دزد و شریک بابک زنجانی . محکوم به چند زندان و شلاق و پرداخت خسارت . خنده نیست ؟ ۲۰۰ هزار تومان ،شلاق را که بخشیده شد، چند ماهی که هم باصطلاح زندان بود ، پاسپورت و اجازه خروج داشت و ظاهرآ در عتبات عالیات ولی احتمالا در سواحل الانیای ترکیه با پولهای باد آورده خستگی دوران خدمت خود را در میکرد .

  • پزشک سهمیه ای
    0

    انقد ذات کثیفه که هرجا باشه گند و کثلفت با خودش میبره

  • مهدی
    0

    کاش فقط تقلب امتحان بود،، کاش فقط دزدی و اختلاس بود،، کاش فقط امتیازات ویژه بود،،، کاش فقط تفریح و خوشگذرونی و بریز بپاش بود،،،،،،،،، جناب، بعضیا شون فساد اخلاقی هم دارن لقمه حرام خورا،،، سوالم این هس که وقتی خرداد 95 رفت مجلس چرا بعدش تیپاش نزدن بندازنش بیرون،،،، بهمن ماه هم تایید نشدن زبونش ون دراز بود 60 گز که چرا ما تایید نشدیم،،،،، باید بگم تا جونتون در آد،، حقت ون رد شدن صلاحیت بود،

  • ستاره
    0

    حالا مگه طبری و بقیه رو. چکار کردن،، این مجازات ها مرهم زخم. نمیشه، مرهم زخم ما مردم اعدام این لقمه حروم خور هاست

  • مجید
    0

    بیا تحویل بگیر اینم از اصولگراها بیچاره اصلاحطلبا که اسمشون بد درامده وهمه ی کاسه کوزه سر اونا شکونده میشه

  • فرهاد
    0

    به برکت برادران لاریجانیهاست یکی قوه قضاییه از طبری حمایت کردن دیگری تومجلس از فسادها اختلاس رانتخواری برکت الاه

  • داروغه
    0

    دزدان بی صفت

  • قلندر
    0

    عصر افعی عصر گرگ معصیت های بزرگ.عصر خواری عصر ذلت دوره کوچ عصر هجرت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها